Přifoukávání vzduchu do svodů

Moderátor: Blue Lanos

Zbyňa

Přifoukávání vzduchu do svodů

Příspěvek od Zbyňa »

Mám Daewoo Tico a pod vzduchovým filtrem jsem objevil, že je tam systém, který si bere čistý přefiltrovaný vzduch a přifoukává jej do výfukových svodů, je mi jasné, že to dělají kvůli, snížení emisí. Ale zajímalo by mě, zda to nemá negativní vliv na dynamiku a spotřebu. Pokud ano, jak jej co nejlépe odpojit, aby to nenarušilo ostatní chod motoru?
Zbyňa z Brna
email: NITRO.Z@CENTRUM.CZ
Reklama
 

Uživatelský avatar
Radoslav Hološka
Příspěvky: 856
Registrován: sob kvě 08, 2004 09:53
Kontaktovat uživatele:

Sportovy filter na Tico.

Příspěvek od Radoslav Hološka »

Zbyno,s tymito vecami sa netrap a na zvysenie vykonu v Ticu pouzi ako my priame sanie. To spociva vo vybrati povodneho papieroveho filtra z airboxu a z osadenia noveho napr. kuzela na koniec,resp. zaciatok natrubku. Tym padom odpojis aj privod tepleho vzduchu k saniu z vyfukoveho potrubia (rezim leto-zima). Auticko potom citelne lepsie taha,dvojku toci do 50 km/h. A navyse filter len precistis a naolejujes cca kazdych 15.000 km.
Foto po tejto uprave zasleme do fora neskor.
Zbyňa

TICO

Příspěvek od Zbyňa »

Díky Radoslavovi za poslání stránky z manuálu- výměna oleje v převodovce, šroub jsem našel, ale je tam úžasný přístup, chtělo by to montážní jámu. Zkusím vyndat baterku i s kastlíkem, abych si tam udělal alespoň trochu místa a mohl zvrchu nalít olej.
Jinak do přímého sání jsem zatím nešel, ale vytvořil jsem něco jako náporové sání: odhodil jsem ty kolena, který vedly do podběhu a natahl sem je až před přední mřížku nárazníku, z které jsem demontoval plastovový kryt. Pro větší sběr vzduch jsem mezi koleno a mřížku vložil seříznutou pet láhev 2l kterou jsem navlíkl na koleno. Motor teď nasává studený vzduch z venku a ne teplý od motoru, teď je motor živější, což je poznat nejvíce nad 110, nevýhoda-větší znečištění vzduchového filtru. Maximálka někde za 160km/h ručička se zastavila o tyčku nulování denních kilometrů. Nikomu to zkoušet, ale nedoporučuji, auto je značně nervozní a hrozí crash a přetočení motoru (nemá omezoveč otáček) Což si myslel, asi i pan podnikatel v VW Passat, kterého jsem na dálnici předjel asi při 150.
Zdar Zbyňa
Uživatelský avatar
Radoslav Hološka
Příspěvky: 856
Registrován: sob kvě 08, 2004 09:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radoslav Hološka »

No Zbyno,tak Ty si vazne samovrah! My mame na Ticu 13" pneu 155/65 R 13 ale 160km/h sme este neskusali! Myslim,ze s filtrom Kingdragon a vyfukom Ulter Sport by sme takuto rychlost nemali mat problem dosiahnut,ale tie sirsie pneu to uz asi nepotiahnu,maju vacsi valivy odpor. Ty mas to sanie vyriesene skor na amaterskej urovni,ja som zastancom dokonalejsich a znackovejsich veci. Vyfuk nebol drahy a urcite nezhrdzavie tak skoro,ako original Daewoo. Filter stoji 1200 Sk,po piatich vymenach a jeho ocisteni sa investicia vracia a vydrzi udajne 150.000 km!
Uživatelský avatar
Peca
Příspěvky: 541
Registrován: čtv říj 23, 2003 13:29
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peca »

No kazdopadne nemam nic proti Ticu, ale 160 je trosku moc!!! Tico neni vubec na tohle staveny! Maximalni konstrukcni rychlost ktera je uvedena v TP pocita s aerodynamikou a urcitym zatizenim podvozku a brzd.... Navic staci aby blbe fouknul vitr a ses mrtvej :!:
Opatrne!!!
PECA
Daewoo Nubira II Kombi r.v. 2001 CDX 2,0 16V troška tuningu a hudby ;-)
Fiat Punto 1,7TD 3dver. r.v. 1994 žádný tuning a hóóóódně hudby
Honda VFR 800 r.v.1999 miláček, troska tuningu, výfuk pod sedlem atd...
Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

Hele Peco ale ty si na tom s nesíí uplně stejně myslím tu konstrukční rychlost uvedenou v techničáku :?:
Uživatelský avatar
Ivan
Příspěvky: 3937
Registrován: úte zář 02, 2003 23:56
Bydliště: Brno-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan »

Pecova Nexie je ale vyrobená ve středu :lol:

Daewoo [deu] = velký přítel
Nexia² project

marianH
Příspěvky: 78
Registrován: pát lis 12, 2004 08:34

Příspěvek od marianH »

Zdravim vas vsetkych.

Mam par otazok na tie upravy ktore ste tu spomenuli.

1. Ked vyradis z cinnosti sanie ohriateho vzduchu, nenastane problem pri volnobehu v zime pokial je este studeny motor? Prave kvoli tomu sa totiz vzduch predhieva. Viem, ze potom ma vacsi vyznam lokalne ohrievanie volnobezneho okruhu priamo v karburatore, ale aj tak ma to zaujima.

2. Ked nahradim vzduchovy filter niecim co kladie mensi odpor, je pravdepodobne, ze to menej zadrzuje prach a ine necistoty. Nevylagruje sa skor motor od toho svinstva?

3. Ked nahradim vzduchovy filter niecim co kladie mensi odpor,, zmenia sa tlakove pomery v karburatore a aj v prisavani do vyfukoveho zvodu. Aky to ma vplyv na spotrebu? Na emisie?

4. Co obnasa (poplatky, urady) dat si dopisat do velkeho technicaku alternativny rozmer diskov R13? Urobil to uz niekto? Plati sa za to? Ake urady maju s tym docinenia? Niektori z vas maju 13 plcove disky uz namontovane. Z akeho modelu auta pasuju? ako je to s priemerom otvorov na sroby. Ten sa v type disku neudava.

Dik za odpoved, pomozes nielen mne.

Marian
Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

Nevím jak na Slovensku ale v čechách mě to stálo 10Kč kolek a byl sem na DI ale musel sem mít v ruce knížku k elektronům ve které bylo napsáno že jsou schválené od německé TüV přímo na Lanose a dával sem 15" takže něco podobného potřebuješ i k Ticu .
Filtr tam sice pustí víc vzduchu ale nečistot tam o moc víc nejde a tomu motoru zase tak strašně moc nevaděj spoustu lidí tam má takovej filtr a jezdí v pohodě , a když nebudeš jezdit neustále naplno ale tak jako do té doby než si vyměnil filtr tak ti dokonce klesne spotřeba s podtlakama si hlavu nelámej 8)
SNB-RIDER

Příspěvek od SNB-RIDER »

Chci jen neco rict k te rychlosti s ticem,ja s nem litam tak kolem 140km/h a je to docela husty,chtelo by to tvrdy pruziny... Jo a 50km/h na dvojku udelam se serii,ted chci namontovat primy sani se sportovnim filtrem,tak jsem zvedavy jak se to zmneni.... TICU ZDAR!!!!!!! :)
gusep

Re: Sportovy filter na Tico + dotazy + připomínka ...:)

Příspěvek od gusep »

Vážení, já jezdím s Ticem 2,5 roku snažím se spíše na spotřebu - 4,2 L/100km - není problém...* Chtěl jsem se jen zeptat: a) když odstrním vzduch filtr a dám sportovní, případně povedu studený vzduch do motoru náporovým sáním, zda mu to nebude vadit...přeci jen jestli neni lepší ten ohřátý, nee?... b) Tico má přívod vzudchu regulován elektronikou, nebo se mýlim? ...a tak by si stejně asi vzal jen to co potřebuje, neni tak? c) Mé Tico jezdí na 2. převodový stupeň 80km/hod 3.př.s 120/km/hod 4. -nezkoušel jsem asi něco 135km/hod 5. 160km*-/hod ... :) Takže poznámka typu, že na z jede i 50 mi nepřijde namístě... :) Gusep
gusep

Re: Sportovy filter na Tico + dotazy + připomínka ...:)

Příspěvek od gusep »

Vážení, já jezdím s Ticem 2,5 roku snažím se spíše na spotřebu - 4,2 L/100km - není problém...* Chtěl jsem se jen zeptat: a) když odstrním vzduch filtr a dám sportovní, případně povedu studený vzduch do motoru náporovým sáním, zda mu to nebude vadit...přeci jen jestli neni lepší ten ohřátý, nee?... b) Tico má přívod vzudchu regulován elektronikou, nebo se mýlim? ...a tak by si stejně asi vzal jen to co potřebuje, neni tak? c) Mé Tico jezdí na 2. převodový stupeň 80km/hod 3.př.s 120/km/hod 4. -nezkoušel jsem asi něco 135km/hod 5. 160km*-/hod ... :) Takže poznámka typu, že na z jede i 50 mi nepřijde namístě... :) Gusep
Schikula
Příspěvky: 33
Registrován: pát lis 18, 2005 16:48
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Schikula »

Lidi, vraťme se k tématu.
Mohl by už konečně někdo odpovědět na otázku: "co přímé sání, Tico a zima?"
Co to udělá se spotřebou a s emisema?
Je ten nárůst výkonu opravdu citelný nebo si to jen namlouváte, aby jste si nevyčítali zbytečnou investici?
Tico SX - krabička na kolečkách, ale moje. :-)
Lubos
Příspěvky: 15
Registrován: pát bře 17, 2006 23:57

Příspěvek od Lubos »

marianH píše:Zdravim vas vsetkych.

Mam par otazok na tie upravy ktore ste tu spomenuli.

4. Co obnasa (poplatky, urady) dat si dopisat do velkeho technicaku alternativny rozmer diskov R13? Urobil to uz niekto? Plati sa za to? Ake urady maju s tym docinenia? Niektori z vas maju 13 plcove disky uz namontovane. Z akeho modelu auta pasuju? ako je to s priemerom otvorov na sroby. Ten sa v type disku neudava.

Dik za odpoved, pomozes nielen mne.

Marian
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?t=1612
MisoSz.
Příspěvky: 16
Registrován: stř čer 07, 2006 12:49
Bydliště: Zilina

Příspěvek od MisoSz. »

gusep
si si isty tym co vravis o tych prevodovych stupnoch????Lebo ist na dvojke 80,no neviem,nech sa vyjadria odbornici kolko by si musel mat otacok,ale zda sa mi to trosku nerealne....
Odpovědět

Zpět na „TICO“