Svítí mi check

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
Vojta

Příspěvek od Vojta »

Tak už jsem na tom zase stejně. Cestou ze srazu v Milovicích začala zase skákat ručička tachometru jako zběsilá, pak se uložila nanule ašmytec. Rozvítil se Check a svítil celou cestu. Tachometr se občas ukáznil, takže cestu cca 220km mi změřil na 108km. Předpokládal jsem, že se časem umoudří. Teď jsem tři dny nejezdil, říkal jsem si nechám odpočinout. Dnes jsem vyjel opět, check svítil, ale tachometr šel. Příští týden jdu na 1. garančku, tak jsem si říkal, že na to snad přijdou. Po neclelých 20km check zhasl a zase všechno funguje. Takže v servisu zjistí kulový. A zase se to bude časem opakovat.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

To ti nezávidím, je vidět ,že čím víc elektroniky , tím víc problémů . Matiz I má tacho na bovden a je klid ,alespoň zatím v necelých 80 Tis.
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Uživatelský avatar
karstn
Příspěvky: 334
Registrován: pon lis 29, 2004 16:57

Příspěvek od karstn »

Vojta píše:Po neclelých 20km check zhasl a zase všechno funguje. Takže v servisu zjistí kulový. A zase se to bude časem opakovat.
No pokud se uz nerozne mohlo by to byt ok. Pokud se rozne tak asi tam neco nebude ok. Vsechny chyby jsou v pametu ulozene a mazou se az po nejakem poctu startu bez zaznamenane chyby (za sebou). Tak bych to stejne v servise hlasil.
Nubira SE 1,4 16V
Orlando 1,8
Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 1266
Registrován: úte srp 31, 2004 19:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert »

Kazdopadne reklamace !!! Otravovat, otravovat, otravovat a pak uz snad na tu chybu narazi...;)
Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

Tomáš píše:To ti nezávidím, je vidět ,že čím víc elektroniky , tím víc problémů . Matiz I má tacho na bovden a je klid ,alespoň zatím v necelých 80 Tis.
V r. 1985 jsem si pořídil 1. auto, Škoda 100 za 5 kKčs, odporně rezavá a sežraná... Sakumprásk se všema opravama mne vyšla na 17.200 Kčs, tenkrát jsem si to pečlivě psal ;) . Pak jsem si byl schopen vyměnit výukový potrubí, vodní pumpu, topení... Teď se podívám na Matyze, návod na opravu začíná slovy "odpojíme 6 čidel všehomožného"... To holt je ten pokrok ;) .
Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 1266
Registrován: úte srp 31, 2004 19:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert »

Docent píše:Teď se podívám na Matyze, návod na opravu začíná slovy "odpojíme 6 čidel všehomožného"...
No, skoro vzdy je tam jen napsano: "Tuto opravu svěřte autorizovanému servisu Daewoo." :lol:
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Docent píše:"odpojíme 6 čidel všehomožného"... To holt je ten pokrok ;) .
To by mě zajímalo, která konkrétní oprava začíná odpojením 6 čidel? Demontáž motoru? ;) btw., když to kilo bylo tak super, tak proč s ním nejezdíš dodnes?
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Už jsem s tím asi trapnej, ale u mýho Matýska svítí check skoro jako policejní světlo - akorát s mnohem pomalejším intervalem. Svítí - nesvítí - svítí - nesvítí. Už mě to s..e. Je mi jasný, že až přijedu na garančku, tak jako na potvoru to svítit nebude a zase na nic nepřidou.
Vojta

Příspěvek od Vojta »

.. a ještě se zapomínám přihlásit!! :(
Radim
Příspěvky: 60
Registrován: úte srp 31, 2004 12:09
Bydliště: Kolín

Příspěvek od Radim »

jo taky mi občas svítí Check a motor občas zhasne, diagnostika za 400,- zjistila chybu čidla otáček motoru, oprava vyjde asi na 5000,-
:(
Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

Ondras píše:To by mě zajímalo, která konkrétní oprava začíná odpojením 6 čidel? Demontáž motoru? ;) btw., když to kilo bylo tak super, tak proč s ním nejezdíš dodnes?
Třeba sundání hlavy... A proč s tím nejezdím dodnes? No to je jednoduché, protože dneska nejsou v servisech automechanici, ale údržbáři, kteří nedokáží nic jiného než vyměnit co největší celek (viz ta výměna celýho výfukovýho potrubí místo těsnění za pár korun :twisted: ). Člověk si přece jenom všechno neudělá sám a na tý stovce mně už v 95 odmítli ve slovutném servisu v Modřanech (Auto Adámek, ať je tady nějaká reklama) udělat geometrii s pozoruhodným tvrzením, že na to nic nemají :roll: .
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Docent píše:
Ondras píše:To by mě zajímalo, která konkrétní oprava začíná odpojením 6 čidel? Demontáž motoru?
Třeba sundání hlavy...
Aha, no a jak ji asi sundat bez oddpojení čidel? To nechám jako sání viset na svazcích? V těch servisech je to o lidech. Já teď našel v Ostravě slušný ne-Daewoo/Chevy servis, kde se snaží závady opravovat nikoli výměnnou velkých celků jak píšeš. Už jsem si tam pár věcí nechal dělat a jsem spokojen.

btw. Obecná poznámka - asi je to mou deformací, páč jsem člověk od IT, ale počítačem řízený vícebodově vstřikovaný motor mi příjde tak nějak logičtější, správnější a ve finále jednodušší než čistě mechanická konstrukce s karbecem 8) . A nevím, proč by si na tom nemohl poučený laik leccos spravit sám...
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
Brainman
Příspěvky: 1393
Registrován: sob led 29, 2005 10:01
Bydliště: Seletice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Brainman »

OT : to Ondrash - nesouhlasim s nazorem ze co je prospikovane elektronikou je dokonalejsi a lepsi. Naopak jsem spis priznivec mechanickych zalezitosti. Taky me zivy IT ale na druhou stranu ho nenavidim protoze krade prave to krasny mechanicky, botanicky, zoologicky, lidsky a romanticky. A prosim ber to jako nazor, ne jako dogma.
Renault Scenic RXi 2.0 IDE 16V 104kW Obrázek Daewoo Matiz I CD LPG
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Já to beru, já taky nemusím mít tu elektroniku všude, ale konkrétně příprava směsi pro spalovací motor je natolik delikátní, že se bez systému se zpětnou vazbou neobejde. Asi jsem toho sestudoval málo, ale není mi jasné, jak může karburátor spolehlivě připravit motoru stechiometrickou směs v tak širokém pásmu podmínek v jakých motor musí pracovat. Ale to už se nimráme v detailech.
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

Koukám , že se vyznáte !!!! Ale teď jen čistě lajcky , když začali dávat do Favoritů mono - vstřik , jelo to hůř než karbec ! Vícebod už je pochopitelně o něčem jiném . ;)
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“