palikx píše:Akri píše:palikx píše:Ne je ostra a tak to ma byt.
aha tak to jo.
A jeste neco, kdyz jsem chtel tenhle graf videt i na plyn, tak tam to dela az pri zvysenych otackach, na volnobeh to hlasi asi spatnou smes, ale je zase divny ze na jizde nebo zvuku ci jinych vlastnostech nic neni poznat, jezdi to skvele

no co ja vim tak na plyn to ta lambda nedokaže přesně určit a je proto použit program emulace lambdy.to ma domyslet ty hodnoty ktere nedokaže změřit.a proto to jede OK.Čištění vstřiku ano doporučuji taky,ale nevim jestli je to tvuj problem když maš emise ok.
Jen pro informaci o lambde, je to ale z pohledu cloveka, ktery nerozumi autum, mam jen predstavu o tom, co v aute delaji pocitace a tohle cidlo

.
Lambda by mela davat spravna cisla i na LPG. Je to jen sensor, ktery meri rozdil podilu kysliku ve vyfukovych plynech a v normalnim vzduchu. Tim pocitac muze urcit kolik kysliku se pouzilo pri horeni v motoru a tim padem i kolik paliva shorelo. Protoze jednotka vi, kolik paliva vstrikovala a kolik shorelo, je mozny urcit mnozstvi paliva zbyvajici ve vyfukovych plynech a to je prave to, kvuli cemu tam ta lambda sonda je. Nastavuje mnozstvi paliva tak, aby to, co zbude ve vyfukovych plynech, bylo dostatecne pro reakci v kalizatoru, ale na druhou stranu, aby tam paliva nebylo moc, aby kalizator "neshorel".
Problem muze byt jedine v tom, ze pri spalovani LPG se pouzije jine mnozstvi kysliku, nez pri spalovani stejneho mnostvi benzinu. Proto starsi systemy, ktere nemely "dost inteligentni" ridici jednotku pro plyn a pouzivali ridici jednotku pro benzin, pouzivali emulator lambdy (cisla udavana lambdou jsou pro benzinovy ridici pocitac nesmyslna). Novejsi systemy uz ale maji plnohodnotnou ridici jednotku i pro jizdu na LPG, ktera uz umi korektne interpretovat hodnoty z lambda sondy a proto lambdu uz pouzivaji (to je jeden z duvodu, proc jsou o neco lepsi provozni parametry u techto systemu nez u starsich).