Ten nemecky "Race chip" z odkazu je len obycajny predlzovac vstrekov...
A podla tam napisanych parametrov by dokonca mal dokazat zvysit maximalne otacky, o com dost silno pochybujem.
Z principu takyto system nemoze znizit spotrebu, kedze tam dava viac nafty, cim vlastne trochu pritlaci na plyn miesto vodica. Samozrejme ziaden palubny pocitac nemeria spotrebu prietokometrom, kedze prietok paliva je velmi maly. Spotreba zobrazovana na nom je vypocitana z poctu a intenzity vstrekov podla hodnot zadanych vyrobcom. Kedze "chiptuning" predlzuje vstreky tak, ze o tom riadiaca jednotka nevie, tak na zaklade rychlosti pocitac vypocita nizsiu - nespravnu spotrebu.
O chiptuningu benzinovej 1.8 nema zmysel hovorit. 
Da sa sice SW zlepsit odozva na plyn, ale samozrejme za cenu toho, ze tam RJ v prechodovych rezimoch da za kybel benzinu, ktory zas vyleti do katalyzatora. A samozrejme vsetky "EKO" ficury pojdu do prd....
Vseobecne - pokial nejazdis s plynom na podlahe, chiptuning nema ziaden zmysel.
Bez problemov je v zasade len preladenie umelo utlmeneho motora (napr. z 96KW na 120KW) na vykon, dosahovany tym istym motorom, ale s inym nastavenim. Vzdy za cenu zvysenej spotreby. Alebo mi niekto chce tvrdit, ze nejaky garaznik vie zvysit ucinnost spalovania o 10-20%? Mal by uz davno Nobelovu cenu.
Najlepsi CHIP na tuning sa nachadza na platobnej karte....  
 
   
  
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV, New Nissan Leaf 
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA  2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG