Tak úplne plná asi nebola, lebo už si niečo odžila, ale svietila na zeleno a matiz na nej bezproblémov fičal. Naštartoval som ho, priviezol k nexii, prepojil,skúsil naštartovať nexiu a akurát rozsvietilo kontrolky. Tak som to odpojil. Matiza opäť bez problémov naštartoval a odišiel.
Zrejme bola ta bateria na pokraji smrti. Je pravda, ze nexia ma vacsi starter s vacsim odberom, ale nemoze ani nesteknut. Musela byt fakt slabucka ta bateria.
Tak vdaka, podarilo sa to vymenit. Naozaj tam bol este sroub 13ka a ten drzal jeden drziak baterky a zaroven ju naspodu pritlacal. Ostatne bola otazka xvile. Ak niekto potrebuje, mozem sem hodit obrazok toho drziaku.
Je: Volvo V50
Bola: Nexia GL
Spotreba - 2 motory POWERED by JRD McLAREN
Som to skúšal už dávno a zatiaľ stále žije a matiz sňou jazdí. Ale to je jedno. Kaślať na to. V podstate som zistil, čo bolo treba, takže tam šlahnem tú 44 a uvidím.
Naposledy upravil(a) Damek dne pon pro 20, 2004 10:06, celkem upraveno 1 x.
Tahle baterka Delkor je držák byla v moji nexii 7 let a slapala jako hodinky.pak ke konci měla problém se zimou ale v létě startovala normálně.teď mám Vartu Gt2, 60Ah a startuje nádherně.minulej rok při tech -20 sem ťuknul a motor šlapal
Ciernygepard píše:Ja len, že s baterkou z matiza som nebol schopný natočiť auto, čo malo 44. Ani nepohla motorom a tak som mal trocha obavy, čo to bude robiť .
A jak si to startoval správný postup při naprosto prázdné baterii je tento - Přistavíme druhé auto a propojíme kabely plus na pus a mínus na mínus . To které je OK nastartujeme a držíme v lehce zvýšených otáčkách tak kolem 2 000 stále sme připojený k špatné baterii většinou se musí čekat tak 10 minut než se špatná baterka trošku vzpamatuje aby byla schopná nejen přijímat proud ale i ho pouštět dál . Po deseti minutách se pokusíme nastartovat špatné auto to dobré stále držíme v lehce zvýšených otáčkách v případě že nám to nezatočí tak ještě chvíli počkáme a stále dobíjíme z druhého auta ve zvýšených otáčkách . Když je baterie uplně mrtvá a jen připojíme kabely tak může být i 100Ah a nezatočí s tím motorem protože všechen proud spotřebuje na své dobíjení a nic nepustí dál
Ciernygepard píše:Ja len, že s baterkou z matiza som nebol schopný natočiť auto, čo malo 44. Ani nepohla motorom a tak som mal trocha obavy, čo to bude robiť .
A jak si to startoval správný postup při naprosto prázdné baterii je tento - Přistavíme druhé auto a propojíme kabely plus na pus a mínus na mínus . To které je OK nastartujeme a držíme v lehce zvýšených otáčkách tak kolem 2 000 stále sme připojený k špatné baterii většinou se musí čekat tak 10 minut než se špatná baterka trošku vzpamatuje aby byla schopná nejen přijímat proud ale i ho pouštět dál . Po deseti minutách se pokusíme nastartovat špatné auto to dobré stále držíme v lehce zvýšených otáčkách v případě že nám to nezatočí tak ještě chvíli počkáme a stále dobíjíme z druhého auta ve zvýšených otáčkách . Když je baterie uplně mrtvá a jen připojíme kabely tak může být i 100Ah a nezatočí s tím motorem protože všechen proud spotřebuje na své dobíjení a nic nepustí dál
Dovoluji si opravit odborníka:
mínus pól na startovaném vozidle nepřipojujeme na baterii, ale kostru vozidla (nejlépe blok motoru) co nejdál od bateriie.
... viz příručka k vozidlu i vlastní zkušenost
V aktivní službě:
Hyundai i30 - r.v.2012 1,4 LPG - český sen z Nošovic :)
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium S - r.v.2010
Chevrolet Spark 0.8 STAR - r.v.2006 od 5.2012 v LPG - na prodej
Ford Mondeo 1.8 TCDi Turnier Trend - r.v.2000 - prodán
Ten postup bol približne dodržaný. Presne si to nepamatám, ale zhruba. Skúšal som to 2x na dvoch odlišných autách. Raz na mojom starom vraku - tam je dosť možné, že tá baterka bola už totálne v koncoch. No a druhý raz na nexií. Tá baterka ale úplne mŕtva zrejme nemohla byť, pretože som nexiu následne naštartoval susedovým oplom a jazdím s tou baterkou doteraz.