no nie je to celkom tak. samozrejme ze svietia slabsie, lebo je tam nizsie napatie, takze vlakno sa nenazhavi na prac. teplotu, a nema potom taku zivotnost. vpodstate sa prepaluje. ono to je taka svina, ze pri plnom nazhaveni sa samo obnovuje, nejako to na seba navazuje molekuly atym sa obnovuje. ale to neviem presne. a preto sa aj na bytove bodove halogenove svetla neodporuca pouzit stmievac, tym sa znizi napatie, a tym ziarovkam to skodi. ale spat k autu. napatie krat prud je vykon. ten ma ziarovka dany (55 prip. 60W)su uvedene dva, lebo H4 su dvojvlaknove- jedno vlakno je stretavacie svetlo- to je to s tou kovovou krytkou a druhe je dialkove. takze ked to prehodim dostanem: vykon/napatié=prud
55/14=3,93 14 V je prevadzkove nap. 3,93A je prud, ktory odobera jedno stret. svetlo.
ak je na svetlach 11V 55/11=5A !!! vidis ten rozdiel??? a droty su dimenzovane na 4 ampere. tekze pri prude 5A sa jednoducho zacnu prehrievat. samozrejme mozes tam dat aj hrubsie, nebudu sa potom hriat, ale problem to nevyriesi. stale tam bude nizke nap. a svetla sa ti budu zdat slabe, a budu odchadzat ziarovky. takze treba skontrolovat hlavne konektory, kontakty, kostru, proste VSETKY spoje. tam je problem.
