Brzdi az na podlahe

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

wagon
Příspěvky: 6
Registrován: čtv zář 20, 2007 15:54

Brzdi az na podlahe

Příspěvek od wagon »

Mam problem s brzdami - zacina to brzdit az ked je pedal takmer na podlahe. Vtedy to brzdi relativne dostacujuco, ale neviem, ci by bola dostatocna rezerva pri brzdeni na dialnici a pod. Nezda sa mi, ze by bol ucinok brzd nesumerny.
Neviem presne ako a kedy sa to stalo, ale uz je to takto aspon rok a nezhorsuje sa to.

V servise vymenili brzdovku a odvzdusnili, ale skoro vobec sa to nezlepsilo. Vraj skontrolovali cely brzdovy system, nikde nic netecie atd.

Cim to moze byt? Napada ma zavzdusneny hlavny brzdovy valec, pripadne brzdove valceky? Alebo nieco zle so zadnymi brzdami? Nerad by som menil naslepo nieco, co s tym nesuvisi.

Pozn.: nemam ABS, v zadu su bubny
Nubira I Wagon 1.6 '98
Reklama
 

stefan
Příspěvky: 640
Registrován: čtv črc 28, 2005 09:21
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stefan »

Ja by som typoval zadne samostavy.
Skús zatiahnuť ručnú brzdy a pár krát zatlačiť pedál brzdy,
či to tiež robí. Ak to nebudú samostavy, potom tipujem hlavný
brzdový valec.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Uživatelský avatar
lubinob
Příspěvky: 216
Registrován: pon zář 10, 2007 10:48
Bydliště: Senica

Příspěvek od lubinob »

Tak nejako by som tipoval i ja,
skús dať dole bubon a pozri či nieje na samostave mastný nános a ak áno tak to treba vyčistiť a odmastniť....
Nubi 1,6 SX combi, r.v. 97, LPG Lovato, klima - PREDANÉ
ŠKoda Octavia II 1,9 TDi Elegance Plus 2008
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

no tohle je problem.me to dela skoro to same od vymeny zadnich valecku.dokud byly tuhe tak to bylo docela dobry ale po jejich vymene a nastaveni samostavu a rucni brzdy je pedal v polovine sve drahy a to je spatny.u me to urcite nejsou zadni brzdy a podle kontroly ani predni.odvzdusnit to jde normalne brzdi to dobre ale je dlouhy chod.
cele je to divne.asi si pujcim jinou pumpu a zkusim to.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
wagon
Příspěvky: 6
Registrován: čtv zář 20, 2007 15:54

Příspěvek od wagon »

Dakujem vsetkym za rady. Porovnal som kedy zacne pedal klast odpor pri zatiahnutej rucnej brzde - rozdiel takmer ziadny (ak vobec nejaky). Dufam, ze tym padom mozem vylucit problem so samostavmi.

Napadlo ma vyskusat odvzdusnit hl. brzdovy valec. Robil som to kedysi na Skodovke - staci povolit srob/matku, ktora drzi brzdovu trubku na valci a zaroven stlacat brzdovy pedal (opakovat pre vsetky brzdove trubky).

Problem je ale v tom, ze mi vobec nejdu povolit tie matky. Zlomil som jeden kluc a ked som pouzil kvalitny Tona kluc, tak sa zase zacal poddavat material matky... a neotocila sa ani o kusok. Pritom predpisany utahovaci moment tychto matiek vobec nie je velky. Nechapem - to sa rata s tym, ze tieto matky sa napriklad pri vymene valca strhnu a nahradia novymi?
Nubira I Wagon 1.6 '98
Uživatelský avatar
Slavek
Příspěvky: 1718
Registrován: stř bře 22, 2006 20:26
Bydliště: Teplice, přesněji Krupka Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Slavek »

ted sem asi z toho trochu vul ale nechapu jak se da odvzdusnit hlavni brtdovy valec :? :?
Měl jsem 3x Espero 2.0
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA

Dovoz aut zD

Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
wagon
Příspěvky: 6
Registrován: čtv zář 20, 2007 15:54

Příspěvek od wagon »

OK, mozno to nie je najpravdepodobnejsia pricina, ale ak je podozrenie na vzduch v hl. brzd. valci, tak ho treba odvzdusnit. Doprucuje to aj Daewoo/Chevrolet:
http://lacetti.com.ua/chevy-man/EN/docu ... ml#J4A0MBB

If the master cylinder is known or suspected to have air in the bore, then it must be bled before any wheel cylinder or caliper is bled.

Ja uz som pripraveny skusit cokolvek, co neuskodi, kedze vo vsetkych servisoch na to kaslu, vedia iba vymenit brzdovku, pripadne platnicky.
Nubira I Wagon 1.6 '98
stefan
Příspěvky: 640
Registrován: čtv črc 28, 2005 09:21
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stefan »

A odvzdušnil si už na každom jednom kolese?

Používaj maticové kľúče, príp. GOLA, nie vidlicové na odvzdužňovaky.
Dolievaj včas brzdovú kvapalinu. Máš ABS?
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Uživatelský avatar
dedo.miki
Příspěvky: 1253
Registrován: stř led 10, 2007 19:50
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dedo.miki »

Je potrebné zistiť či nemáš velkú vôlu medzi hlavným brzdovým valcom a posilovačom.Vtedy je velký chod pedála kým zaberie.Brzdy sa dajú odvzdušnovať aj tak,že stlačeným vzduchom tlačíme do nádržky kapaliny a na kolesách odpúštame.Takým spôsobom nechytá vzduch hlavný brzdový válec ak má poškodené gumičky.
wagon
Příspěvky: 6
Registrován: čtv zář 20, 2007 15:54

Příspěvek od wagon »

Zial nestihol som sa tomu venovat a s autom bolo treba ist na STK. Nepreslo kvoli nesumernemu ucinku zadnych brzd (nie rucnej).

Inak nemam ABS a v servise vraj komplet vymenili kvapalinu a odvzdusnili (predpokladam, ze iba na kolesach). Vraj skontrolovali cely brzdovy system, pozreli aj dovnutra zadnych brzd a nenasli ziaden problem. Nechapem co pozerali, lebo rozdiel v ucinnosti je priblizne dvojnasobny a este to aj piska (predtym to nikdy nerobilo).

Moze ten nesumerny ucinok suvisiet s prvym problemom - dlhym chodom pedalu?
Nubira I Wagon 1.6 '98
stefan
Příspěvky: 640
Registrován: čtv črc 28, 2005 09:21
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stefan »

Potom už nič iné ako sa pozrieť do zadných bŕzd či nie je
pridretý jeden válček, a či pracuje správne samostav.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

brzdy

Příspěvek od Serpico »

...to wagon je príma klíč na brzdový trubky a tak... spodní část je pohyblivá a vroubkovaná a zakousne se a povolíš všechno ( a následně i utáhneš ) dlouho jsem ho scháněl...cena od 120 do 500 Kč ( podle marže obchodníka, kde kupuješ )....ale je to problém viz palikx ( a tomu si nedovolím oponovat...)..při případné demontáži hlavního brzdového válce ( pokud přisává nemá smysl měnit těsnící kroužky - většinou je chycená činná plocha ) pozor na utěsnění podtlaku - malé těsnění...jinak dle STK bych vyměnil vzadu prasátka + pakny a kontrola bubnů ( stav ojetí - případné nesouměrné vydření )...
měj se a bojuj...vyhraješ

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Příspěvek od ppp »

Gumicky obcas ma vyznam vymenit. Ked ma napriklad na skodovke zradil spojkovy valcek na prevodovke (vytiekol) zistil som ze gumicka co tam bola bola proste asi zbrusena alebo vytahana alebo naopak zmrstena alebo ja neviem co ale ked bola natiahnuta na piestiku tak kopirovala obrys piestiku zatial co nova robila pekny vejarik ktory mal tesnit. Odvtedy 50tkm a 4 roky a v pohode. A pritom bolo na vnutri v rure vidno vydratu ale vylestenu plochu. Ale vydraty draplavy alebo nebodaj vyhrdzaveny valecpregumickovavat vyznam asi naozaj nema.
Mimochodom na espre mam odniekial blato v spojkovom okruhu a pritom spojka funguje v poriadku. Teda treba ju zosliapnut az k podlahe aby nebola v zabere ale vraj je tam nova lamela.
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

brzdy

Příspěvek od Serpico »

....to ppp k názoru měnit celý brzdový válec mě vedlo - měnil jsem celý spojkový válec u pedálu ( lehká slitina a vnitřní část válce vydřená ) u dodo 120 to bylo o něčem jiném litina nebo prostě tvrdší materiál...to samý zadní prasátka ( cena jedneho okolo 200 Kč ) to nemá cenu rozdělávat...ale jinak se nehádám, je to jenom můj názor...

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
wagon
Příspěvky: 6
Registrován: čtv zář 20, 2007 15:54

Příspěvek od wagon »

Update: V servise na 2. pokus zistili, ze nesumerny ucinok bol kvoli zadnym valcekom. Vizualne vraj na nich nebolo nic vidiet.

Do riesenia dlheho chodu pedalu sa im ale evidentne nechce, tak to asi risknem sam. Vyzera to stale pravdepodobnejsie na nejaky problem s hl. brzd. valcom. Nakupim specialne kluce a budem sa modlit, aby som nestrhol matice...
Nubira I Wagon 1.6 '98
Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“