ohrievanie predných diskov

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
isteron
Příspěvky: 49
Registrován: ned kvě 13, 2007 21:02

ohrievanie predných diskov

Příspěvek od isteron »

Mám problém so zohrievaním diskov prednej nápravy. Dal som to pozrieť dvom súkromným servismanom, nič nenašli. Dnes som sa vrátil zo značkového servisu. Dali si zaplatiť 2,5 hod práce, 2 sady tesnení predných bŕzdd, vymenili 1 manžetu poloosi, vazelínu. Cca 3 200 Sk. Cesta domov činila 2 km, po príchode do garáže boli kolesá teplé. Máte poznatky, aká teplota na predných brzdách sa dá považovať ešte za normálnu ? :?:
isteron
Reklama
 

Uživatelský avatar
Kessler
Příspěvky: 1676
Registrován: úte lis 08, 2005 10:43
Bydliště: Brno-střed Československo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kessler »

Těžko říct co je ještě v normě...u Racera se mi kousl brzdový třmen a za pár dní jsem zjistil že se roztekla poklice, což už jsem vyhodnotil jako zatraceně vysokou teplotu... :lol:

...každopádně přední kola budou vždycky od brzd teplá...můžeš to zkusit zvednout na hever a kolem pootočit...jestli nebudou drhnout přední brzdy, tak bych řekl že se nic neděje...
'89 Daewoo Racer 1.5 -> '98 Škoda Felicia 1.3 -> '77 Mercedes-Benz W123 240D - Das Auto
Uživatelský avatar
isteron
Příspěvky: 49
Registrován: ned kvě 13, 2007 21:02

včera

Příspěvek od isteron »

som mal prednú nápravu na zdviháku. Krútil som s kolesami, točili sa, trochu to šuchotalo. Ja som myslel na ložiská. A vtedy som zistil prasknutú jednu manžetu. Ale machri servismani vymenili tesnenia a manžetu. Ložiská vyhlásili za vyhovujúce. Ja by som odhadol teplotu okolo 40 st. C. Vonku bolo 31, a posledná fáza jazdy do garáže sa vyznačuje so stálym pribrzďovaním. :cry:
isteron
Topol
Příspěvky: 1842
Registrován: pát led 07, 2005 21:44
Bydliště: Nový Bor

Příspěvek od Topol »

Pěkný den :D
Nejsem sice automechanik ale na brzdách jen jemný šelest.Ložiska to asi nebudou ty když jsou chycený tak chroupou.Nevím sice jak je to na TICU ale to bude všude podobný.Brzdy musí být dobře odvzdušněný může být i stará kapalina potom dobře vyčištěný svlaky/sáně ve kterých se brzdy pohybují.I když se jedná o milimetrvý pohyb tak to musí jít lehce protože brzdy rozhodí prakticky talíř.Kdyby to byl zadek tak to taky někdy dělá lanko ruční brzdy.Ale opakuji na předku hlavně odvzdušnit a vyčistit aby byl volný pohyb.Jinak ruka jako teploměr-do 40st.teplo 40-50 začíná pálit ale ruku bez problému udržíš,50-60 ruku dlouho neudržíš no a výš to už je na ohřátí buřtů.Jenom se divím že v servisu ti nic nezjistili.Když tak dej potom vědět na co jsi přišel.
Ať nám jezdí a nezlobí :P
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3604
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conpet »

jak píše Topol :D měl by jsi na kotoučích udržet ruku - to je normál , pokud jsou teplejší tak se ti nevrací pístek - myslím že Tico na ty brzdiče trpí víc než ostatní Daewa.
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Uživatelský avatar
alvin
Příspěvky: 4357
Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alvin »

Topol má pravdumám s tým skusenostie,ešte z Ibizy o socialistických vozoch ani nevravím,na vi sú na 99,9999999 % pridrhávajúce,nedostaočne pohyblivé, piestiky brzdových platnčiek,najmä zimné solenie,alebo dlhšie státie vozu bez pohybu pod holým nebom,urobí svoje,Pri tom rozchoďovaní piestikov je naozaj dobré už vymeniť aj bzd,kvapalinu,vždy som to tak robil.Na Ticu som brzdy rozhodené nemal ,ale tých predošlých to jednoznačne tie pozadrhávané piestiky,prejavovalo sa to práve hriatim sa diskov pri jazde a šelestom,či dokonca až piskotom (po dlhšom odstavení voza) vychádzajucih z kolies.Vadné ložisko sa spravidla prajaví vôlou,pri zdvihnutí na zdvihák chytení kolesa rukami za vrch a spodok ide ním pohybovať,má vôlu,ak je ložisko väčšmi vybité,tak aj môže zahrkotat...
Naposledy upravil(a) alvin dne úte srp 07, 2007 13:49, celkem upraveno 1 x.
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Uživatelský avatar
isteron
Příspěvky: 49
Registrován: ned kvě 13, 2007 21:02

Příspěvek od isteron »

Ďakujem za dobré rady. Brzd. kvapalinu som už tiež plánoval vymeniť, vlani mi na STK namerali 170 st. C. Teraz ide syn na dovolenku. Keď sa vráti skúsim ešte niečo s tým urobiť. Vďaka Vám ešte raz za rady. Ahojte ! :) :idea:
isteron
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

conpet píše:jak píše Topol :D měl by jsi na kotoučích udržet ruku - to je normál , pokud jsou teplejší tak se ti nevrací pístek - myslím že Tico na ty brzdiče trpí víc než ostatní Daewa.
Tak to já teda nikdy na žádným autě na kotoučích ruku ani po lehkém zabrždění neudržel, dokonce jsem se vždy spálil.

... pravděpodobně jsi myslel disky kol, že? :lol:
... nikdy v životě bych nechtěl hondu ...
Uživatelský avatar
isteron
Příspěvky: 49
Registrován: ned kvě 13, 2007 21:02

Příspěvek od isteron »

HABRON : ... pravděpodobně jsi myslel disky kol, že? ...
Myslím, že sa rozumieme. Aj ja som to chápal tak, že disky kolies, zvonku. :idea: :)
isteron
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

Já bych jinak moc rád poradil, ale brzdy u Tica neznám, nevím, co by tam mohlo zlobit.

V každém případě zkontrolovat (nebo lépe) vyměnit brzdovku; Zvednout auto, sundat kolo, zatočit a koukat, jak moc to drhne. Zkusit zatlačit pístek (klínkem, nebo škoubovákem), melo by to jít poměrně snadno, ale zase ne úplně snadno, tlačí se proti poměrně malému průměru brzdové hadice.
zkusit posuvy, zda-li nejsou zatuhlé (tady fakt nevím, jak to má tico řešené).

Doufám, že z této zmatenosti něco pochopíte ;) jsem po minulém týdnu a víkendu (vše těžce pracovní) nějak unavený :(
... nikdy v životě bych nechtěl hondu ...
Uživatelský avatar
dedo.miki
Příspěvky: 1253
Registrován: stř led 10, 2007 19:50
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dedo.miki »

Predné disky sa hrejú aj podla štýlu jazdy.Pokial jazdíš plyn -brzda tak môžu byť až žeravé kotúče predných bŕzd.A následne horúce disky kolies ,pozor nechytať hrozí popálenie.Brzdy skontroluješ jednoducho po nazdvihnutí sa musí koleso volne točiť (nie točiť z celej sily) nepatrné trenie bude tam vždy.
aumirek
Příspěvky: 207
Registrován: stř bře 07, 2007 22:55
Bydliště: Klimkovice

Příspěvek od aumirek »

jelikož při brzdení se všechna energie mění na teplo zákonite musí bejt teplé a při rochu více brždění klidně i horké a jinak je to přesně jak píše dedo malé tření je tam vždy takové šustění jak točíš rukou
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3604
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conpet »

Habron píše:
conpet píše:jak píše Topol :D měl by jsi na kotoučích udržet ruku - to je normál , pokud jsou teplejší tak se ti nevrací pístek - myslím že Tico na ty brzdiče trpí víc než ostatní Daewa.
Tak to já teda nikdy na žádným autě na kotoučích ruku ani po lehkém zabrždění neudržel, dokonce jsem se vždy spálil.

... pravděpodobně jsi myslel disky kol, že? :lol:
Myslel jsem samozřejmě kotouče po normální jízdě.
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
aumirek
Příspěvky: 207
Registrován: stř bře 07, 2007 22:55
Bydliště: Klimkovice

Příspěvek od aumirek »

pokud máš na mysli kotouče nechápu proč se divíš a ten servis to už je uplně podraz vzít za to tolik peněz a neříct ti že to je normální a běžné musíš si také uvědomit kolik tepla musíš vyprodukovat když všechna ta síla se musí proměnit na teplo
Uživatelský avatar
isteron
Příspěvky: 49
Registrován: ned kvě 13, 2007 21:02

Po 10 dňoch

Příspěvek od isteron »

sa znovu hlásim. Po nastavení a oprave predných brzd, odišiel syn na Ticu do Čiech na týždňovú , asi 1 000 km, cestu spojenú s účasťou na svadbe svojho švagra. Podotýkam, že aj so svojou svokrou ( ! ). Brzdy fungovali a aj celé auto. T.č. má 85 450 km. Po čase si ich prestal všímať. Zrejme boli trochu viac utiahnuté a postupne si vybrúsili svoju správnu vôľu a zahrievanie už nebolo také výrazné. Ahojte, a veľa zdaru na cestách ! :!: 8) Obrázek
isteron
Odpovědět

Zpět na „TICO“