Při běžné kontrole v motorovém prostoru jsem zjistil, že mám rozdílné vůle v uchycení tlumičů. Na levé straně vypadá vše v pořádku, na pravé straně je vůle mezi horní miskou ( dva šrouby a je uchycená ke karosérii), nad ní je pryžová podložka ,potom je miska. Tím vším prochází dřík tlumiče a je to zakončeno matkou. Zatím co levé straně je pryžová podložka pevně stažena, na pravé straně je volná ( asi 3 mm vůle). Přitom horní matka, která zakončuje přichycení tlumiče není povolená. Nic nebouchá, nepozoruji ani jiné příznaky. Nyní nemám čas se tím zabývat, ale dám vědět až se na to podívám. Případně budu rád, když se někdo podělí o svou zkušenost s předním zavěšením kol.
[/img]
Naposledy upravil(a) V.Brousek dne sob bře 31, 2007 10:08, celkem upraveno 2 x.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Měl jsem 3x Espero 2.0
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA
Dovoz aut zD
Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
Je to pružné uložení , neviděl bych v tom problém , stál jsi na rovině ? V garáži snad ano , tak jedině , že by byla vymačkaná ta guma horního uložení......
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Ja to mam tak isto.....asi 3mm fuga tam je..ale na oboch stranach. Pri dalsej vymene tlmicov vymneim rovno aj vsetky ulozenia a pruzne spoje. Zacina to uz pekne buchat na tych nasich BA cestach.
Matiz SE 99 zelena metla - stale sa na nom pracuje
Aj ja som si vsimol, ze mam na uchyteniach oboch tlmicov cca 3mm fugy. Ked tak ale nad tym premyslam, tak ich dotiahnutim na max by som vlastne stlacil viacej pruziny, a auto by mohlo byt trochu tvrdsie...? Nemam s tlmicmi zatial ziadnu skusenost, takze neviem...
Z pohladu na motor je k tomu pravemu stelungu trocha horsi pristup (poistky), ten lavy sa ako-tak da. Rozmyslam, ze si poznacim polohu tej velkej matky (priemer cca 7cm od oka) a na oboch ju doatiahnem napr. o 3 otacky. Povozim sa na znamych cestach a zistim, ci sa nieco zlepsilo, alebo naopak zhorsilo.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
..nic nedotahujte, nesrubujte, ani nic podobnee..
..
"je to proste unava materialu"
..cela vaha vozu tlaci na ten spodny gumenny silemblok, ktory je ulozeny v tej miske..
"od spodu"..
..ten "vrchny silemblok" -ta guma, je z vrchnej strany, a je na to..
aby pri "odlahceny napravy" nebuchala "ta horna matka" o tu "plechovu misku" - "kov na kov"..
cize ak je tam vola, tak je to uz vysedene, a jedine co pomoze, je vymena za nove..
..na Matiza sa da zohnat "iba cisty tlmic" ..teda taa "olejova sranda"..
..alebo komlet "SET" - Tlmic - Struna - Ulozenie, ..a rozdiel v ceneje asi 500 na kus..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
to mi ted menili, tlumice, vcetne ty gumy. Byla uplne na kasicku, pri prejizdeni retarderu mi to vzdycky bouchlo, ze jsem si myslel, ze jsem do nekoho tuknul. Staci vymenit a je klid.
A myslis, ze vymena tlmicov tomu tiez pomohla? Cital som tu dakde, ze tlmice niekto menil viac krat, ale nepomohlo to a Matiz je konstrukcne tak stavany, ze sa vsetko prenasa do kostry...
Ak by stacilo vymenit len gumicky, to by bolo bolo super.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu