prosím o radu s topením

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

hornek pavel
Příspěvky: 10
Registrován: čtv lis 23, 2006 12:59
Bydliště: Nepomuk

prosím o radu s topením

Příspěvek od hornek pavel »

Tak nám napadl sníh...no což o to k zimě to patří, jenže když pak zjistíte že ona nuba najednou netopí tak to zamrzí nebo spíš zamrazí? O co jde? Nastartuju motor nechám běžet na volnoběh při stání a teplota normálně vyleze a fouká teplo ale jen vyjedu a to komkoliv kde budu udržovat autiko v pohybu tak ho tak vychladím že to je na zimní bundu :oops: :oops: No a jelikož jsem vlastně do dnes jezdil pouze za relativního tepla tak se to dodnes neprojevilo. Můžeto být termostatem, že zůstává neustále otevřený a pouští vodu pořád do chladiče??? Nebo něco jinýho? Jinak se nuba chová relativně o.k. Dík za každou radu.
díky Pavel.
Reklama
 

Uživatelský avatar
dedo.miki
Příspěvky: 1253
Registrován: stř led 10, 2007 19:50
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dedo.miki »

Termostat
Uživatelský avatar
Josef
Příspěvky: 25
Registrován: čtv lis 04, 2004 21:44
Bydliště: Opava

Příspěvek od Josef »

Mám taky pořád otevřený termostat a opravdu když jedu delší dobu a auto se už ohřeje tak to i topí,jinak nic moc :( , ale mam jednu výhodu jak jsem kupoval moji nubi tak při rozhodování převážil fakt že má nezávislé topeni takže nemrznu a přitopím si. Výhodu to má i na rychlejší ohřev motoru a ráno startuju už teplý motor. :lol:
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

no co dela rucicka za jizdy?jestli pada je to termostat jestli drzi relativne na stejne pozici tak je to zarostly radiator.
termostat jeste poznas po nastartovani a ujeti cca 1-2 km a zastavis a sahnes na chladic v motoru musi byt ledovy.jestli bude vlazny nebo proste nekde teply je to jasny a je termostat spatny.hadice se obvykle ohrivaji od motoru takze na nich to moc poznat nejde
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Pavle, v tvém případě je to opravdu termostat, jednoduše to zjistíš takhle. Nastarutješ a díváš se na teploměr, až se hne, sáhneš na hadici od motoru do chladiče (horní a vpravo) a musí být studená (u motoru max. vlažná u chladiče studená) Jestli se ohřívá průběžně s motorem propouští termostat a neohřeješ to, máš i vyšší spotřebu. Bez sahání se dá vadný termostat poznat tak, že při sjezdu delšího kopce (tak 1km) ti klesne teplota na měřáku. U Nubi je normální teplota asi 1mm před 1/2. Jinak dej hledat a problémy s termostatem si projdi. -i -i
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
kitt2002
Příspěvky: 209
Registrován: pon dub 18, 2005 23:42
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kitt2002 »

A jak se pozna, ze to muze byt i zarostlym radiatorem?Me to napriklad taky vubec netopi. Teplota motoru se dle meraku drzi tak 4 mm pred pulkou. Kontroloval sem vodu v chladici, jestli tam naka je :) a byla. Dokonce po ujeti asi 30 km sem normalne mohl otevrit viko od chladici kapaliny, bez nutnosti cekat ohledne tlaku. Jenom se na vterinku objevila para a dal nic. Jakoby chladici smes nebyla vubec horka. To byla teplota okoli asi 3 stupne

Teplota motoru se nikdy nezmenila ani v paracich v zacpach. Proste to porad drzi tu samou teplotu.

Ted nastava otazka, je to u me zpusobeno termostatem nebo zarostlym radiatorem, to nevim.
Daewoo Nubira I 97 2.0 16V sedan , 2-litru zdar !!!
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Kitte, myslí, že 4mm před půlkou je nízká teplota, normální u mě je 1mm před půlkou a pak se ani nehne (i ve 30 s klimou v zácpě), ale může to být i v čidle měřáku. To topení může mít ucpanej radiator, třeba někdo před tebou tam dal něco na utěsnění chladiče :!: no a v tom případě asi moc proplach nepomůže :roll:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
kitt2002
Příspěvky: 209
Registrován: pon dub 18, 2005 23:42
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kitt2002 »

To s tim bordelem v chladici me nedes, zkusim ten termostat, protoze mam dost vysokou spotrebu, uz se na to pripravuju louho, ale 1800,- za termostat v kovovym domecku je trochu az moc. Pry existujou i nizsi ceny, ale je pry jen v plastu. Ted otazka, kde ho sehnat a jestli vydrzi jako za tech 1800,-
Spotreba se u me ted v zime pohybuje od 10-13l, coz je opravdu dost. Kdysi sem se vesel do 9 l ve meste.
Daewoo Nubira I 97 2.0 16V sedan , 2-litru zdar !!!
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Já tam mám termostat z Feldy a spokojenost, mrkni se na moje výtvory s termostatem, a už na něj jezdím skoro rok vlétě v zimě a funguje super. A spotřeba za poslední rok je asi 8,5 lt. 8) 8)
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
kitt2002
Příspěvky: 209
Registrován: pon dub 18, 2005 23:42
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kitt2002 »

To je sice pekny , ale uprava takovyho termostatu a domku je pro me slozita. Radeji koupim jinej, nez abych zjistoval , jestli protejka nebo ne, a jestli casem zase nebude. Ale stejne diky za tip. Uz sem cetl tady na foru tvou upravu. Ale nejak se na to necitim :)
Daewoo Nubira I 97 2.0 16V sedan , 2-litru zdar !!!
soniss
Příspěvky: 1
Registrován: úte říj 23, 2007 18:32
Kontaktovat uživatele:

termostat

Příspěvek od soniss »

ahojte tak jsem vam nasel termostat za 155kč s pozdravem majtel ostreho stroje Nubira 2,0 CDX :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

jo jo s prichazejici zimou je to ted docela casto.kde je rucicka nehraje uplne roli ja ji mam kousek za ctvrtkou a teplota motoru podle diagnostiky je cca 78st coz je za jizdy normalni . a pokud je teplota aspon mezi ctvrt a pul a netopi nebo topi jen ve zvysenych otackach motoru pak je to zaneseny radiator.vim to me to taky netopi ale zatim to jde prezit a delat to nebudu je to strasny.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
eL
Příspěvky: 104
Registrován: úte led 18, 2005 09:30
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od eL »

Já bych řekl, že Nubi topí prostě špatně, ať už je vše v pořádku, nebo není. Mám novej radiátor a stejně začně hřát uvnitř až tak po 15 minutách :?
Daewoo Nubira 2.0 CDX, 98 rok, 98kW, Hatchback
Uživatelský avatar
Ivoš
Příspěvky: 5567
Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
Bydliště: Pardubice,CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivoš »

No já bych řekl, že jak která...1,6ka nám už začátku topí tak po 10ti minutách a ručička se hne až po delší době a zůstane stát tak 4 mm před půlkou....u 2,0litru to topí asi po 4-5ti minutách a ručička se hne asi tak stejně, tj. po 4-5ti minutách...jen je oproblém s budíkem...chvíli to jde a pak to vystřelí úplně doprava nadoraz.... a dokud pořádně neklepnu, tak to tam zůstane... ;)
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
MilosB
Příspěvky: 31
Registrován: úte bře 29, 2005 21:13

Teplota motoru - topení

Příspěvek od MilosB »

Ahoj vsichni,

jiz druhy rok pouzivam od podzimu do konce jara maly zlepsovak. Primo na chladic davam z vnejsi strany presne vystrihnuty JEKOR, ktery pekne zapadne do bocnich fazet. JEKORem zustava nezakryta jenom horni cast chladice v sirce cca 8 cm. Samotny JEKOR nijak nepripevnuji, drzi ve fazetach sam, a pri jizde je vlastne tlakem vzduchu pritlacovany na chladic. S touto upravou jezdim ke spokojenosti druhe zimni obdobi.

Mam vyzkousene, ze teplota motoru nabehne o neco drive a tim je i ucinnejsi topeni. Tato uprava zvlada vnejsi teploty od 20 st. C nize i v kopcovitem terenu na vzdalenost cca 40 km. Horsky teren - Sumava, Tatry a pod. jsem nezkousel.

Pekny den, Miloss :P
Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“