úpravy motora

Moderátor: Blue Lanos

Leit
Příspěvky: 17
Registrován: úte lis 21, 2006 07:04

úpravy motora

Příspěvek od Leit »

Na kalose 1,2l som skúšal amatérsky vyrobené mini turbo a ladený výfuk. V oboch prípadoch sa zlepšil tah motora, ale spotreba išla hore o 50%. Tak som to rýchlo demontoval. Vie mi to niekt visvetliť ?
Reklama
 

Uživatelský avatar
GHOST
Příspěvky: 351
Registrován: stř kvě 24, 2006 08:50
Bydliště: Revúca, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GHOST »

Popíš trocha to "miniturbo"
Daewoo Nexia 1,5 GLX 16V 1996
ABS, ABG, El.okná, el.anténa,klíma
Uživatelský avatar
mipo
Příspěvky: 1507
Registrován: úte kvě 10, 2005 18:47
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mipo »

Tipujem, že má na mysli "power booster, či ak sa to volalo. Táká vrtulka do sania, ktorá nerobí nič iné iba brzdí vzduch a nepomáha ničomu.
Uživatelský avatar
GHOST
Příspěvky: 351
Registrován: stř kvě 24, 2006 08:50
Bydliště: Revúca, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GHOST »

Tak niet divu, že to tlačí viac paliva 8) šak RJ musí ten deficit vzduchu niečím dorovnať
Daewoo Nexia 1,5 GLX 16V 1996
ABS, ABG, El.okná, el.anténa,klíma
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

výkon

Příspěvek od Serpico »

....to všechno už bylo, různé vložky mezi dříve karburátor a sací potrubí s výsledkem negativním... možná určitý vliv může mít sání uzpůsobené tak, aby nabíralo tlak vzduchu vznikající při jízdě - vliv nad 90-100 km ale jenom v několika % za cenu, že rozhodíš celkové ladění přívodu vzduchu z výroby - zůstávám pouze u mokrýho filtru - tzv. sportovní a to ještě s původním umístěním do sacího boxu ( prostě tady bylo něco spočítané z výroby ) - tedy ne kónus .... nicméně nikomu nenutím svůj názor....pokud vůz nemůžeš odbrzdit na válcích a nepoužiješ jiný sací potrubí...jiné vačky ostřejší...jiné výfukové svody - laděný výfuk atd....nepřeprogramuješ ŘJ... a to všechno s odborným přístupem znalostmi musí být sladěné....výsledky si přičti jako ztrátu času... nicméně víc o tom ví Ivan, ale ten už nemá nexii, vytvořil něco jako nexi-calibra s patřičnou spotřebou...prostě platí něco za něco

mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
Kessler
Příspěvky: 1676
Registrován: úte lis 08, 2005 10:43
Bydliště: Brno-střed Československo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kessler »

I když to tak nevypadá, tak správně propočítat tvar a délku výfuku není taková sranda...motor se musí dobře "vyplachovat"...amatérským nebo univerzálním výfukem se rozhodí proudění výfukových plynů a pak se stává, že zplodiny ve výfuku se vracejí v nesprávný čas (zrovna ve chvíli kdy je otevřený ventil), brzdí se vypouštění zplodin z válce a zhoršuje se účinnost motoru...dokonce se správně zkonstruovaným výfukem má auto větší výkon než když je místo výfuku jenom čistá trubka...

...pokud někdo chce přidávat výkon výfukem, tak jediná možnost je postavit ten výfuk na míru od svodů až nakonec...jinak to nemá smysl...

...to samé je sání...má přesně propočítanou délku a tvar a neuváženými změnami se narušuje plnění motoru vzduchem a opět se zhoršuje účinnost...

...co se týče jakéhokoli přeplňování, tak na to ten motor není stavěný...podle mě má příliš vysoký kompresní poměr...

...pokud chce někdo upravovat motor, tak by si měl uvědomit, že vždycky je něco za něco...každý nárůst výkonu něco stojí, v lepším případě pouze peníze...
'89 Daewoo Racer 1.5 -> '98 Škoda Felicia 1.3 -> '77 Mercedes-Benz W123 240D - Das Auto
Leit
Příspěvky: 17
Registrován: úte lis 21, 2006 07:04

Příspěvek od Leit »

...mňa zaujíma z akých príčin RJ dá príkaz na večšie množstvo paliva v prípade ladeného výfuku
... vprípade miniturba, čo je elektrický ventilátor, tomu už vobec nerozumiem, keď je dostatočné množstvo vzuchu, resp. prebytok ide obtokom preč.
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Osobně si myslím, že elektricý ventilátor není schopen dodat dostatek vzduchu motoru ani na volnoběh, natož v otáčkách! Je jen brzdou proudění vzduchu v sání a zvyšuje odpor. V případě turba se využívá k přeplňování enegie z výfukových plynů v řádu 10 a více kilovatů, tak co může nějaký mini turbo s motorkem od stěračů dodat motoru navíc :?: :?: :?: Ta spotřeba se může zvednout kvůli většímu odporu v sání ( stejně jako když máte zasviněnej filtr vzduchu). Doufám, že machři na motory můj názor potvrdí :D
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
blaho
Příspěvky: 186
Registrován: stř čer 07, 2006 08:23
Bydliště: MA - Sološnica, SKK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blaho »

To KESSLER - pravda pravda. Niekde som čítal aj o tom, ako niekto vymenil filter- športový, sviečky, dal elektróny s nizkoprofiláčma + vymenil výfuk za športový a po tých všetkých úpravách merali výkon. Tak pred tými úpravami mala tá sériovka tuším o 4kW viac. Samozrejme, že si chalan myslel, že výkon bude väčší a preto to merali pred aj po. No takže tak.
:P :P :P

To LEIT - tak "miniturbo" :?: Hmmmmm. Dobrý názov. To bolo napísané na krabičke? :P
Daewoo Espero, 1.5 DOHC, 60 000km, f elektrike, IMM, alarm, klíma, SONY CDX-C5850
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

výkon

Příspěvek od Serpico »

...to kesler a blaho souhlas...jsou firmy, které se s tím zabývají na profesionální úrovni a ti počítají a upravují sání - upravují písty - snižují jejich váhu - upravují hlavu - leští kanály atd. - výfukové svody u motoru - ladí výfukové potrubí - řídící jednotku čipují atd. Je ale velká otázka životnosti motoru po úpravách - opravdu ostré soutěžní modely vydrží třeba jenom dva závody - a jsem jenom u stovek kilometrů...
Nakonec výsledky jsou a počítají se na desetitisíce v EU...
Je otázka co má smysl pro běžného řidiče...


Mějte se fajn a ať vám to jezdí bez problémů
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Leite, Leite, jak už tady bylo psáno, vyrobil jsi špunt do sání, proto se ti zvedla spotřeba. Buď rád, že ti motor ten větrníček nevcucnul. Zlepšení tahu motoru je placebo efekt. Nebo jsi to snad změřil?

Co přesně si představuješ pod pojmem laděný výfuk? Typuju to na nějakou hezky znějící koncovku.

Zjednodušeně řečeno - na úpravy motoru takhle ne. Možné cesty naznačili předřečníci.
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
peter NR
Příspěvky: 1081
Registrován: sob dub 30, 2005 22:25
Bydliště: Nitra

Příspěvek od peter NR »

Richard píše:Osobně si myslím, že elektricý ventilátor není schopen dodat dostatek vzduchu motoru ani na volnoběh, natož v otáčkách!
...asi tak... autor prispevku ma zrejme dost skreslenu predstavu o sile prudenia v sacom potrubi... ako napisal tusim Ondras - moze byt rad, ze mu tu "srandu" nevcuclo... :lol:
ex: Chevrolet AVEO SE pearl black
ex: Espero 1.5 16V
Uživatelský avatar
Kessler
Příspěvky: 1676
Registrován: úte lis 08, 2005 10:43
Bydliště: Brno-střed Československo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kessler »

Pokud vím, tak opravdové turbo točí běžně kolem 200.000 otáček za minutu...jakýkoli elektřinou poháněný cokoli nemá šanci... :)
'89 Daewoo Racer 1.5 -> '98 Škoda Felicia 1.3 -> '77 Mercedes-Benz W123 240D - Das Auto
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Kessler píše:Pokud vím, tak opravdové turbo točí běžně kolem 200.000 otáček za minutu...jakýkoli elektřinou poháněný cokoli nemá šanci... :)
Točí - netočí, záleží na geometrii lopatek jak kompresoru tak turbíny ve výfuku. Na přeplnění motoru stačí i míň otáček s větším sklonem lopatek a naopak. Ale myslím, že pořád platí že mechnická práce motoru je 1/3 energie co je v palivu. Druhá třetina se mění v teplo (a odchladí se- voda, olej) a třetí třetina odejde výfukem :!: Pokud tedy má motor výkon 100Kw na brzdě tak i s podobným výkonem může počítat turbo samo tam budou i mechnický ztráty atd. Z toho je vidět s jakými výkony se motor přeplňuje a to elektromotůrek od topení není schopen nikdy dodat. :roll:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Leit
Příspěvky: 17
Registrován: úte lis 21, 2006 07:04

Příspěvek od Leit »

Všetci špekulujete nad tým, čo som spravil a čo nie. Ale na moju otázku nikto neodpovedal.
K miniturbu:
Nechcel som ním zdvihnúť výkon o 50%, ale iba kompenzovať straty v sacom trakte a zabezpečiť dostatok vzduchu pri zmenách otáčok pri jazde v meste. Jeho prietočné prierezy sú omnoho večšie, ako originálny otvor vo vzduchovej komore.
K výfuku:
Keď píšem o ladenom výfuku, tak píšem o ladenom výfuku navrhnutom podľa určitých zásad a nie o nejakej výfukovej koncovke.
Potreboval by som poradiť, resp. urobiť rozbor činnosti riadiacej jednotky pri roznych podmienkach v sacom a výfukovom potrubí motora.
Odpovědět

Zpět na „KALOS“