Hrdzavenie dverí

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
Uživatelský avatar
kasma
Příspěvky: 711
Registrován: čtv črc 13, 2006 14:48
Bydliště: Brezno, SR

Hrdzavenie dverí

Příspěvek od kasma »

Ako a akým prostriedkom je najlepšie ošetriť objavujúcu sa hrdzu na spodku dverí?
Daewoo Espero, 1,5 DOHC, 66kw, 103 000km pri kúpe, teraz 136 000 km, plná esperácka výbava, AL-disky ExclusiveLine 14" a pneu DUNLOP SP200 195/60/R14 H, audio SONY CDX GT 500 /52x4 + 52 w priamo na subwoofer/, vpredu repro koax. Ground Zero GZTF 100 MK2, vzadu repro Hertz DSK 165 kompo
Reklama
 

stefan
Příspěvky: 640
Registrován: čtv črc 28, 2005 09:21
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stefan »

Vystriekať vnútro dverí olejom a to tak
že bude tiecť až von zdverí.
Modliť sa niekoľko rokov nech sa to nerozpadne a
potom urýchlene predať. :lol: :lol:

Prepáč ale tá hrdza ma už sere. Nie je nejaká veľká,
(podobná ako u áut podobných rčníkov), ale sere ma.

Treba vnútro vystriekať olejom (konkor) alebo iným antirezinom,
vonkajšok vybrúsiť do čistého kovu, a prestriekať.
Ja vonkajšok riešim že objavujúcu hrdzu vždy (raz za 1/2 roka)
umyjem CIF-om na umývanie riadu (tekutý prášok), po hrdzavom
fľaku zostane iba malá bodečka, prelešťím to voskom a pol
roka mám pokoj.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Uživatelský avatar
kasma
Příspěvky: 711
Registrován: čtv črc 13, 2006 14:48
Bydliště: Brezno, SR

Příspěvek od kasma »

stefan píše:Vystriekať vnútro dverí olejom a to tak
že bude tiecť až von zdverí.
Modliť sa niekoľko rokov nech sa to nerozpadne a
potom urýchlene predať. :lol: :lol:

Prepáč ale tá hrdza ma už sere. Nie je nejaká veľká,
(podobná ako u áut podobných rčníkov), ale sere ma.

Treba vnútro vystriekať olejom (konkor) alebo iným antirezinom,
vonkajšok vybrúsiť do čistého kovu, a prestriekať.
Ja vonkajšok riešim že objavujúcu hrdzu vždy (raz za 1/2 roka)
umyjem CIF-om na umývanie riadu (tekutý prášok), po hrdzavom
fľaku zostane iba malá bodečka, prelešťím to voskom a pol
roka mám pokoj.
Ja tu hrdzu tiež nemám nejakú veľkú, sú to proste fľaky ktoré sa obkavujú na spodkoch dverí ale aj mna to serie.Ked som to auto kupil v zime tak to bolo čisté.Tá porazená soľ s tým urobí veľa.
Môže sa používať aj gumoasfalt?
Daewoo Espero, 1,5 DOHC, 66kw, 103 000km pri kúpe, teraz 136 000 km, plná esperácka výbava, AL-disky ExclusiveLine 14" a pneu DUNLOP SP200 195/60/R14 H, audio SONY CDX GT 500 /52x4 + 52 w priamo na subwoofer/, vpredu repro koax. Ground Zero GZTF 100 MK2, vzadu repro Hertz DSK 165 kompo
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Příspěvek od ppp »

Najlepsi prostriedok na hrdzu je ocelovy droteny kotuc v uhlovej bruske pripadne vo vrtacke :).
Ja som brusil aspon vodicove dvere ale kvoli nedostatku casu som to odflakol takze po zime to zase preraza.
ALe problem je v tom, ze spodky dveri zatmelili vo vyrobe akkymsi makkym svinstvom ktore vsak dobre nedrzi na plechu, podtecie a odhrdzavie. Jedina moznost hrdzu kompletne odbrusit az na holy kov, kvalitny zaklad a potom nieco prelakovatelne alebo rovno lak, ale ja radsej na spodkoch dveri nieco pevnejsie co je mozne prelakovat.
Ale videl som na nejakych autach aj lepiacu pasku :))).
Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

A na jaře to jako každý správný auto znovu rozkvete jako louky v podhůří štítů majestátných Tater . Jak to začne jednou reznout tak to nejde už nikdy zastavit jen ošetřovat a tím oddalovat totální destrukci když seš fakt důkladnej tak to někdy vydrží i dva roky a rozhodně to neshnije tak jako když se na to vykašleš ;)
stefan
Příspěvky: 640
Registrován: čtv črc 28, 2005 09:21
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stefan »

Vidím že máš krásne básnicke črevo a dokonca na slovenskú nôtu.

A boj s hrdzou to je ťažká vojna, vždy keď si už myslíš že si vyhral,
hrdza ti ukáže kto je tu pánom.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Uživatelský avatar
kasma
Příspěvky: 711
Registrován: čtv črc 13, 2006 14:48
Bydliště: Brezno, SR

Příspěvek od kasma »

Jeden známy mi povedal že tie spodky dverí by sa mohli vybrúsiť, navoskovať, potom nalakovať a na lak ešte nastriekať asi 1 mm hrubú vrstvu gumo-asfaltu - tén má izolačné vlastnosti a ochraňuje aj voči nárazom kamienkou. Mohlo by to byť aj takto?
Daewoo Espero, 1,5 DOHC, 66kw, 103 000km pri kúpe, teraz 136 000 km, plná esperácka výbava, AL-disky ExclusiveLine 14" a pneu DUNLOP SP200 195/60/R14 H, audio SONY CDX GT 500 /52x4 + 52 w priamo na subwoofer/, vpredu repro koax. Ground Zero GZTF 100 MK2, vzadu repro Hertz DSK 165 kompo
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3604
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conpet »

Ja se do dveri pustim asi za 14 dni, pouziju navod podle Slavka http://espero.daewooclub.com/view.php?c ... 2006051404
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Uživatelský avatar
Slavek
Příspěvky: 1718
Registrován: stř bře 22, 2006 20:26
Bydliště: Teplice, přesněji Krupka Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Slavek »

tak dvere me taky cekaj, mam korozi jen na prednich levych, udelal bych to driv ale byl sem linej je sundavat a delat to na aute je to blbost, no na dvere bych mozna pouzil neco takovyho http://www.autodoplnky.cz/index.php?typ ... ozi=273261

a nebo kit s hlinikovyma vlakny, ktery je hodne odolny vybracem, protoze pokud pouzijete normalni kit, tak aby se vam nestalo to ze jednou nekdo trochu vic krapne dverma a celej ten kousek kitu vam upadne todle presne se stalo kamosovi na II golfu mel vykitovanou diru po SPZ a jednou bouchnul kufrem troch vic a celi mu to upadlo.
Na lemech prece nejsou takove vybrace jako na dverich.
jeste kdyz sem se tadytim zivil tak sem mel doma asi 13 druhu kitu, a kazdy z nich byl necim zvlastni, ale pokud vam to vylezlo az ven kde je to videt a neni to schovany a budete to delat poprvi tak bych to radci sveril nekomu kdo to umi, at pak si nenadavate ze ste se do toho pustili,
ja to delam 8 let a taky nejsem profik taky to neumim tak aby to bylo na 100% ale uz nejakou praksi mam tak pro me je to otazka par hodin, ale dvere vidim tak na celi den takze sundat dvere auto odstavit nekam kde k nemu nikdo nepoleze a v klidku dukladne to udelat, aby ste taky nesundavali dvere za pul roku zase :lol:
Měl jsem 3x Espero 2.0
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA

Dovoz aut zD

Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
Uživatelský avatar
Slavek
Příspěvky: 1718
Registrován: stř bře 22, 2006 20:26
Bydliště: Teplice, přesněji Krupka Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Slavek »

kasma píše:Jeden známy mi povedal že tie spodky dverí by sa mohli vybrúsiť, navoskovať, potom nalakovať a na lak ešte nastriekať asi 1 mm hrubú vrstvu gumo-asfaltu - tén má izolačné vlastnosti a ochraňuje aj voči nárazom kamienkou. Mohlo by to byť aj takto?
ALE pokud to budes mit hodne sezrany tak kitovani se nevyhnes
Měl jsem 3x Espero 2.0
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA

Dovoz aut zD

Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Příspěvek od ppp »

Na espere je v tom zahybe plechov na spodku dveri hnusna makka sracka od vyroby ktora mi nesla vybrusit von, takze nasledny nater isiel na nu a to je problem. Navyse je tam malo miesta vzhldaom na rozmery dveri takze sa to blbo brusi. Ale ked sa podari hrdzuvybrusit uplne a nater je spraveny poriadne tak sa hrdza uz neukaze. Overene na skodovke ani po 4 rokoch (z toho jeden bolo auto neustale v soli z hlavneho tahu BA-PP) a co som osetril dobre uz nehrdzavie. Lenze ked je nejake miesto technologicky nahovno spravene tak sa to osetrit ani neda.
Inac netvrdim ze ma brat navzdy pokoj na felde s 5tymi dverami ale kym jeho svagrovi varili kufrdvere uz 3ti raz a zas ich ma hrdzave tak brachovi som ich vybrusil vrtackou (uhlovka brala hrdzu aj s plechom) a po osetreni ma uz 3 alebo 4 roky pokoj bez bubliniek a hrdze. Zase mu to ale zacina kvitnu na blatnikoch, to ale aj mne na espere. Kamienky su svina.
Odpovědět

Zpět na „ESPERO“