Poradí někdo s úpravou elektriky na denní svícení v Nubiře I

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Petr Čada
Příspěvky: 12
Registrován: sob zář 25, 2004 22:32
Bydliště: Karlovy Vary

Poradí někdo s úpravou elektriky na denní svícení v Nubiře I

Příspěvek od Petr Čada »

Poradí někdo s úpravou elektriky ve vozu NUBIRA Wagon 1,6 16V rv. 1999 na denní svícení podle nového zákona tak, aby došlo k rozsvícení světel ihned po nastartování?
A moje druhá otázka.
Má někdo zkušenost, nebo jestli neví zda existují světla pro denní svícení, která by šla na tento druh vozu dodatečně namontovat a neodporovala předpisům. Slyšel jsem, že firma Hella vyrábí nějakou univerzální sadu která má jen 16W žárovky? Nic blizšího se mi zatím nepodařilo sehnat.
Reklama
 

Uživatelský avatar
djpsx
Příspěvky: 697
Registrován: sob bře 18, 2006 19:06
Bydliště: Pardubice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od djpsx »

S instalací neporadím, ale v servisu to stojí okolo 1500 Kč.
Daewoo Nubira Kombi 1.6SX,r.v. 99 střední výbava, stříbrná, tuning výfuk, 205/50 R16 al. kola Zender, RMG Sony
Daewoo Nubira Sedan 2.0, r.v.98 (do provozu 2001), plná výbava, tmavě modrá metalíza, MP3 CD rádio.
Mitch z ráje Českýho
Příspěvky: 40
Registrován: úte kvě 23, 2006 19:57

Re: Poradí někdo s úpravou elektriky na denní svícení v Nubi

Příspěvek od Mitch z ráje Českýho »

[quote="Petr Čada"]Poradí někdo s úpravou elektriky ve vozu NUBIRA Wagon 1,6 16V rv. 1999 na denní svícení podle nového zákona tak, aby došlo k rozsvícení světel ihned po nastartování?

Mrkni na https://www.chevroletclub.cz///viewtopic.p ... sc&start=0
"ARS1" je "univerzal" na všechny vozy.Jinak zkušený elektrikář,jestli máš schema elektroinstalace Ti to zapojí na přímo bez dalších doplňků,ale myslím si že startovat společně s rozsvícenými světly je i v létě.... :roll: A když Ti bude dělat zpoždění,tak ty realátka a ostatní vyjdou dráž než těch cca 400,- za hotový výrobek.V tomhle se fakt vyplatí investovat,když to přepočítám na piva a "Svijanskou jedenáctku",tak je to zadarmo. :lol: :lol:
Uživatelský avatar
djpsx
Příspěvky: 697
Registrován: sob bře 18, 2006 19:06
Bydliště: Pardubice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od djpsx »

No pokud vím, tak se zapnutými světly u Nubiry startovat nejde, jelikož ona při startu všechno odpojí a hned připojí moment po startu.
Daewoo Nubira Kombi 1.6SX,r.v. 99 střední výbava, stříbrná, tuning výfuk, 205/50 R16 al. kola Zender, RMG Sony
Daewoo Nubira Sedan 2.0, r.v.98 (do provozu 2001), plná výbava, tmavě modrá metalíza, MP3 CD rádio.
Uživatelský avatar
Vlasta
Příspěvky: 623
Registrován: čtv lis 17, 2005 16:25
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasta »

Jak udělat je tady a je to docela jednoduché a levné. Teď jen vykoumat, kam to připojit.
http://www.dhservis.cz/dalsi/svetla.htm
Kia Rio 1.25 CVVT COOL

Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Mitch z ráje Českýho
Příspěvky: 40
Registrován: úte kvě 23, 2006 19:57

Příspěvek od Mitch z ráje Českýho »

djpsx píše:No pokud vím, tak se zapnutými světly u Nubiry startovat nejde, jelikož ona při startu všechno odpojí a hned připojí moment po startu.
To jsem nevěděl,není nad jednoduché Matízky :lol: :lol: Ale určitě se tu najde šoumen,který je schopný v těchto vedrech ještě myslet...
Mitch z ráje Českýho
Příspěvky: 40
Registrován: úte kvě 23, 2006 19:57

Příspěvek od Mitch z ráje Českýho »

Vlasta píše:Jak udělat je tady a je to docela jednoduché a levné. Teď jen vykoumat, kam to připojit.
http://www.dhservis.cz/dalsi/svetla.htm
To vypadá dobře,ale když spočítáte součástky a čas na výrobu 1.ks,tak nevím,nevím..kdyby to udělal někdo ve větším množství,tak možná. Dal jsem za origo 300,- a už neřeším.Přesto držím palce ať všichni od 1.7. svítí,tedy jejich miláčci. :lol:
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Tohle zapojení se mě líbí, kdo by chtěl experimentovat, máte tu i schéma zapojení světel, jednou kompletní a jednou jen hlavní

Obrázek

Obrázek

Zkuste někdo najít kam a na jaké barvy kabelú a kde to nejlépe připojit, jink zapojení je jednoduché, za pár šupů :lol:

Je ještě zajímavé, že v tom manuálu jsem našel i cosi o denním svícení, tedy nějaký modul DRL, který toto zařizuje :?: neví někdo jak to funguje :?: Petřem, Palikxi? :D
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Vlasta
Příspěvky: 623
Registrován: čtv lis 17, 2005 16:25
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasta »

Chvíli jsem koukal do těch zapojení světel a myslím, že by tam stačilo jedno relé s dvěma spínacími kontakty. Jeden pár sepne na přepínači parkovačky 6 bílá a druhý pár sepne hlavní světla 2 zelenomodrá. Barvy beru podle zkratek ve schematu, snad odpovídají. Relé v autě se spínají přivedením kostry a mělo by tedy stačit nějaké relé na malý proud, tak do 2A až 5A. Pro cenové pesimisty, náklady jsou podle ceny relé do 100,-.
Teď jen, jestli jsem na něco nezapomenul nebo nepřehlédl, jestli ano, opravte mě. :oops:
Kia Rio 1.25 CVVT COOL

Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Vlasto, já taky na to koukal a ještě jsem dnes v Blesku četl, že není nutné aby svítily další světla (obrysovky, koncová,SPZ, a přístroje) stačí jen potkávačky. Napadlo mi dát to jen na ty potkávačky, takže by se samy rosvěcovaly po nastartování (spojit to se žlutým, co jde do světel). Ale nevím si rady co pak večer ??? V případě, že bych rozsvítil velká světla včetně celého auta, muselo by se automatické rozvěcování nějak automaticky vypnout. Současné svícení potkávaček a dálkovejch by asi H4 dlouho nevydržela. :roll: :roll: :?: :?: ví si někdo rady?? Nějakej bastlíř ????
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Vlasta
Příspěvky: 623
Registrován: čtv lis 17, 2005 16:25
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasta »

Richard píše:Vlasto, já taky na to koukal a ještě jsem dnes v Blesku četl, že není nutné aby svítily další světla (obrysovky, koncová,SPZ, a přístroje) stačí jen potkávačky. Napadlo mi dát to jen na ty potkávačky, takže by se samy rosvěcovaly po nastartování (spojit to se žlutým, co jde do světel). Ale nevím si rady co pak večer ??? V případě, že bych rozsvítil velká světla včetně celého auta, muselo by se automatické rozvěcování nějak automaticky vypnout. Současné svícení potkávaček a dálkovejch by asi H4 dlouho nevydržela. :roll: :roll: :?: :?: ví si někdo rady?? Nějakej bastlíř ????
Právě proto se mi zdálo, že zapojení s tím relátkem je nejjednodušší. Ať to svítí jak má a nemusím řešit večerní jízdu. Tímhle by se měl nasimulovat stav, kdy je páčkou zapnuté regulérní osvětlení. Ještě mi napadlo, že by se tam místo relé daly vyzkoušet jen dva výkonové tranzistory, případně FETy. Od pondělí mám dovolenou a tak něco zkusím zbastlit. ;)
Kia Rio 1.25 CVVT COOL

Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Já když jsem kdysi zapojoval mlhovky u nejednoho auta, zapojoval jsem je tak, že cívku relé jsem zapojil mezi +12 dálkovejch a +12 obrysovjch světel (a ještě s vypínačem). Fungovalo to tak, že vlákno žárovky má relativně malý odpor na kostru a pokud jsou dálkové vypnuté stačí to na to aby relé drželo sepnuté (je ukostřené přes vlákna žárovek) a mlhovky svítily (možná dálkové vlákna trochu žhnuly). Jakmile se rozsvítily dálkové tak mezi obrysovkama i dálkovejma bylo +12 , relé vypnulo a mlhovky zhasly (svítily jen s obrysovkama a potkávačkama). Možná by se dalo nějak podobně zapojit i ten automat, aby se zapnutím světel normálně večer celej ten automat odpojil. :?: :?:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

Vlasta píše:Ještě mi napadlo, že by se tam místo relé daly vyzkoušet jen dva výkonové tranzistory, případně FETy.
Daly, daly. Z vlastní zkušenosti doporučuji IPS5451, což je vlastně elektronické relé a s dostatečným chlazením v pohodě sepne 30A.
Uživatelský avatar
Vlasta
Příspěvky: 623
Registrován: čtv lis 17, 2005 16:25
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasta »

Richard píše:Já když jsem kdysi zapojoval mlhovky u nejednoho auta, zapojoval jsem je tak, že cívku relé jsem zapojil mezi +12 dálkovejch a +12 obrysovjch světel (a ještě s vypínačem). Fungovalo to tak, že vlákno žárovky má relativně malý odpor na kostru a pokud jsou dálkové vypnuté stačí to na to aby relé drželo sepnuté (je ukostřené přes vlákna žárovek) a mlhovky svítily (možná dálkové vlákna trochu žhnuly). Jakmile se rozsvítily dálkové tak mezi obrysovkama i dálkovejma bylo +12 , relé vypnulo a mlhovky zhasly (svítily jen s obrysovkama a potkávačkama). Možná by se dalo nějak podobně zapojit i ten automat, aby se zapnutím světel normálně večer celej ten automat odpojil. :?: :?:
Ten automat ale vlastně nahrazuje to dvojí otočení páčkou pod volantem. Večer tedy není co řešit, jen přepínat mezi potkávacíma a dálkovejma. Teda pokud nechceš přes den "šetřit" a zapínat jen ty přední světla. Mám ale pocit, že úspora bude nevalná a neúměrná složitosti zapojení a ovládání. Nevydržel sem to a už jsem nakoupil věci a hned jak vyjde chvilka tak zkusím postavit na stole a dám vědět jak to dopadlo.
Kia Rio 1.25 CVVT COOL

Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Vlasto, držím palce a zbastlím to hned po tobě. Jinak moje verze o svícení jen potkávačkama je špatná, proč ??? Cituji zákon:

Paragraf 32, odstavec 1
Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová a potkávací světla, nebo světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu. Tramvaj musí mít rozsvícena buď potkávací světla nebo světla pro denní svícení.

Potkávačky nejsou světly pro denní svícení dle zvláštního předpisu a tudíž s nimi dle mě musí svítit i obrysovky.
Tak že tvoř a sděl na kolik tě to přišlo a na který kabely a kde jsi to připojil. Nejlépe dodat i fotodokukmentaci -i -i
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“