Ventilátor klima

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
stefan
Příspěvky: 640
Registrován: čtv črc 28, 2005 09:21
Bydliště: Žilina

Ventilátor klima

Příspěvek od stefan »

Už v minulom roku som si všimnul že pri zapnutej klime
a už aj chvíľkovej jazde mestom alebo pri staní sa mi nejako
moc zohrieva motor.
Minule so skúsil či pri zapnutej klime sa mi točí ventilátor na chladiči,
a hold netočí sa ani jeden z nich, ani na chladiči klímy ani na chladiči
motora. Bola prepálená poistka v poistkovej skrinke pod volantom 20A.
Podľa plánu tam má byť 30A, tak som ju tak vymenil. Po naštartovaní
a zapnutí klímy sa však za 1 sekundu prepálila. Odpojil som teda obidva
motory ventilátorov - keďže by mali byť zapojené paralelne. Pustil
motor a AC a poistka držala. Zapojil som motor na klíme - poistka
odišla do večných lovíšť. Následne som zapojil iba motor na chladiči
motora - ventílator sa točí a poistka drží.
Tak nechal som to tak, a teraz otázky:
Myslím že dedukujem správne že ventilátor na klime je KO?
Ako sa demontuje z chladiča, čo treba všetko zhodiť?
Nestačí na chladenie iba ventilátor zo strany motora?
Nepoškodí sa demontážou chladič klímy (prederavenie šrobmi ventilátora)?
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Reklama
 

Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3604
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilátor klima

Příspěvek od conpet »

stefan píše: Nepoškodí sa demontážou chladič klímy (prederavenie šrobmi ventilátora)?
jestli je puvodni tak na 90% jo , jestli je uz menenej tak by to mohl prezit.
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
stefan
Příspěvky: 640
Registrován: čtv črc 28, 2005 09:21
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stefan »

Tyvieš teda potešiť človeka. Asi ho nechám tak nezapojený bez
demontáže. Lepšie ako zničiť zatiaľ dobrý chladič klímy.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3604
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conpet »

Ja jsem daval chladic menit, tak vim v jakym byl stavu, sem se divil ze drzel pohromade :lol:
tady je : http://www.volny.cz/conpet2/soubory/Esp ... %20001.jpg
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

no myslim ze ventilator jde sendat bez poskozeni chladice drzi jen matkami na 10 klicek.ale nejdriv bych prohledl draty k ventilatoru .
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
stefan
Příspěvky: 640
Registrován: čtv črc 28, 2005 09:21
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stefan »

No veď práve pri povoľovaní tých matiek za bojím že potočím
celým šrobom v chladiči a poškodím chladíč.
Dráty k ventilátoru + ku konektoru sú OK, pretože
keď mám odpojený konektor ventilátora, tak je to OK.
Iba že by boli zlé káble od konektora priamo do motorčeka.
Ak mi nepôjdu tie matky ľahko povoliť, nechám to tak.
Cladiť to bude len ventilátor od motora. Zatiaľ som s tým ani pri
pustenej klime v meste nemal problémy.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Uživatelský avatar
ros
Příspěvky: 292
Registrován: pát kvě 26, 2006 14:08
Bydliště: Havířov

Příspěvek od ros »

Nechci blbě radit, ale v chladící soustavě vzniká velký tlak, takže bych ten ventilátor nepodceńoval. Ventilátor totiž ochlazuje chladivo v klimatizaci a tím snižuje i tlak "bylo mi řečeno v servise" :( a tak by se ti mohlo stát, že ti něco praskne hadice, chladič...
Uživatelský avatar
vado
Příspěvky: 1026
Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vado »

ros píše:Nechci blbě radit, ale v chladící soustavě vzniká velký tlak, takže bych ten ventilátor nepodceńoval. Ventilátor totiž ochlazuje chladivo v klimatizaci a tím snižuje i tlak "bylo mi řečeno v servise" :( a tak by se ti mohlo stát, že ti něco praskne hadice, chladič...
Nemyslim, v systeme klimy je aj snimac tlaku (vo vysokotlakej casti, t.j. tam, kde tlaci kompresor chladivo), ktory v pripade, ze sa tlak zvysi nad nejaku medzu, vypne tlakovanie (neviem, ci odpoji kompresor, alebo len zavrie nejaky ventil). Videl som to na vlastne oci, ked mi po vymene chladica klimy testovali cely system. Tlakovanie prestalo pri zhruba 19Atm (1.9 MPa) a zacalo znova, ked tlak poklesol pod 12. Takze roztrhnutie niecoho z tohoto dovodu nehrozi.
V.

S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black

Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
Uživatelský avatar
ros
Příspěvky: 292
Registrován: pát kvě 26, 2006 14:08
Bydliště: Havířov

Příspěvek od ros »

To maš asi pravdu, jak jsem koupil tak prodávám. Jenže čidlo selže a pak už je tam jen přetlakový ventil kterým vyfoukne chladivo. Ventilátor vytáhnout jde, ale asi bude zkrat v kabeláži. Jinak na vrakáči občas něco mívají, kupoval jsem ten druhý větší a za dobrou cenu.
Kiko
Příspěvky: 110
Registrován: pát bře 25, 2005 15:08
Bydliště: Bratislava

Re: Ventilátor klima

Příspěvek od Kiko »

stefan píše:Už v minulom roku som si všimnul že pri zapnutej klime
a už aj chvíľkovej jazde mestom alebo pri staní sa mi nejako
moc zohrieva motor.
Minule so skúsil či pri zapnutej klime sa mi točí ventilátor na chladiči,
a hold netočí sa ani jeden z nich, ani na chladiči klímy ani na chladiči
motora. Bola prepálená poistka v poistkovej skrinke pod volantom 20A.
Podľa plánu tam má byť 30A, tak som ju tak vymenil. Po naštartovaní
a zapnutí klímy sa však za 1 sekundu prepálila. Odpojil som teda obidva
motory ventilátorov - keďže by mali byť zapojené paralelne. Pustil
motor a AC a poistka držala. Zapojil som motor na klíme - poistka
odišla do večných lovíšť. Následne som zapojil iba motor na chladiči
motora - ventílator sa točí a poistka drží.
Tak nechal som to tak, a teraz otázky:
Myslím že dedukujem správne že ventilátor na klime je KO?
Ako sa demontuje z chladiča, čo treba všetko zhodiť?
Nestačí na chladenie iba ventilátor zo strany motora?
Nepoškodí sa demontážou chladič klímy (prederavenie šrobmi ventilátora)?
Tak toto je pre mňa veľmi zaujimavé zistenie?! Ja, keď som kupil auto, tak klima v pohode bežala t.j. chladila, ale oba ventilatorý boli evidentné odpojené, nakoľko, ako pišeš, 30A poistka tam chybala, a chýba dodnes??? Neviem si to vysvetliť, ako je to možne! Ja som ju dodnes tam nedal, lebo nebol dôvod. Zdalo sa mi, že všetko fachčí, ako má.
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

hm taky dobry.
ale neboj urcite neprotocis ty obrovske srouby co jsou v chladici.normalne nejdou povolit tak spis tu 6 ku matku na vetraku utrhnes.neboj nikdy sem nemel problem.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Odpovědět

Zpět na „ESPERO“