vrzání od přední nápravy - help!!

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Pavel Beneš
Příspěvky: 310
Registrován: pon črc 04, 2005 19:56
Bydliště: Sokolov - Oloví

vrzání od přední nápravy - help!!

Příspěvek od Pavel Beneš »

Tak nevím, byl jsem v myčce na spodní mytí, chtěl jsem udělat spodek a duťky, jak jsem vyjel ven - OK, ale po 20 km začala vrzat přední náprava. Promazal jsem vazelínou gumy stabíku, sundal přední ramena, jak visí v těch dvou gum. uloženích a promazal a pořád to vrže jak kočárek... Když stojím a točím volantem tak to vrže taky, tak mám podezření snad už jen na persony...má někdo zkušenost? A jak to odstranit, aniž bych je třeba sundaval? Nebo nějaký tip?

To vrzání, když jsem zahýbal s autem nahoru dolů byly gumy stabilizátoru, do stran byly uložení ramen, ale stejně to vrže!!!! Zkusil jsem z vrchu prostříkat Phersony-uložení, ikdyž sundáš krytku šroubu tlumiče a zespod pod pero a jako nahoru, ale tam je přístup jak k penězům... a vrže a vrže..... Help me!!! :roll:
Černá met. Nubira Wagon SX 1998, 2 airbagy, ABS, Klima, komplet v el.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

... někam se dostala voda , nemáš prasklou prachovku na kuláku na rameni ? Proč jsi ty ramena sundaval ? Na tech silentblokách na ramenech není co mazat :? musí být akorát fest utažený ( dva šrouby zespodu skrz nápravnici) . Stablík je jasná věc , ale namazání moc nepomůže , vrže to skoro každýmu , v zimě , když je vlhko , přez léto je většinou klid. To horní uložení to asi nebude , vrzalo by to při zatáčení , ale ne při propérování..... no nevím , ale ono to snad vyschne , příště to nemáchej ve vaně tak dlouho :lol: :lol: :lol:
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Já si myslím, že mazat gumy vazelínou je blbost, ropné látky a guma se nemá moc ráda. Na gumu je vhodné cosi na bázi glicerýnu. Rozdělávat silentbloky ramen je myslím přehnané. Asi jak píše Tomáš, mohl by to být ještě kulový čep rameni ev. i klouby řídících tyčí. 8)
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Pavel Beneš
Příspěvky: 310
Registrován: pon črc 04, 2005 19:56
Bydliště: Sokolov - Oloví

Příspěvek od Pavel Beneš »

Loni jsem dával nové gumy stabíku a přes zimu ticho.... prachovky jsou dobrý úplně všude, kromě řízení (z "domku" teče olej (rosí)) ale nevím jestli skrz prachovky nebo kolem holendrů skrz závity nebo tak.

já to opravdu vidím v Phersonu nahoře, rozeberu a dám vědět, jinak souhlasím, že vazelína není dobrá na silentbloky, ale v zoufalých situacích dělá člověk zoufalé činy a když už se válíš pod tím po čtvrtý, je ti to u pr... co tam dáš, hlavně že je klid... stejně stříknu spodek a duťky, tak ještě mrknu.....
Černá met. Nubira Wagon SX 1998, 2 airbagy, ABS, Klima, komplet v el.
Uživatelský avatar
Brainman
Příspěvky: 1393
Registrován: sob led 29, 2005 10:01
Bydliště: Seletice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Brainman »

Pokud budes postupovat logicky, tak 90 procent napravy je pri provozu vystaveno vode, tudiz by to vrzalo i treba pri desti. Docela zkovane je rizeni, vnitrni cepy rizeni, kardan rizeni ( ten by to mohl delat). V hornim ulozeni nema co vrzat tam je velke lozisko. Dolni silentbloky stabilizatoru vrzou pokud je teplota kolem nuly a niz, ted v lete ani vrz.
Naposledy upravil(a) Brainman dne úte čer 06, 2006 07:52, celkem upraveno 1 x.
Renault Scenic RXi 2.0 IDE 16V 104kW Obrázek Daewoo Matiz I CD LPG
Uživatelský avatar
DREAM
Příspěvky: 691
Registrován: stř čer 29, 2005 17:15
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DREAM »

plls a neporadili byste mne? hrozne skoro az boucha od naprav (kol) .. nejdriv to delalo jen u predniho jsem mel dojem tak me mechanik rek,ze to je cep rizeni..tak jsme ho u pravyho predniho vymenili..prej byl zralej..ale ted to dela i u zadniho ..je to hrozny prejedu diru a je to jak kdybych tam nemel tlumic..mechanik rikal,ze odchazej ty tycky ..prijel jsem domu a nasel jsem jen tycky stabilizatoru ...za 470Kc

Obrázek

muzete me plss jestli to je ono a jestl iby staciloé vymenit jen pravou stranu (zadni a predni) ...zadni jsem vubec na autokelly a auto dily krc nenasel..

jeste jsem nasel tycku cepu rizeni,ale ta stoji 1600 :/

Obrázek

a ted nevim kterou myslel
NUBIRA COMBI I 99:106k, lpg v rezerve(40l),fólie,ladak :(
e-shopy a weby za 999,- na DREAMMEDIA.CZ
DAEWOO/NUBIRA/LACETTI PORTÁL DAEWOO.ZDE.CZ
Uživatelský avatar
whisky22
Příspěvky: 267
Registrován: úte říj 18, 2005 11:54
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od whisky22 »

Co sa tyka vrzgania pri toceni volantom tak mne to robilo na Leganze ale nie za mokra ale za sucha a cim bolo teplejsie tym viac to robilo.

Pomohlo mi nasledovne https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?t=4158

konečne môžem nejakou dobrou skúsenosťou prispieť aj ja - k otázke vrzgania pri pretáčaní predných kolies. V servise mi povedali, že treba meniť ložiská za cca 5 tisíc SK.

Otvor prednú kapotu nad ukončením predných tlmičov je plastický kryt, pod ním matica ktorým je upevnený tlmič a vedľa symetricky rozložené 3 dierky s priemerom cca 6 mm. Mazací prostriedok VD40 som nastriekal do striekačky, založil piestik do striekačky a vystriekal obsah striekačky 1x do každej dierky na pravu aj na ľavú stranu. Funguje to OK už cca 8 mesiacov.
"Milan" Leganza 2,0 CDX full vybava, color 69U, LPG Lovato-Lovtec, model98, 183000 km + Babetta r.1995
Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 145
Registrován: stř čer 15, 2005 17:07
Bydliště: Chodov u KV

Příspěvek od Jenda »

To DREAM:
V Krči mají tyč stabilizátoru jak na přední nápravu (č.96391875 za 390 Kč), tak na zadní (č.96300222 také za 390 Kč), je to v dolní části druhého listu ceníku dílů na Nubiru. V Kelly zadní tyče stabilázotu nevedou.
Daewoo Nubira kombi, 2.0 CDX, 2000, plná výbava
Mikewone
Příspěvky: 88
Registrován: sob čer 03, 2006 14:58
Bydliště: Orlová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mikewone »

Zdravím lidi taky jsem se stal majitelem nubiry vagoncena byla výborná a proto má i ár chybiček proto prosím praďte pokud víte . První dvě chyby jsem odhalil vrzání - stabilizátoru a náběh ABS. Ale mam problém s topením strašně sabě to topí a teploměr je skoro a púli,dále kde se nachází řj central zamykání potrebuju doladit dlkové ovládání,a do třetce nemá někdo el schema nubiry 1.7.2006se blíží je třeba doladit automatické rozsvěcování světel a ta otočná páčka na světla mě trochu zaskočila jin auto je v poho dík všem a čus
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Už jsem to někde psal, bacha na to bouchání, slyšel jsem ho od zadu a nakonec to byla pravá přední "kost" stabilizátoru, opravdu se to bouchání těžko identifikuje. Já to poznal tak, že jsem kloub tyčky (horní i dolní) sevřel do dlaně a nechal zahoupat autem. Je cítit zřetelná vůle v kloubu tyčky a to je ten problém bouchání. Může to být třeba jen jeden kloub, ale stojí to za to :lol: :lol: Většinou má v háji prachovku (prasklina nebo zpuchřelá) dostane se do něj svinstvo a rychle končí. Opravit se to dá jen výměnou, je jednoduchá. Originál má imbus, tak před demontáží zajistit, nebo říznout flexou :lol: . Tyčky z Krče už mají normální šestihran tuším na 12 klíč.

Téma centrálu se probíralo jinde a je i dost obsáhlé téma týkající se topení u Daewoo obecně a i u Nubiry, dej hledat :!: :D
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
DREAM
Příspěvky: 691
Registrován: stř čer 29, 2005 17:15
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DREAM »

sry richarde..jsem natvrdlej mam tedy koupit ty tycky stabilizatoru? neresim jestli je to jeden nebo dva vepredu nebo vzdadu .. jsou levny..takze bych to klidne nechal vymenit na celym aute..jenaby to bylo tim..ale rany jsou to hroznyyy....a jezdim s tim uz 3 tejdny asi..takze nerad bych,aby to slo do tlumicu nebo jinych veci..
NUBIRA COMBI I 99:106k, lpg v rezerve(40l),fólie,ladak :(
e-shopy a weby za 999,- na DREAMMEDIA.CZ
DAEWOO/NUBIRA/LACETTI PORTÁL DAEWOO.ZDE.CZ
Uživatelský avatar
Miroslav Wróbel
Příspěvky: 63
Registrován: sob led 28, 2006 16:59
Bydliště: Karviná Nové-Město
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Miroslav Wróbel »

Měl jsem stejný problem s boucháním přední nápravy. Zdálo se že to jde odzadu, ale byly to přední kosti. Vyměnili mi je v Polsku,všechny opravy jsou tam o cca40 proc. levnější. Rozvodový řemen/Goodyear/ napínací kladka atd. 3800.- i s prací.U nás mi říkal v servise že cca 7000.- Upozorňuji že nový mater. byl od značkových firem./Firma MATLOCH- CIESZYN- druhá strana Č. TĚŠÍNA/ MW
Hyundai Accent 1,3 12V
Uživatelský avatar
DREAM
Příspěvky: 691
Registrován: stř čer 29, 2005 17:15
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DREAM »

a maj ty predni kosti u nas? nemas link na autodilykrc nebo autokelly nebo tak..
NUBIRA COMBI I 99:106k, lpg v rezerve(40l),fólie,ladak :(
e-shopy a weby za 999,- na DREAMMEDIA.CZ
DAEWOO/NUBIRA/LACETTI PORTÁL DAEWOO.ZDE.CZ
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

Kosti maj , link máš nahoře na liště , E- SHOP........ ;)
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Uživatelský avatar
Miroslav Wróbel
Příspěvky: 63
Registrován: sob led 28, 2006 16:59
Bydliště: Karviná Nové-Město
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Miroslav Wróbel »

Teď jsem to zjišťoval v Polsku- cena jedné kosti na Nubiru 1 i 2 stojí 35zlotých co je na naše po 8kč/1zl =280kč MW
Hyundai Accent 1,3 12V
Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“