Power Booster - ešte jedna vrtulka

Diskusní forum Daewoo Nexia clubu.

Moderátoři: Blue Lanos, Admins

Peter S
Příspěvky: 89
Registrován: ned bře 19, 2006 21:08

Power Booster - ešte jedna vrtulka

Příspěvek od Peter S »

Tento nemecký patent - malé elektrické turbodúchadlo s vrtuľkou 12 W sľubuje 10 - 20 koní, ale najmä 10% nižšia spotreba. Údajne funguje skvele so športovým flitrom - www.kamann-autosport.com.
Cena je ovšem okolo 8000,- korún, tak si myslím že nie je problém urobiť si booster doma - chce to ventilátorček umiestený do rúrky a gumené spojky. Pripojiť na baterku cez poistky.
Je to vlestne len vylepšené náporové sanie. Ten maličký ventilátor znamená malý pretlak vzduchu - asi aby riadiaca jednotka, čerpadlo a trysky stíhali dodávať dosť benzínu ku zvýšenému množstvu vzduchu.
Vždy som o niečom takom premýšľal, napojiť malé dúchadlo na nasávanie, ale nechcel som len tak pre nič za nič zvyšovať výkon auta.
ALE: ak je to spojené so sľubovaným 10 % poklesom spotreby, to už stojí za úvahu.
Má to logiku - cez športový filter nasatý vzduch je dúchadlom vháňaný do sacieho potrubia. To znamená oproti klasickému papierovému filtru o poznanie väčší tlak v saní a tým aj množstvo vzduchu.
Vyskúša to niekto, o koľko to cca zníži spotrebu na Nexii? Jazdím teraz dosť veľa a benzín je stále drahší...
Reklama
 

Uživatelský avatar
Ivan
Příspěvky: 3937
Registrován: úte zář 02, 2003 23:56
Bydliště: Brno-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan »

Tohle zařízení je nesmysl a navíc ještě brzdí přísun vzduchu. Vrtulka se točí pomalu a je naprosto k ničemu. Debat na tohle téma se už vedla celá řada!

Daewoo [deu] = velký přítel
Nexia² project

Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Pro boha živého! Já věřím, nebo alespoň doufám, že si jen děláš legraci. Pokud to myslíš vážně, tak nezbývá než tě politovat.

Myslíš, že zařízení s příkonem 12W = 0,01632 HP zvýší výkon motoru o 10 až 20 koní? Pokud ano, tak jsi na nejlepší cestě k vynáleze perpetum mobile, příp. k návštěvě ústavu docenta Chocholouška.

Myslíš, že 12W vrtulka udělá přetlak v sání? Jaký je průtok vzduchu touto vrtulkou? A nyní - jaký je průtok vzduchu v sání při volnoběžných otáčkách?

Spočítej si, prosím, jaké množství vzduchu potřebuješ pro dosažení byť jen atmosférického tlaku v sání např. při volnoběžných otáčkách, otáčkách maxima točáku a maxima výkonu. Pak se podívej na svoji vrtuličku a prozři.
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Peter S
Příspěvky: 89
Registrován: ned bře 19, 2006 21:08

Příspěvek od Peter S »

Ivan, ak uznávaš že športový filter a náporové sanie zvyšujú výkon motora , tak potom Power Booster nerobí nič iné len vylepšené náporové sanie. A to ako vieš funguje...
Ako môže náporové sanie znížiť prísun vzduchu??? Kde sú tie "debaty"?
Peter S
Příspěvky: 89
Registrován: ned bře 19, 2006 21:08

Příspěvek od Peter S »

Ondrasi, klídek...
Obyčajná bavlna na športovom flitri zvýši výkon oproti papieráku o 5 HP.
Náporové sanie tomu ešte pridá. Tá vrtulka nerobí nič iné...
A perpetuum mobile je úplne iný príbeh.
Mimochodom, motor Nexie potrebuje pod 5000 litrov vzduchu/min. - tá vrtulka dá 6-9000litrov/min.
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3598
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

..Peter..
..prosiiim ta NEBLBNI..

..podla velkosit na fotke predpokladam ze tam je tak 12cm ventilator..
a aj ta wataz.. je taka diskutabilnaaa...
..
hento urcite nic nepridaa...na vykone uz tym duplom nie..

..aby si zvysil vykon na neakom takom podobnom principe,
..to by si potreboval mat minimalne vrtule ako su vo vysavaci, aby uspokojili motor prisunom vzduchu..
..a tociace sa pri takmer 10tis. ot/min.
..a vysavac podla mna ma prikon okolo 1200W az 1700W..pri 230V co mi dava odber taq 5.27A az 7,4 A...
a pri podobnom type elektromotora na 12V, by bol odber taky velky,...
..ze vsetok vykon, "pridany" takymto zariadenim, by spotreboval na vyrobu elektiny v alternatore, pre motor "elektrickeho turba"
..( uz davno je "odmerane", ze "Elektricke Turba" ktore boli jeden cas velky hit, su naprd, lebo boli "ako tak ucinne" len vo velmi nizkom rozsahu otacok motora,
inak len zrali elektrinu a prekazali prudeniu vzduch na strane sania)..

..TURBO - funguje tak, ze vyfukove plyny roztacaju turbinu, ktora pohana druhu na strane sania..
..tym padom vytvarash pretlak na strane sania...
..TURBO je v nizkych otackach motoru skor na obtiaz..nez na prospech,...
..jeho "sila" sa prejavy az vtedy, ked je schopne vytvorit na sani vacsi tlak vzduchu, nez je "bezny atmosfericky",..prip. tlak vytvoreny naporovym sanim..
( vyfukove plyny budu prudit stale "rovnako" ci je vonku slnko alebo prsi )

..NAPOROVE SANIE - funguje a ma vyzam iba vtedy, pokial sa auto pohybuje...
..teda musi uz mat vyvynutu urcitu rychlost aby sa tlak v sacom potruby postupne zvysoval..
..pouziva hlavne preto aby sa znizili straky, ktore vznikaju v sacom systeme, a na vzduchovom filtry..
..a najlepsu ucinost ma ked idesh "proti vetru", a najmensiu ked "po vetre"..
(ucinost sania "proti vetru" si neplet zase z odporom ktore musi "pri tom" prekonavat cele auto)

..NAJVACSI ODPOR PRUDIACEMU VZDUCHU, CEZ SANIE DO MOTORU,
KLADU VSETKY TIE HADICE, KOLENA, VLNOVCE, MENIACE SA PRIEREZY
NA SACOM POTRUBI.. ..(a filter- ten je ale "nutne zlo")..

..o znizeny spotreby pri "Elektronikou riadenom motore" si pri takychto upravach mozesh nechat zdat...
..ECU bude furt davat rovnake mnozstvo paliva, pri rovnakom mnozstve vzduchu..
( ze miesanie pomeru vybusnej zmesi ...--sa to tusim vola--.. tento proces )

..a este tu potom vstupuje aj "psychologicky moment"..
a to ten, ze aj ked spravish upravu, ktora ty zvisi vykon motora, aj ked len o cca 10%,
..bude ta viacej lakat "zoslapnut pedal na podlahu" nez kedykolvek predtym ..
..a to sa ti potom stane, ze ti spotreba stuupne...
Uživatelský avatar
Ivan
Příspěvky: 3937
Registrován: úte zář 02, 2003 23:56
Bydliště: Brno-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan »


Daewoo [deu] = velký přítel
Nexia² project

Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Petře, Petře, když jsi o tom přemýšlel, proč jsi i trošku nepočítal?

Budu vycházet z tvých údajů a to, že ten fukárek přenese 6-9.000 litrů vzduchu za minutu. Zprůměrujme si to na 7.500 cm3/min. Při čelní ploše 25cm2 a tloušťce 2cm potřebuje ideální ventilátor 20 otáček na přenos 1 litru vzduchu. Aby přenesl 7.500cm3 za minutu musí se točit rychlostí 150.000 ot. za minutu! Krásné :) A to pozor, počítám ideální větrák se 100% účinností. V reále bude řádově nižší. I hodně optimistických 50% nás vede na hodnotu 300.000 ot./min.

A jedeme dále. Existuje vzorec na výpočet příkonu elektrického ventilátoru pro požadovaný průtok vzduchu. Stejný modelový ventilátor má v našem případě požadovaný příkon zhruba 1kW, tedy proudový odběr nicotných 83,3A. A ty kabely... hmmm!

Teď si vem toho 12W chudáka a znovu nám pověz, že jeho montáž do sání není jednoznačná restrikce.
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3598
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

..no Ondrasi dobre pociatas..
..povedzme ze 1200W..(vysavac, postarsiii :mrgreen:), napetie 230V... to mame cca 5.22A
..a to iste pri 12V ...to je 100A..:!::!::!:
..( sak len vetrak na kureni bere cca 8A )..(a vetraky na chladici tiez neako podobne)..

kazdy kto videl v reale TURBO, (napr z VW 1.6) vie ze priemer turbiny ma odhadom 20cm-25cm,..
..co je porovnatelna velkost z turbinov vysavaca..
(tych 20cm berte len ako priklad, v reale je to ina hodnota..a zalezi aj od konkretneho Turba)

..a to este nehovorim o tom, ze takyto neaky POWER-BOSTER by mal byt schopny vytvorit
vacssi tlak vzduchu nez je ten atmosfericky, aj pri. max. OT/MIN ( u Nexie do 7000ot/min. )
Peter S
Příspěvky: 89
Registrován: ned bře 19, 2006 21:08

Příspěvek od Peter S »

Mc Laren, dík za výklad, som sa pobavil na tvojom vysvetľovaní turba alebo náporového sania. V podstate máš pravdu, ale skús používať aj diakritiku, časy bez diakritiky sú dávno preč...
Ondrasi, Ondrasi,
počítať treba, ale dobre a nie blbo. Ten prepočet otáčok si hodne prehnal, čelná plocha môže byť totiž omnoho väčšia a i ten nasávaný vzduch bude redší ako je mimo auta.
Zabudol však si na jednu podstatnú maličkosť - tej vrtuľke sa pomáha točiť sanie motora s výkonom 67 kW. Alebo inými slovami, ten vzduch tam tlačí atmosférický tlak (cca 1 atm staticky t.j. desiatky kilometrov vysoký stlpec atmosféry...).
Veď ja viem že od turba alebo mechanického kompresora majú Power Booster alebo iné podobné vrtuľky ďaleko.
Ale nasávanie vzduchu u atmosférického motora je dynamický dej, máme statický tlak 1 atm a ide o to dopraviť čo najviac vzduchu za tie milisekundy čo sa sací ventil otvorí a znovu zatvorí...Už len bavlnený filter alebo náporové sanie dokážu zvýšiť výkon motora o pekných pár koní.
Tlakový alebo objemový prínos tej vrtuľky vyzerá byť mizivý - ponúkajú sa však aj vrtuľky bez pohonu alebo dokonca aj vrtuľky ktoré sa neotáčajú ale proste sa vkladajú do nasávacieho potrubia. Tieto statické vrtuľky určite "prekážajú" - avšak údajne vytvárajú v prúdení "niečo" čo unižuje spotrebu a zvyšuje výkon.
Preto hľadám obeť, ktorá by vyskúšala Power Booster alebo lacnejší Electric supercharger na Nexii, hlavne kvôli spotrebe. Niektoré zverejnené testy vyzerajú nádejne, treba to vyskúšať priamo na Nexii. Údajne napr. Civic 1,4 a vrtuľkou dával výkon ako Civic 1,6 - ale so spotrebou nižšou ako bežný 1,4.
Naposledy upravil(a) Peter S dne ned kvě 28, 2006 17:27, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3598
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

Peter S píše:Mc Laren, dík za výklad, som sa pobavil na tvojom vysvetľovaní turba alebo náporového sania. V podstate máš pravdu, ale skús používať aj diakritiku, časy bez diakritiky sú dávno preč...
Za diakritiku sorry,, ALE ZVIKNI SI ..:!:
..skus mi ty vysvetlit TURBO a Naporove sanie..
Tlakový alebo objemový prínos tej vrtuľky vyzerá byť mizivý - ponúkajú sa však aj vrtuľky bez pohonu alebo dokonca aj vrtuľky ktoré sa neotáčajú ale proste sa vkladajú do nasávacieho potrubia. Tieto statické vrtuľky určite "prekážajú" - avšak údajne vytvárajú v prúdení "niečo" čo unižuje spotrebu a zvyšuje výkon.
..mmm nieco ako tie magnetiske kraviny, co montovali fseci Tunneri skodovkari na hadicku od AC Pumpy..
....o tej statickej vrtulke som povedal svoje..uz v (tvojej) inej teme..
Preto hľadám obeť, ktorá by vyskúšala Power Booster alebo lacnejší Electric supercharger na Nexii, hlavne kvôli spotrebe. Niektoré zverejnené testy vyzerajú nádejne, treba to vyskúšať priamo na Nexii. Údajne napr. Civic 1,4 a vrtuľkou dával výkon ako Civic 1,6 - ale so spotrebou nižšou ako bežný 1,4.
...NEVERIIIMMMM...
..co keby si bol tou obetou TY, a potom nam dal vedet, ze ci to k niecomu bolo..
hmm.. :?:
Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

Peter, být tebou, tak pro začátek vyzkouším zaříkávání :lol: . Vyjde to laciněji a na 100% to bude mít naprosto stejný účinek jako ta zázračná vrtulka za 8 kKč :twisted: .
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Víš co bude nejlepší, Petře? Kup si to! My jsme tady všichni jen nepřejícní škarohlídi, kteří nechtějí, aby jsi měl z Nexie raketu, která pojede defacto na vzduch. Dej si tam ty vrtulky 3 - elektrickou, bez motoru a ještě i statickou. Nezapomeň na magnetizer, PS50 do oleje a 10mm kabely ke svíčkám. Na výfuk doporučuji jeden až dva rezonátory - dynamizéry. Výkon okolo 300 koní a spotřeba 2.7 l/100km je zaručena.
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Peter S
Příspěvky: 89
Registrován: ned bře 19, 2006 21:08

Příspěvek od Peter S »

ÁÁÁle hoši,
nepreháňajte to s tou nekonštruktívnou kritikou... Uvádzam graf z 200 HP Porsche: www.electricsupercharger.com/dyno.shtml.
Takže na mojej 100 HP Nexii by to mohlo robiť cca 5 koníkofff...ale to je fuk, hlavne aby tá spotreba klesla o 0,5 - 1 liter/100 km. So zaneseným papierovým filtrom som mal zmiešanú spotrebu 7,6 l/100 km.
Teraz s novým športovým filtrom uvidíme...
Uživatelský avatar
Kessler
Příspěvky: 1676
Registrován: úte lis 08, 2005 10:43
Bydliště: Brno-střed Československo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kessler »

JRD McLAREN píše:..mmm nieco ako tie magnetiske kraviny, co montovali fseci Tunneri skodovkari na hadicku od AC Pumpy..
Ano, to byl Magnetizér, tuším za 4000 Kč. Permanentní magnet...už si nepamatuju, jestli to mělo ty uhlovodíky v benzínu rozbíjet nebo seřadit do dvojstupu, aby se to líp spálilo... :twisted:

Zpátky k vrtulce. Peter, jak už jsi naznačil ve svém prvním příspěvku, není přece problém to udělat doma...takže jen do toho a až to bude hotové, dej vědět.

Jo a ještě jedna věc. Jsem zvědavý, za jak dlouho se ti na snížené spotřebě vrátí ta investice do sportovního filtru...myslím že kdybys pořádně vyčistil tu pikslu na filtr a dal tam nový papírový za stovku, vyšlo by to levněji...
'89 Daewoo Racer 1.5 -> '98 Škoda Felicia 1.3 -> '77 Mercedes-Benz W123 240D - Das Auto
Odpovědět

Zpět na „NEXIA“