Spatny tlak vyfukoveho systemu ovplyvnuje vykon motora.To plati pre vacsinu agregatov.Zmensenie spatneho tlaku vyfuku pomaha dostat plyny von z valca a dostat don viac vzduchu a paliva.Cim viac cerstvej zmesi v motore tym vacsi vykon.Otvoreny vyfuk ma velke vyhody pre jazdu.Lepsi krutiaci moment a vacsi vykon pri vysokych otackach.Atmosfericke motory su citlive na zasahy do pavukov ale zmeny vo vyfukovom systeme nie su zanedbatelne.Pri zvysovani vykonu treba upravit predzapal a pomer palivo vzduch.Ked sa meni mnozstvo vzduchu co do motora prudi je nutne zmenit davkovanie paliva a predzapal.Chcel som len povedat ze uprava vyfukoveho systemu a studeneho sania nie je az taka jednoducha A pokial chceme dosiahnut co najvyssi vykon treba nastavyt davkovanie paliva a predzapal.Samozrejme spotreba pojde hore
kaso, csetko je pravda...az na poslednu vetu....nie je to uplne tak....samozrejme ak pouzivas seriovu riadiacku upravenu o predzapal, pretoze ta pracuje stale s A/F pomerom...pokial pouzijes programovatelnu RJ ako mam ku prikladu ja EMS...ta pracuje uz a MAP senzorom a a nepouziva vobec prietokomer vzduchu....mnozstvo sa upravuje v mape...inak urobit vyfuk pri atmo nie je problem, len nikto nie je ochotny za to platit....moj ma vysiel 20t, co je asi dost...
heh, ty si ale vtipalek....si pozri ceny ladenych zvodov..zacinaju od 15t sk hore....uz som to tu aj niekde pisal zvody + komplet vyfuk 20+20t sk....ide o specifikaciu gr.A
kaso píše:O pat k teme Pomer vzduchu a paliva sa pri jazde meni.Optimalna hodnota vzduchu je 14,7-14,8 dielov na jeden diel paliva.
To mi prijde divny. Kdyz sem se zajimal o moznosti elektrickeho turba, tak sem si nasel, ze motor si bere pri max otackach cca 12000l vzduchu za minutu. Je pravda, ze tohle bylo udano pro americke motory, takze pro nase to bude neco kolem poloviny (pro 1.6 myslim kolem 5000l), ale i tak by to znamenalo neco kolem 400l paliva na minutu. Kdyz by to auto jelo 200 km/h, tak to znamena spotrebu 12000l/100km.
Jan Masar píše:Páni, pletiete si litre svzduchu s litrami paliva. Pre pripad, že dôjde k dokonalému horeniu je potrebné na spálenie 1kg paliva 14,5 kg vzduchu