Nerovnomerny tah motora

Diskusní forum Daewoo Nexia clubu.

Moderátoři: Blue Lanos, Admins

Namib

Nerovnomerny tah motora

Příspěvek od Namib »

Zdar chlopi, chtel bych se vas zeptat, co moze zpusobit nerovnomerny tah motora...V nizkych otackach pri jemnej akceleracii sem tam pocukava a pri prudkej akcel. a vytoceni do vyssich otacok - treba na trojku jemne jakoby vynechava, trha, ale jen jemne nei to nic strasneho. :o dik za vsechny rady
Reklama
 

Uživatelský avatar
T-PK
Příspěvky: 501
Registrován: úte srp 31, 2004 09:49
Bydliště: Frýdlant nad Ostravicí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od T-PK »

Tipnul bych to na svíčky či kable k svíčkám.. ;) Ale co na to odborníci??? :)
1,8 MPI r.v. 97, Ronal R38 195/50/15, rádio Clarion BD 359RGMP, 165mm koaxiální repro v předních dveřích..
Uživatelský avatar
Peca
Příspěvky: 541
Registrován: čtv říj 23, 2003 13:29
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peca »

To budou kabely ke svickam...
PECA
Daewoo Nubira II Kombi r.v. 2001 CDX 2,0 16V troška tuningu a hudby ;-)
Fiat Punto 1,7TD 3dver. r.v. 1994 žádný tuning a hóóóódně hudby
Honda VFR 800 r.v.1999 miláček, troska tuningu, výfuk pod sedlem atd...
Uživatelský avatar
fireman
Příspěvky: 1464
Registrován: pát bře 25, 2005 05:30
Bydliště: TRNAVA - SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fireman »

mne robilo presne to iste na nessi.vymenil som sviecky aj kable a vsetko ok.Menil som ich naraz tak neviem co presne.myslim vsak ze skor kable
NEXIA 1.5 16V 67kW DOHC
smajlici DELETED aby bol eMKas spokojny
Uživatelský avatar
]Rebro[
Příspěvky: 2350
Registrován: pát srp 06, 2004 10:39
Bydliště: Vsade dobre, doma najlepsejsie

Příspěvek od ]Rebro[ »

A ake kable za aku cenu odporucate? Orignal daewoo? A gde sa daju kupit?
Je: Volvo V50
Bola: Nexia GL
Spotreba - 2 motory
POWERED by JRD McLAREN
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3598
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

No ...
jaksi to suvis zo zapalovanim mat bude...

mne napriklad ties tak dost nerovnomerne tahal motor...
a bolo to tym ze F iston nemenovanom Ba servise asi nevedia ako sa montuju sviecky...:!:

proste dve sviecky som mal namontovane na takej spine ze hroza... :x
netesnili a tym padom sa stracal tlak vo valci,
a nasledkom toho, mam fcul opalene dve sedla na svieckach... :evil:

no ale...
doporucujem previest tieto ukony...

Skontrolovat premerat kable, vadne vymenit..
vymenu sviecok..
skontrolovat hlavu rozdelovaca, palec rozdelovaca, prip. vymenit..
skontrolovat indukcnu cievku v rozdelovaci, prip. vymenit,

( "dobra" cievka musi mat na sebe textilnu izolaciu, ak nema,
tak vlhkost prostredia dost vyrazne ovplyvnuje zapalovanie,
ak clovek nexe kupovat kvoli tomu novu, doporucujem ocistit v tech. benzine,
dokladne vysusit, a natret ci zaliat do laku; nejaky priesvitny nitro-lak staci..)

prekontrolovat vsetky el.konektory veduce k motoru, ci nesu zaoxidovane..

taktiez niektory jeden vstrek nemusi dodavat pozadovane mnozstvo paliva,

no a este to moze sposobovat aj zle tesnenie pod hlavou,
ked zahadzuje sviecku bud vodou, ci olejom taq ako spomina Rado..

no a na zaver to hadam najhorsie, netesnost sacieho ci vyfukoveho ventilu...

.....[ popisal som to spravne pani "servisaci" .. :?: :mrgreen: ].....
Uživatelský avatar
Granko
Příspěvky: 430
Registrován: stř črc 02, 2003 09:55
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Granko »

hmm, u mna sa zacalo tiez nieco taketo diat, ale len na benzin. na LPG to chodi ok, teda, ak si odmyslime, ze to nedrzi volnobeh a ledva ze to neskape (aj na benzin). ten volnobeh pada tak postupne, najprv sa zda, ze je ok, ale kym stihnem otvorit garaz, tak zacne klesat a potom to uz lieta medzi 500-1000 RPM. na benzin to chodi nerovnomerne v tom zmysle, ze nasadim plyn, zaberie, ale za par sekund strati tah (ako keby doslo palivo), ale staci malicko pridat plyn a hned poskoci dopredu a za par sekund zasa strati tah. takze, ked menim polohu plynu, tak to ide (aj ked trhane). moze aj tu byt na vine zapalovanie ? opakujem, az na ten volnobeh to na LPG ide normalne. inak, ono sa to z casu na cas objavi, potom to zasa zmizne.... kable som menil pred 2 rokmi (BOSCH) +-.
Uživatelský avatar
RoSta
Příspěvky: 613
Registrován: ned říj 03, 2004 23:19
Bydliště: PRIEVIDZA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RoSta »

Granko píše:hmm, u mna sa zacalo tiez nieco taketo diat, ale len na benzin. na LPG to chodi ok, teda, ak si odmyslime, ze to nedrzi volnobeh a ledva ze to neskape (aj na benzin). ten volnobeh pada tak postupne, najprv sa zda, ze je ok, ale kym stihnem otvorit garaz, tak zacne klesat a potom to uz lieta medzi 500-1000 RPM. na benzin to chodi nerovnomerne v tom zmysle, ze nasadim plyn, zaberie, ale za par sekund strati tah (ako keby doslo palivo), ale staci malicko pridat plyn a hned poskoci dopredu a za par sekund zasa strati tah. takze, ked menim polohu plynu, tak to ide (aj ked trhane). moze aj tu byt na vine zapalovanie ? opakujem, az na ten volnobeh to na LPG ide normalne. inak, ono sa to z casu na cas objavi, potom to zasa zmizne.... kable som menil pred 2 rokmi (BOSCH) +-.
Keď som si dal spraviť LPG a bol ho asi 2 x reklamovať, tak som si všimol, že mi kolíšu otáčky motora (to nebol dôvod na reklamáciu), ale len na LPG (typujem tak max okolo 50/min)...

Dôvod? Pomalšie reakčné časy LPG na napätie na Lambda sonde...

Čiže, okrem toho, čo tu už bolo spomenuté, by to mohla byť aj tá Lambda, možno... :roll:
http://www.TAXAMETER.sk
Ford Mondeo 1,6 LPG
Ex: Espero 1,5 LPG
Zrušenie ESPERA a dovoz MONDEA...
Dano
Příspěvky: 472
Registrován: stř črc 28, 2004 18:17
Bydliště: SR, Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dano »

JRD McLAREN podla mna vymenoval dost vystizne vsetko co moze sposobovat take spravanie motora. Mne to tiez nejde nejako idealne. A vobec pri jemnom sa pohravani s plynom pri pomalej jazde sa zrejme dobre sprava len nove auto. Je tam tolko veci co to moze sposobit, ze je najlepsie sa s tym zmierit. Jedno co sa da urobit je vylucit, ze je vadna nejaka sucast zapalovania. Cize nove sviecky, kable a rozdelovac ako popisuje JRD. Ak to sposobuje netesnost ventilu, tak uz len vykaslat sa na to. Este by som vyplachol nadrz. Ak je tam hnusoba, tak to moze robit vela.
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3598
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

No..to co som popisal..
su take hlavne a najcastejsie priciny..
...toho nepravidelneho tahu...

ja ked som patral po pricine..
na mojom 16Vcku..
tak (by) som isiel nasledovne,

..kontrola-vymena palivoveho filtra, preverenie-precistenie vstrekov,
..kontrola-vymena sviecok ( tu som objavil problem :evil: ),
..kontrola kablov, rozdelovaca, cievky...
..kontrola predzapalu, nastavenie..
..pri podozreni zleho tesnenia hlavy, ci netesnosti ventilu, - to sa da poznat na sviecke,
..doporucujem nechat premerat kompresny tlak...
..prip vymenu tesnenia pod hlavou... ale o tom sa tu uz pisalo aspon 100 krat..

no co sa tyka kolisania otacok...to co pise Granko...
...tak by som precistil saciu klapku, volnobezny ventil,
...a nastavil predzapal...
..kolisanie otacok na volnobehu, je totizto zapricinene "vysokym" predzapalom
nez predpisuje vyrobca... - o tom som tu tiez pisal...

To DANO:
Da sa aj "stare" spravit tak, aby islo ako nove...
..prip. lepsie ako noveee... ;)
Olda
Příspěvky: 649
Registrován: čtv bře 17, 2005 15:11
Bydliště: Holice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Olda »

]Rebro[ píše:A ake kable za aku cenu odporucate? Orignal daewoo? A gde sa daju kupit?
Tesla Blatná-výrobce, viz. odkaz:
http://www.tesla-blatna.cz/cs/sada-zapa ... 77#results
Renault Laguna GT 98, modrozelená, 3.0 V6 24V, 140KW-ex automat-nyní manual, plná polní, žihadlo
Nexi 1.5 16V Red Sedan-se odstěhovala do prahy
Fiat Uno 1.5i-zvaný arcixindl-je v pánu
Renault Laguna combi 98-se odstěhovala se do zlína
Obrázek
Uživatelský avatar
RoSta
Příspěvky: 613
Registrován: ned říj 03, 2004 23:19
Bydliště: PRIEVIDZA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RoSta »

Olda píše:
]Rebro[ píše:A ake kable za aku cenu odporucate? Orignal daewoo? A gde sa daju kupit?
Tesla Blatná-výrobce, viz. odkaz:
http://www.tesla-blatna.cz/cs/sada-zapa ... 77#results
To je fakt pekné, hneď by som si to kúpil...
Ale nedodávajú do zahraničia... :cry:
http://www.TAXAMETER.sk
Ford Mondeo 1,6 LPG
Ex: Espero 1,5 LPG
Zrušenie ESPERA a dovoz MONDEA...
Uživatelský avatar
Granko
Příspěvky: 430
Registrován: stř črc 02, 2003 09:55
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Granko »

RoSta píše:
Keď som si dal spraviť LPG a bol ho asi 2 x reklamovať, tak som si všimol, že mi kolíšu otáčky motora (to nebol dôvod na reklamáciu), ale len na LPG (typujem tak max okolo 50/min)...

Dôvod? Pomalšie reakčné časy LPG na napätie na Lambda sonde...

Čiže, okrem toho, čo tu už bolo spomenuté, by to mohla byť aj tá Lambda, možno... :roll:
:-). Ked to bolo na automatike, tak to zralo strasne vela, takze nakoniec to typek vzdal a dal mi dam obycajny rucny ventil. Emulator lambdy tam nechal koli ECU. Ta kontrolka motora, o ktorej som nedavno pisal mi svietila koli tomu, ze mi to toho emulatora natiekla voda a zoxidoval plosak. Tak som ho dal kamosovi vycistit, ale odkedy tam nie je, tak sa uz nerozsvecuje, takze asi ho tam ani nebudem davat naspat. +- odvtedy, co nastal problem s tym emulatorom sa prejavuje aj ten volnobeh a horsi tah na benzin, ale nemyslim, ze by to bolo koli tomu (sem tam sa to stavalo aj predtym a vzdy sa to "rozchodilo"). Takze mam teraz LPG nastaveny natvrdo (sice ma vyrazili z technickej koli emisiam, ale to ma az tak netrapi), hlavne, ze to dobre taha (>3000 RPM).
Ked som bol vo Fancare, kde mi za 840 Sk povedali, ze mam zly emulator (aka novinka), tak typek nechapal, ze to vobec chodi, ked mam na lambde 0, a vobec mu nedoslo, ze tam nie je servo ventil a ze z emulatora na servo nejde ziaden kabel :)
Uživatelský avatar
Marra
Příspěvky: 222
Registrován: čtv říj 14, 2004 19:28
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvek od Marra »

to JRD McLaren - takové znalosti bych chtěl mít...

to Olda - ta tesla blatná je super, ty kable jsou vyhodne- na osmiventil 366 kč s DPH...

:lol: P.S. taky vám to jede na dvojku 90? :lol:
Nexxxia Sedan 1,5 8V RAKETA za 6 l / 100 km
Uživatelský avatar
]Rebro[
Příspěvky: 2350
Registrován: pát srp 06, 2004 10:39
Bydliště: Vsade dobre, doma najlepsejsie

Příspěvek od ]Rebro[ »

Marra: Ja som sa zoznamil s obmedzovacom na 6500ot/min :P
Je: Volvo V50
Bola: Nexia GL
Spotreba - 2 motory
POWERED by JRD McLAREN
Odpovědět

Zpět na „NEXIA“