Výmena klbov

Diskusní forum Daewoo Lanos Clubu.

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
karcoo
Příspěvky: 4
Registrován: stř led 28, 2015 08:02

Výmena klbov

Příspěvek od karcoo »

Idem meniť predné klby vonkajšie a chcem sa spýtať či nato treba aj dáke sťahováky alebo čo idem to robiť prvý krát tak neviem či to zvládnem mám chevrolet kalos 1,2 2005, alebo dáky postup či by ste mi neporadili
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Výmena klbov

Příspěvek od Richard »

nevím přesně jak to má Kalos, ale myslím že zas tak odlišné od Nubiry to nebude...... musíš povolit tu středovou matku v kole dokud je auto ještě na zemi..... chce to pořádnou golu aspoň 3/4" , 1/2" to nejspíš nepovolíš.... ta matka se utahuje "na krev" nejl=pe se to povolí "trhákem" s metrovou trubkou - ale jen povolit !
- vyheverovat a sundat kolo, brzdový třmen (udělat si nějaký háček a pověsit ho někam, sytém brzd nevypouštět), destičky, ev. i kotouč
- odpojit čep řízení - nutný stahovák!
- sundat dole kulový čep spodního ramene z těhlice (někdy je to na konus tak je třeba stahovák) na Nubi je bez konusu jištěný drážkou a šroubem
- pak už jen vyšroubovat úplně tu středovou matku a těhlici i s tlumičem odklonit a vysunout poloosu z drážek náboje, pokud to nejde, odmontovat tlumič od těhlice a vysunout jen ji....
- bacha na stabilizátor, "kosti" je lepší ho odpojit aby někam zbytečně netahal......
Jak to máš venku můžeš ten vnější kloub rozebrat a z poloosy sejmout a vyměnit, bývá tam nějaká segrovka
nezapomeň ty drážky v náboji pořádně očistit a až to budeš montovat potřít vazelinou, ve fabrice to tam nacpou na sucho a někdy je problém, že drážky zareznou a nejde poloosa z náboje vysunout, držím palce aby se ti to nestalo

Jinak dal jsi to do sekce Lanos a píšeš že máš Kalos, prosím admibna o přesun do správné sekce... dík
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Laco71
Příspěvky: 671
Registrován: úte lis 19, 2013 19:40

Re: Výmena klbov

Příspěvek od Laco71 »

Richard píše:nevím přesně jak to má Kalos, ale myslím že zas tak odlišné od Nubiry to nebude...... musíš povolit tu středovou matku v kole dokud je auto ještě na zemi..... chce to pořádnou golu aspoň 3/4" , 1/2" to nejspíš nepovolíš.... ta matka se utahuje "na krev" nejl=pe se to povolí "trhákem" s metrovou trubkou - ale jen povolit !

- pak už jen vyšroubovat úplně tu středovou matku a těhlici i s tlumičem odklonit a vysunout poloosu z drážek náboje,

ve fabrice to tam nacpou na sucho a někdy je problém, že drážky zareznou a nejde poloosa z náboje vysunout, držím palce aby se ti to nestalo
Tak to opravdu NEJDE vysunout , ani pod lisem....

totižto,je to tak dělaný, aby se to nedalo vysunout...

Na tom záleží záběr kol,kdy by to bylo volně a posuvně uložený, tak by na tom nešlo najezdit půl mega km
protože by se to rozsypalo...
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Výmena klbov

Příspěvek od Richard »

Laco, asi si nerozumíme, možná jsem se nějak špatně vyjádřil, ale vnější kloub poloosy se zasune do drážek náboje a celá sestava těhlice, náboje, ložiska a kloubu se zajistí tou středovou maticí. Po odšroubování té středové matky, a odmontování těhlice jde kloub poloosy z náboje vysunout klidně rukou ;-) pokud není zarezlý......
takhle to vypadá na Nubiru: http://www.czdrafel.cz/kloub-poloosy-vn ... l-gm-p4692

Samozřejmě jsem si měnil ložiska, takže jsem měl náboj a těhlici venku - lisují se jen ložiska, tak vím jak to tam je ;)

a protože i Kalos má kloub podobný, bude postup hodně podobný: http://www.czdrafel.cz/kloub-levy-nebo- ... aveo-p4543
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Odpovědět

Zpět na „LANOS“