Pozdravujem, mám problém s ktorým už si neviem rady. Pri jazde na diaľnici keď idem súvisle nad 100km/h (cca 2500rpm) sa mi zapne check engine. Kód chyby je 32 (chyba EGR). problém je nasledovný:
- EGR nemám (vymontovaný a zaslepený)
- LPG nemám
Správa sa to divne. Chyba sa objavuje za špecifických podmienok. Kontrolka sa nezapne ak celý čas na diaľnici držím motor pod plynom resp. mierne pribrzdím motorom. Chyba sa vždy objaví akonáhle z diaľničného tempa čo i len nakrátko vyradím do voľnobehu (napr. v tiahlom prudšom klesaní). Niekedy to spraví aj pri dlhšom brzdení motorom z diaľničného tempa (brzdenie pred MUK a pripájaní sa na druhú diaľnicu). Keď už raz kontrolka zasvieti tak ostane zažatá stále. Keď spomalím na cca 2-3 min. na 90km/h a menej tak kontrolka zhasne. Ak však znova pridám nad cca 100 tak sa rozsvieti po chvíli znova a takto dookola (spomalím - zhasne, pridám zapne sa). Keď medzi jazdou vypnem/zapnem motor (napr. zastavím na pumpe) tak pri ďalšej jazde to nezasvieti aj keď idem nad 100. Ale to len dovtedy kým nevyradím rýchlosť alebo dlhšie nebrzdím motorom. Ak zas vyradím rýchlosť a kontrolka sa rozsvieti tak sa dostanem znova do rovnakého scenára. Začalo to po výmene hlavy motora. Ale nie hneď, ale až po cca 2000-2500km. Vtedy sa mi rozpadlo veko rozdelovača a odišla mi lambda. Odvtedy mi to robí. Rozmýšľam či to nemôže byť rozhodeným predstihom, alebo čím.
- vymenil som palec a veko rozdelovača, lambdu, sviečky
- skontroloval som všetky podtlakové hadice, vyčistil klapku
- subjektívne na chod motora to vplyv nemá či kontrolka svieti alebo nie
Nič nepomohlo. Kontrolka svieti ďalej. Zaujímavé je, že chyba nemá vplyv na spotrebu (priemerne mám 6,3-6,7l/100km)
Nevie niekto poradiť kde môže byť problém? Alebo na čo sa zamerať Už som z toho zúfalý
Check engine - chyba EGR
Moderátor: Blue Lanos
- Reklama
Re: Check engine - chyba EGR
nik nevie, nik nepomôže?
Re: Check engine - chyba EGR
Pri slavnej 32 nikto nevie o co vlastne ide, ci naozaj o problem s egr alebo o rele palivoveho cerpadla, aj ked manual tvrdi egr.
Pri cerpadle netusim co sa vlastne meria (ze vraj vysoke napatie na rele cerpadla), nejako som to nenasiel asi som malo hladal.
Pri egr ostava len moznost, ze sa rj nepacia hodnoty z lambdy. Takze asi niekde bude diera v sani alebo naopak nieco upchate. Mne sice chyba zo sania cely nasavaci "tlmic"(?) sanie na mojom espere zacina az slimakom pred filterboxom ale zase som nikdy 32 nemal. Ale diery v sani som mal az dve. Prvy raz harmonikova hadica medzi filterboxom a skrtiacou klapkou bola v jednom zahybe rozsklabena. Prejavovalo sa to pri istych vykyvoch motora v silentblokoch (alebo skor v tom co z nich ostalo), ked zrazu prudka zmena podtlaku v sani kompletne rozhodila lpg system a auto malo problemy s rozbehom na krizovatkach, pri predbiehani a pod. Druhu dieru som mal po vymene tejto harminiky za inu jazdenu aj s rezonatorom(?) cize slepym kolenom zahnutym okolo ulozenia tlmica. Pripojka harminikovej hadice k tomuto kolenu bola natrhnuta a tiez tade obcas musel prudit nefiltrovany vzduch. Teraz uz mam nejaku novu (teda predomnou nepouzitu) harmoniku, ktora sice pasuje ale asi nie je priamo na europske espero, lebo ma moznost prebit otvor oproti odbocke k rezonatoru a strcit tam nieco, asi cidlo teploty vzduchu. Ale hlavne ze je este makka a neporusena, takze tesni a nepraska.
Bud rad ze to len svieti. Otcovi po vymene motora prestala svietit na nubire kontrolka motora ale zato ma stale zhorsujuci sa problem s akceleraciou, na benzin aj lpg. Aj ked na lpg je to o kusok lepsie. Asi tym, ze som ho cez rj trochu uskrtil. Motor je mechanicky ok, olej nezerie a ked je uz v otackach tak jeho 78kW akceleruje citelne silnejsie nez esperackych 66kW. Ale podobny problem mam aj ja na espere, akurat ze omnho slabsi, teda akcveleracia je taka, ze obcas motor strati vykon a otacky. Ale len pri rozbiehani z malych otacok. S vyradenou rychlostou citim len slabe zavahanie hned po pribiti plynoveho pedalu k podlahe. Ale myslim, ze ani to by tam nemalo byt. Na otcovej nubire je to nei zavahanie ale mam pocit ze ten motor chce skapat nez sa lenivo rozbehne do otacok. A netusim cim by to mohlo byt. Robilo to aj s predoslym, ktory upiekol aj s tymto. Takze je to v elektrine. Ale hodnoty z RJ lezu vsetky ok. Ibazeby som nevedel na ake sa mam pozerat.
Pri cerpadle netusim co sa vlastne meria (ze vraj vysoke napatie na rele cerpadla), nejako som to nenasiel asi som malo hladal.
Pri egr ostava len moznost, ze sa rj nepacia hodnoty z lambdy. Takze asi niekde bude diera v sani alebo naopak nieco upchate. Mne sice chyba zo sania cely nasavaci "tlmic"(?) sanie na mojom espere zacina az slimakom pred filterboxom ale zase som nikdy 32 nemal. Ale diery v sani som mal az dve. Prvy raz harmonikova hadica medzi filterboxom a skrtiacou klapkou bola v jednom zahybe rozsklabena. Prejavovalo sa to pri istych vykyvoch motora v silentblokoch (alebo skor v tom co z nich ostalo), ked zrazu prudka zmena podtlaku v sani kompletne rozhodila lpg system a auto malo problemy s rozbehom na krizovatkach, pri predbiehani a pod. Druhu dieru som mal po vymene tejto harminiky za inu jazdenu aj s rezonatorom(?) cize slepym kolenom zahnutym okolo ulozenia tlmica. Pripojka harminikovej hadice k tomuto kolenu bola natrhnuta a tiez tade obcas musel prudit nefiltrovany vzduch. Teraz uz mam nejaku novu (teda predomnou nepouzitu) harmoniku, ktora sice pasuje ale asi nie je priamo na europske espero, lebo ma moznost prebit otvor oproti odbocke k rezonatoru a strcit tam nieco, asi cidlo teploty vzduchu. Ale hlavne ze je este makka a neporusena, takze tesni a nepraska.
Bud rad ze to len svieti. Otcovi po vymene motora prestala svietit na nubire kontrolka motora ale zato ma stale zhorsujuci sa problem s akceleraciou, na benzin aj lpg. Aj ked na lpg je to o kusok lepsie. Asi tym, ze som ho cez rj trochu uskrtil. Motor je mechanicky ok, olej nezerie a ked je uz v otackach tak jeho 78kW akceleruje citelne silnejsie nez esperackych 66kW. Ale podobny problem mam aj ja na espere, akurat ze omnho slabsi, teda akcveleracia je taka, ze obcas motor strati vykon a otacky. Ale len pri rozbiehani z malych otacok. S vyradenou rychlostou citim len slabe zavahanie hned po pribiti plynoveho pedalu k podlahe. Ale myslim, ze ani to by tam nemalo byt. Na otcovej nubire je to nei zavahanie ale mam pocit ze ten motor chce skapat nez sa lenivo rozbehne do otacok. A netusim cim by to mohlo byt. Robilo to aj s predoslym, ktory upiekol aj s tymto. Takze je to v elektrine. Ale hodnoty z RJ lezu vsetky ok. Ibazeby som nevedel na ake sa mam pozerat.
- vladimir fodor
- Příspěvky: 275
- Registrován: ned led 27, 2008 11:04
- Bydliště: Selce pri BB
Re: Check engine - chyba EGR
Mal som podobný problem ale ja mám aj egr ten som vyčistil a zároven som menil aj cievku v rozdelovači.problém sa stratil,motor pracuje ako má.
Re: Check engine - chyba EGR
vďaka za reakcie, ešte raz prekontrolujem či niekde nie je diera, a neťahá falošný vzduch...ale to by už muselo byť niečo zlé za škrtiacou klapkou. Skúsim ešte ten rozdelovač a nastaviť predstih. Iné ma nenapadá. Ešte ma napadlo že od toho problému s rozpadnutým vekom rozdelovača som mal aj povolený ten šroub čo ho pridržiava. Odvtedy mi pri štartovaní vyletia otáčky dosť vysoko (na cca 2000 rpm) to mi predtým nerobilo (max do 1500). Som to zrovnal s tou ryskou čo tam bola a dotiahol, ale neviem či to bolo presné, keďže aj hlava bola úplne iná.
Re: Check engine - chyba EGR
Ahoj , taky jsem to řešil , ale na nic nepřišel , motor šel pořád výborně , tak jsem po týdnu zresetoval ecu a už se to neobjevilo. Rozsvítilo se to při jízdě ve sněhové kalamitě , kdy jsem nemohl jet rychle a držel motor pořád v nízkých otáčkách , na pětku pod 2000 otáček .
diagnostika :
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic. ... &start=120
diagnostika :
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic. ... &start=120
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová