Cukání v řadící páce

Pokud se váš dotaz nehodí do žádné sekce pište jej sem

Moderátoři: Blue Lanos, mzprx, smire666

Odpovědět
Uživatelský avatar
Cerv16
Příspěvky: 20
Registrován: stř úno 29, 2012 16:40
Bydliště: Praha

Cukání v řadící páce

Příspěvek od Cerv16 »

Ahoj,

v úterý jsem si byl pro svého nového Orla LTZ 2011. Všechno je v pořádku jen mě trochu znepokojuje cukání v řadící páce. Jakmile pustím pedál plynu, tak cejtím v řadící páce takové male cuknutí dopředu a dozadu občas i při přidání plynu. Pozoruju to hlavně při zařazeném 4tém stupni, kdy mi ruka spočívá na páce. V pátek jedu Na Vysočinu, tak to budu sledovat. Nesetkal se s tím někdo?

Díky
Tomáš
Orlando LTZ 1.8 2011 stříbrná metla, LPG
Reklama
 

Uživatelský avatar
smire666
Příspěvky: 4087
Registrován: stř srp 17, 2011 20:24
Bydliště: Bratislava IV.

Re: Cukání v řadící páce

Příspěvek od smire666 »

Pozoroval som to aj ja, ale neviem, čo si o tom myslieť, rovnako ako ty. Hádam to nebude chyba. A k tomu "spočívaniu" ruky na páke, je to ako s nohou položenou na spojkovom pedáli. Všade sa predsa píše, že pri jazde a zaradenom kvalte tam ruka nemá čo hľadať... ;)
Chevrolet Orlando LT benzín, olympic white
EAGLE SQUADRON
Portal-Orlando-Forum.de ( premium Mitglied )
Uživatelský avatar
Cerv16
Příspěvky: 20
Registrován: stř úno 29, 2012 16:40
Bydliště: Praha

Re: Cukání v řadící páce

Příspěvek od Cerv16 »

Tak snad to nic nebude. Občas tam ruku nechám. Dám si na to pozor díky.
Orlando LTZ 1.8 2011 stříbrná metla, LPG
saamm
Příspěvky: 818
Registrován: úte led 13, 2009 19:21
Bydliště: Kraj - Zlín

Re: Cukání v řadící páce

Příspěvek od saamm »

Dělá to i mne na AVEU. Servis sdělil že to je normál.

člen AVEO Fanclubu č.4

Od 27.5. 2014 již jenom člen.
Uživatelský avatar
inza
Příspěvky: 588
Registrován: ned úno 13, 2011 22:07
Bydliště: Brno

Re: Cukání v řadící páce

Příspěvek od inza »

Cukání je způsobeno tím, že motor v karoserii není napevno a tím i řadící páka není napevno spojena s karoserií. Motor je uložený v tzv. silentblocích, což jsou tvrdá pryžová lůžka, která umožňují jeho mimimální pohyb a tím eliminují přenos vibrací motoru do karoserie.

Pokud by pohyb řadící páky byl velký, znamenalo by to, že pravděpodobně došlo k poškození silentbloku.
Chevrolet Orlando 1.8 AT6 MY2014 LTZ + LPG Obrázek
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG Obrázek
Uživatelský avatar
smire666
Příspěvky: 4087
Registrován: stř srp 17, 2011 20:24
Bydliště: Bratislava IV.

Re: Cukání v řadící páce

Příspěvek od smire666 »

Radiaca páka je s kulisou radenia PRISKRUTKOVANÁ na plech tunela karosérie. To čo vidno je len násadka radiacej páky s manžetou a hlavicou. Kinematika radenia je riešená bowdenmi... to čo je cítiť je spomínaná reakcia na pohyb motora a prevodovky v silentblokoch... opravte ma ak sa mýlim :o)
Chevrolet Orlando LT benzín, olympic white
EAGLE SQUADRON
Portal-Orlando-Forum.de ( premium Mitglied )
Uživatelský avatar
Cerv16
Příspěvky: 20
Registrován: stř úno 29, 2012 16:40
Bydliště: Praha

Re: Cukání v řadící páce

Příspěvek od Cerv16 »

Super díky, za vysvětlení -i
Orlando LTZ 1.8 2011 stříbrná metla, LPG
Uživatelský avatar
inza
Příspěvky: 588
Registrován: ned úno 13, 2011 22:07
Bydliště: Brno

Re: Cukání v řadící páce

Příspěvek od inza »

smire666 píše:Radiaca páka je s kulisou radenia PRISKRUTKOVANÁ na plech tunela karosérie. To čo vidno je len násadka radiacej páky s manžetou a hlavicou. Kinematika radenia je riešená bowdenmi... to čo je cítiť je spomínaná reakcia na pohyb motora a prevodovky v silentblokoch... opravte ma ak sa mýlim :o)

No super, zase jsem chytřejší :) ale máš myslím pravdu... u mého automatu je to myslím tak jak jsem psal :)
Chevrolet Orlando 1.8 AT6 MY2014 LTZ + LPG Obrázek
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG Obrázek
Uživatelský avatar
smire666
Příspěvky: 4087
Registrován: stř srp 17, 2011 20:24
Bydliště: Bratislava IV.

Re: Cukání v řadící páce

Příspěvek od smire666 »

inza píše:
smire666 píše:Radiaca páka je s kulisou radenia PRISKRUTKOVANÁ na plech tunela karosérie. To čo vidno je len násadka radiacej páky s manžetou a hlavicou. Kinematika radenia je riešená bowdenmi... to čo je cítiť je spomínaná reakcia na pohyb motora a prevodovky v silentblokoch... opravte ma ak sa mýlim :o)

No super, zase jsem chytřejší :) ale máš myslím pravdu... u mého automatu je to myslím tak jak jsem psal :)
Na automate to býva rovnako priskrutkované. Ešte aj tie bowdeny tam sú. Rozdiel je ale v tom, že pri manuáli sa pomocou bowdenov otáča a posúva vačka radenia s vidlicami jednotlivých kvaltov a pri automate tie bowdeny ovládajú polohu ovládacích prvkov v riadiacej skrini prevodovky... blbé na vysvetľovanie ale faktom je, že radiaca páka už nebýva napevno spojená s prevodokou a motorom 8)
Chevrolet Orlando LT benzín, olympic white
EAGLE SQUADRON
Portal-Orlando-Forum.de ( premium Mitglied )
Odpovědět

Zpět na „Orlando - Technická sekce“