Diagnostika

Chevrolet Lacetti (Daewoo Nubira 3)

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Uživatelský avatar
krasonko
Příspěvky: 32
Registrován: čtv dub 29, 2010 17:39
Kontaktovat uživatele:

Diagnostika

Příspěvek od krasonko »

Ahojte som uplny amatater. Chcem si kupit kabel na Lacetti teda diagnosticky.
a mam chaos aky mi treba. Aka je tam koncovka. Lacetti SW 2006. OBD2 ci ALDL ci ako?
nerozumiem tomu. nasiel som neco na usb za 30 eur .. ale ja neviem ci sa tym daju mazat aj chyby.
dakujem co mi presne treba ?


Je to kompatibilne s leganza?

Dakujem za rychle odpovede ..
CHEVY LACETTI 1.6 16v. LPG/B..
....krasonko...
Reklama
 

Uživatelský avatar
Jalan-Aajav
Příspěvky: 149
Registrován: pát dub 09, 2010 02:09

Re: Diagnostika

Příspěvek od Jalan-Aajav »

to by celkom zaujimalo aj mna...

kde kupit kabel?
a kde k nemu zohnat SW?
Uživatelský avatar
blackjohn
Příspěvky: 559
Registrován: čtv čer 08, 2006 11:29
Bydliště: Soběslav

Re: Diagnostika

Příspěvek od blackjohn »

https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=37&t=15304

Koncovka je OBD2, kabel VAG KKL stojí na aukru tak 400 Kč.

...jo a někdy pomůže funkce Hledat :)
Citroen C4 Grand Picasso 1.8i, 92kW
Daewoo Tacuma 1.8i, 66kW
Daewoo Espero 1.8i, 70kW ...opustilo nás v nedojetých 133tkm
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika

Příspěvek od palikx »

jo to je jasny ze takovy kabel asi motor dokaze precist.programy staci nejaky univerzal na netu se jich par najit da.
jen s tim aukrem ja si jeden koupil taky na zkousku a bohuzel se mi ho nepodarilo zprovoznit -ovladace ktere k nemu byly ho neovladaly a do dneska to nemam vyresene a 400 v haji.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
blackjohn
Příspěvky: 559
Registrován: čtv čer 08, 2006 11:29
Bydliště: Soběslav

Re: Diagnostika

Příspěvek od blackjohn »

Ono to umí nejen motor, ale i airbag a ta novější verze i ABS, jenom je to na jiných pinech.
Jak se Ti to nepovedlo rozchodit? Máš ve správci zařízení přidaný sériový port? Taky občas zlobí nastavení Latency Timer, je dobrý ho nastavit na 1 Obrázek
Citroen C4 Grand Picasso 1.8i, 92kW
Daewoo Tacuma 1.8i, 66kW
Daewoo Espero 1.8i, 70kW ...opustilo nás v nedojetých 133tkm
Uživatelský avatar
dizl
Příspěvky: 117
Registrován: čtv dub 08, 2010 19:16

Re: Diagnostika

Příspěvek od dizl »

začínám mít dojem že diagnostika je malej podvod na zákazníka , dám palikxovi jeden úsměvný příklad. za jízdy vynechá na vteřinu kompletně elektrika prostě spadne jako by někdo sundal kabel z kostry - je tato chyba zapsána v řídící jednotce??
:? není
vyzkoušej si to
následně po takové poruše zajeď do servisu kde ti řeknou že bohužel v řídící jednotce nic není je vše OK a pošlou tě do života.
A to že to se může přihodit v zimě ve tmě při ledu mlze , že může člověk způsobit díky tomu těžkou nehodu , to nikoho nezajímá, lépe řečeno výrobce aut. Prostě dokud nesvítí kontrolka MIL tak je vše OK.

To není fiktivní závada , taková závada skutečně eksistuje , a řídící jednotka o tom vůbec neví.

A tak by mě k tomu co píši docela zajímalo , k čemu vlastně je amatérovy diagnostika když ani sám neví pořadí válců zapalování, když neví kde má ukrytou kompresi a kam se nalévá :) , vřdyť to kolikrát neví ani mechanici v servisech. Naštěstí jsou dobří mechanici , kteří ale utečou ze servisů a dělají raději na sebe sami. Jako ty.¨

No nevim je to všechno naruby v tomto absurdistanu, mechanici v autorizovaných servisech budou válet šunky a amatéři si budou domů pořizovat diagnostiki aby mohly odborníkům v servisech říct co mají dělat , a nesmím zapomenout že bude potřeba dovézt i nějaké to nářadíčko a materiál hned taky . :lol:
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika

Příspěvek od palikx »

no
pekny prispevek
a samozrejme vynechani kompletne elektriky se skutecne nezapise do RJ jelikoz to neni zavad elektroniky ktera by se dala nejak zmerit.
v tomto pripade se musi auto dovest elektrikarovi a ten musi projit vsecky hlavni napajeci kabely a kontrolovat zasuvky pripojeni oxidaci ,a i oxidaci pojstek jelikoz se casto stava ze cinske pojistky maji na sobe nepatrny povlak ktery casem zpusobi naprostou nevodivost pojistky pripadne se pojistka hreje a ohriva i kontakty v pojistkove skrince a tim to opet ztraci kontakt,pak samozrejme vsecky kostry a kdyz uz mu dochazi napady tak jeste kontroluje spinaci skrinku-ktera neco takoveho dela velice rada.
jenze tohle ti diagnostka nerekne a ani ti to nereknou ve skole tim si kazdy musi projit sam a case nasbirat nejake zkusenosti.
proto samozrejme beru s rezervou vsecky tyto diagnostiky ktere se daji za par korun poridit na skoro vsecky auta ale pro cloveka kterej se v tom aspon trosku nerejpe je to vice mene na nic.
smazana chyba je sice jedna vec ale opravena zavada je vec druha.

no a k tomu kabelu ted sem si s nim zase hral a i kdyz jsem konecne dokazal nastavit com port a na nejakou hodnotu abych ho aspon dokazal najit tak stejene porad program pise ze kabel nevidi.
pocitac ho ale vidi a v pohode ho nainstaluje vyrobi vsecky nalezitosti jako usb -serial prevodnik a zaroven vytvori i seriovy port ale blbej vag ho nenajde.
nevim asi delam neco spatne
zkusim se podivat na ten timer co a jak tam mam
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
dizl
Příspěvky: 117
Registrován: čtv dub 08, 2010 19:16

Re: Diagnostika

Příspěvek od dizl »

Palikxi díky , já vím že je potřeba to projít a že je potřeba začít u spínací skříňki , to je totiž klasika nejen u Daeva nubiri to je klasika u všech vozů pokud to uzačne zlobit. Jen jsem se pozastavil nad tím , když my v servise řeknou - a teď se podrž - Vůz je v pořádku na elektro výzbroji závada není , řídící jednotka žádnou chybu nehlásí " - konec citace.
Tak Palikxi nekopl by jsi všechny servisi do ko.lí :?:

A tak je potom nabíledni, že si amatéři shánějí různá udělátka v domění že servisu řeknou již jakou závadu vozidlo má , protože jim to řekne jejich OBD kablík. Bohužel omyl, protože autorizovaný servis je bůh a dělá si to co mu řekne jeho bůh výrobce.


Začíná my být zle ze všech autorizovaných rádoby servisů - :mrgreen:
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: Diagnostika

Příspěvek od Serpico »

...to vážení ( jsem moc rád, že opět vidím a čtu palikxe ), nejsou ti jáchomové, tedy ŘJ poněkud zaostalé i běžný noobuk ti napíše došlo k přerušení a poslední relace je zachována ( tedy chyby v ŘJ ), byl by to problém u ŘJ napsat došlo k přerušení přívodu proudu, nevím ...
...k servisům, žádný jáchym nenahradí praxi automechanika - podstatná část závad je mechanická a jáchym jenom napíše kde a v čem hledat chybu podle předepsaných hodnot čidel, navíc přistupuje i školení a to je zřejmě drahé a nenahrazuje praxi s tou se počítá jako samozřejmost...
...jenom si pokládám v duchu otázku co je důležitější pro servis dobrý mechanik nebo manažer - ředitel, odpovídám si jednoduše při nastavených cenách zn. olejů aj. materiálů - náhr. dílů je manažer nákupu buď vůl anebo jsou ceny značně nadsazené, pak je nasnadě, že šikovný mechanik, který ofic dělá za 100 - 140 Kč na hodinu si vytvoří vlastní klientelu, které odvede tu samou práci za polovic a jsou spokojené obě strany, tedy po nedostačujícím ohodnocení práce mechanika, nastupuje staré známé melouchaření...
inu, mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika

Příspěvek od palikx »

pro blackjohn
prosim te diky za radu ale ten kabel je nejakej na h....
zkusil jsem 2 pocitace kabel se nainstaluje vytvori si com a napise ze je ok
a jakmile zkousim nejak program napise mi ze kabel neni.
tak zmenim com na nejakou hodnotu normalni treba 2 a zkousim jine programy a stejne kabel neni videt.
mozna delam neco spatne nebo je potreba nejake specialni skoleni ale me to proste nejde.
zkusim kabel vratit ale obavam se nejhorsiho.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
blackjohn
Příspěvky: 559
Registrován: čtv čer 08, 2006 11:29
Bydliště: Soběslav

Re: Diagnostika

Příspěvek od blackjohn »

Může být vadný kabel, většinou se skládá z čipu na převod USB-COM a pak z LM339 nebo LM393(komparátor), když jsem viděl jak je to uvnitř naletovaný, tak jsem se divil, že to chodí :)
Při výběru sériového portu je dobrý dát pozor, aby se nekryl s nějakým jiným zařízením, třeba bluetooth nebo infraport.
Citroen C4 Grand Picasso 1.8i, 92kW
Daewoo Tacuma 1.8i, 66kW
Daewoo Espero 1.8i, 70kW ...opustilo nás v nedojetých 133tkm
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika

Příspěvek od palikx »

jo s comem sem to zkousel dal jsem ho na neobsazeny.je to o nicem jsem dohodnuty s tim co mi ho prodal posilam ho zpet.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
avula
Příspěvky: 5
Registrován: stř pro 15, 2010 17:32

Re: Diagnostika

Příspěvek od avula »

Zdravím všechny zkušené.

Chtěl bych si pořídit kabel na diagnostiku Chevroletu Lacetti rok výroby 2006. Blackjohn píše, že se dá sehnat na Aukru za 400,- Kč. Nějaký jsem tam našel, ale je tam napsáno, že to je pro Škodu, Audi a Vw do roku výroby 2004. Je to ten kabel co potřebuji a nebo shánět nějaký jiný.

Tady jsou nějaké odkazy. http://aukro.cz/item1365104140_diagnost ... di_vw.html
http://aukro.cz/item1335409509_usb_vag_ ... _audi.html

Prosím o radu. Jsem začátečník. Nerad bych koupil špatně.

Všem dík za odpovědi
Uživatelský avatar
honzuv_web
Příspěvky: 20
Registrován: stř úno 18, 2009 19:58
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika

Příspěvek od honzuv_web »

Kabel je jen převodník na propojení mezi řídící jednotkou a PC. V PC musí být soft, kterým budeš diagnostikovat. Takže záleří na softu a způsobu komunikace, kterou budeš využívat a hlavně ji musí podporovat řídící jednotka ve voze. Jedná se o podporu tzv. protokolů a jednotlivé protokoly využívají vždy jiný pin v konektoru OBD2. Pokud si koupíš kabel, který jsi našel na aukru, bude ti fungovat po K-lince (ISO 9141-2) a proto si musíš najít software, který umí po této lince komunikovat s řídící jednotkou. Ke kabelu budeš mít dodaný program VAG-COM, který je pro vozy škoda a VW a komunikuje po těchto linkách. Tímto programem jsem se neodvážil připojit k Lacetti,protože je psaný pro koncern VW. Používám ChevroletExplorer. Více informací na
http://www.volny.cz/honzuv_web/diagnostika_OBD.html
Lacetti Elite
avula
Příspěvky: 5
Registrován: stř pro 15, 2010 17:32

Re: Diagnostika

Příspěvek od avula »

zeptám se teda jinak. Jaký protokol bude muset umět kabel, když budu chtít používat diagnostický program Chevrolet explorer
Odpovědět

Zpět na „Lacetti (Nubira 3)“