Vůle v řízení

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
Uživatelský avatar
blackjohn
Příspěvky: 559
Registrován: čtv čer 08, 2006 11:29
Bydliště: Soběslav

Vůle v řízení

Příspěvek od blackjohn »

Nastavoval jste někdo vůli v převodce řízení? Dá se to tím šestihranným šroubem(tipuju tak 17-19ka) v převodce řízení?
Mám totiž vůli na volantu, tak 2cm, při stání se dá zlehka jedním prstem hýbat volantem a přitom to klepe v té převodce řízení. Původně jsem myslel, že je to ten dvojitej kardan, co je mezi volantem a převodkou, ale když jsem ho pracně vyndal, tak na něm vůle není.
Přílohy
Tacuma-šroub převodky řízení.jpg
Tacuma-šroub převodky řízení.jpg (84.97 KiB) Zobrazeno 3053 x
Tacuma-kardan řízení.jpg
Tacuma-kardan řízení.jpg (105.65 KiB) Zobrazeno 3053 x
Citroen C4 Grand Picasso 1.8i, 92kW
Daewoo Tacuma 1.8i, 66kW
Daewoo Espero 1.8i, 70kW ...opustilo nás v nedojetých 133tkm
Reklama
 

Uživatelský avatar
megajvr
Příspěvky: 198
Registrován: stř led 14, 2009 19:05
Bydliště: Ostrava

Re: Vůle v řízení

Příspěvek od megajvr »

Moc tě chlapče nepotěším. Ten samý problém mám u svého auta, ale už to neřeším. Z jednoho prostého důvodu-a to že musíš vymontovat celé řízení a bez demontáže celé!!! přední nápravy to nejde. :(
Ten šroub, který jsi vyfotil, totiž není na zeřízení vůle na hřebenu řízení, ale dotlačuje (kluzný element) na volantovou hřídel. Jinak řečeno - pokud ten šroub dotáhneš moc :půjde řízení těžko a nebude se ti vracet řízení a pokud to zase povolíš moc řízení půjde lehce a ničím si nepomůžeš. Nevím jestli jsi to pochopil, napsal jsem to trochu zmateně, vkaždém případě mám udělaný klíč na povolení té matice...ovšem jak říkám - nic nezměníš. Snad to je šroub na seřizování, ovšem pokud je ozubení vymačkané asi více... už nemáš šanci. Je stím dupačka jak blázen, jestli chceš ten klíč tak dej vědět :PP:
Exauta : nějaká Tatra,Praga V3S,Karosa,Zetor,Olcit,Simca,Renault,Nissan,Škoda 100,1000,1203,Fabia,Nubira a teď Tacuma
Současné služ. : Škoda Octavia 1.9 Tdi
Uživatelský avatar
HusarJan
Příspěvky: 1386
Registrován: čtv led 15, 2009 01:07
Bydliště: MARTIN

Re: Vůle v řízení

Příspěvek od HusarJan »

No asi Ti pomôže iba GO riadenia alebo zohnat nové ešte to aj niekde repasujú ;) ináč ten hreben sa vydiera hlavne v strede kde sa najviac volantom točí na krajoch bývy zvetša ok aj ked to dotiahneš tak sa Ti bude tažko točit asi tak pol otáčky volantom ;)
Uživatelský avatar
blackjohn
Příspěvky: 559
Registrován: čtv čer 08, 2006 11:29
Bydliště: Soběslav

Re: Vůle v řízení

Příspěvek od blackjohn »

Díky za rady, ono to na řízení moc vliv nemá, jenom ve vyšších rychlostech po horší silnici nebo když je boční vítr, tak mám takový pocit, že to plave. Ale třeba služebák(Roomster) to při tom větru dělá taky a to nemá ani 40tkm.
Asi to teda nechám, protože nový řízení bude asi pěkná pálka, kolik máš najeto, že je tam vůle?
Citroen C4 Grand Picasso 1.8i, 92kW
Daewoo Tacuma 1.8i, 66kW
Daewoo Espero 1.8i, 70kW ...opustilo nás v nedojetých 133tkm
Uživatelský avatar
megajvr
Příspěvky: 198
Registrován: stř led 14, 2009 19:05
Bydliště: Ostrava

Re: Vůle v řízení

Příspěvek od megajvr »

Já už mám 100vku a opravdu to neřeším. Máš pravdu že to nejvíc poznáš při rychlé jízdě na rovině (musíš jemně korigovat směr), jinak na funkci řízení to nemá vliv. :)
Exauta : nějaká Tatra,Praga V3S,Karosa,Zetor,Olcit,Simca,Renault,Nissan,Škoda 100,1000,1203,Fabia,Nubira a teď Tacuma
Současné služ. : Škoda Octavia 1.9 Tdi
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: Vůle v řízení

Příspěvek od ppp »

Ja toto riesim na nubire. Tiez ma volu tak 2cm na obvoe volantu. Povodne som si myslel ze je problem v prevodke riadenia, aj som sa k nej po zlozeni napravnice dostal a volu skusil upravovat, ale tym to nebolo. Bolo to skutocne kardanom, ktory ma nubira tak ako tacuma jeden vonku, kde do neho ide bordel. Espero, ktore ma oba kardany v kabine s tymto problem nema. Ak dokazes dostat 41kluc (v pripade nubiry) na vonkajsiu maticu a trochu ju povolit tak potom 19tkou imbusom (alebo 12 skrutkou alebo maticou, ma 19 hlavu) sa da vola v riadeni nastavovat, ale podla servisneho manualu to ma byt minimalne utiahnute, a momntak do 10Nm nemam takze som to nastavil tak aby slo riadenie lahko. Ak sa k tomu dostanes, je dobre napchat cez otvor, v ktorom je vyfotena nastavovacia skrutka, kopec litnej vazeliny.
Odpovědět

Zpět na „TACUMA/REZZO“