Problem s ventilatorom

Osvětlení, signalizace, audio, pojistky.

Moderátoři: Blue Lanos, Scorpion.11, lomngi

Uživatelský avatar
klm121
Příspěvky: 395
Registrován: pon pro 28, 2009 20:04
Bydliště: Banská Bystrica

Problem s ventilatorom

Příspěvek od klm121 »

Ahojte, neviete mi poradit?
Mam problem s ventilatorom - funguje iba na poslednej rychlosti - 4. Pri ostatnych rychlostiach vobec nefunguje. Bol som s tym v servise, vraj bolo treba vymenit odpor. Po vymene to fungovalo asi den a uz to zase nefunguje. Neviete mi poradit co tomu moze byt?
Opel Insignia 2.0 CDTi Sport, 2010 (EX)
Chevrolet Cruze 1.8 16V LT(Z), 2011, Pewter (EX)
Chevrolet Aveo 1.2 8V, 2008, Poly (EX)
Reklama
 

Uživatelský avatar
Eugo
Příspěvky: 792
Registrován: úte led 13, 2009 21:04
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Re: Problem s ventilatorom

Příspěvek od Eugo »

Presne tuto zavadu som mal aj ja a to 3krat.Stale mi odpalovalo odpor a ventilator isiel len na 4 stupni. Na 100 % mas vadny motor ventilatora.
Ja som to pozoroval a po nastartovani sa mi na prvom stupni ventilator zasekaval. Po prepnuti na dvojku ventilator troska zachrcal a potom sa rozbehol. Ak motor ventilatora ide tazko alebo nejde vobec zacne sa prehrievat odpor a odpali sa. Ja som im to vsetko takto v servise popisal a vymenili mi motor ventilatora. Odvtedy mi to nerobi.
Nissan NV200 1,6 81kw
Mazda 3 2,0 benzin 121kw r.v.2014
Kia Pregio 2,7 D
Chevrolet Aveo 1,4 74 kW r.v.2008+LPG
Honda Shadow vt 750 c6
člen AVEO Fanclubu
Uživatelský avatar
Baryk
Příspěvky: 151
Registrován: stř bře 03, 2010 12:59
Bydliště: Pardubice

Re: Problem s ventilatorom

Příspěvek od Baryk »

Na většině aut je regulace otáček motoru ventilátoru dělána skokově, ne plynule. Do napájení motoru jsou zapínány podle potřeby sériově i paralelně výkonové odpory, které jsou vyrobeny navinutím odporového drátu, který je někdy chlazen vzduchem samotného ventilátoru. Při maximálních otáčkách je motor ventilátoru napájen plným palubním napětím, kdy nejsou v regulaci zapojeny odpory. V tomto případě došlo k přepálení odporů, vlivem protékajícího proudu. Mohlo se to stát tím, že motorek začal odebírat větší proud. Třeba proto, že se trochu přidřely ložiska, nebo došlo k částečnému zkratu vinutí motorku. Pak odpory protéká větší proud, odpor se více zahřívá. Je nedostatečně chlazen, tak se přepálí, protože není dimenzován na tak velké zatížení.
Nápravy:
- nejsou li odpory chlazeny vzduchem, který ventilátor fouká do interiéru auta, umístit desku s odpory do proudícího vzduchu (to však u Avea je),
- je-li ložisko motoru ventilátoru přidřeno, tak to opravit,
- je-li zkrat ve vinutí, nutno vyměnit motor,
- použít výkonově větší rezistory (to však pouze bude-li nový motor výkonově silnější),
- použít elektronický plynulý regulátor otáček stejnosměrného motoru (ze předpokladu, že motor je v pořádku).

Jestli se motor chová, jak píše Eugo, tak je volba jasná.
AVEO sedan 1,2 16V / 72856 km
Spotřeba: 4,7 až 5,9 l/km
Uživatelský avatar
klm121
Příspěvky: 395
Registrován: pon pro 28, 2009 20:04
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Problem s ventilatorom

Příspěvek od klm121 »

Eugo dakujem, bude to asi ta ista chyba ako si mal ty. Ked pojdem do servisu tak rovno poviem, co vymenit. Tesne predtym ako som zistil, ze zase nefunguje, tak som aj citil ako keby sa daco palilo.
Opel Insignia 2.0 CDTi Sport, 2010 (EX)
Chevrolet Cruze 1.8 16V LT(Z), 2011, Pewter (EX)
Chevrolet Aveo 1.2 8V, 2008, Poly (EX)
Uživatelský avatar
Eugo
Příspěvky: 792
Registrován: úte led 13, 2009 21:04
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Re: Problem s ventilatorom

Příspěvek od Eugo »

klm121 píše:Eugo dakujem, bude to asi ta ista chyba ako si mal ty. Ked pojdem do servisu tak rovno poviem, co vymenit. Tesne predtym ako som zistil, ze zase nefunguje, tak som aj citil ako keby sa daco palilo.
Ano to im treba povedat. Aj mne to smrdelo. Ventilator nemas hlucnejsi? Na prvom stupni by ho nemalo byt skoro vobec pocut. Mne predtym sustal a teraz ide tichucko.
Nissan NV200 1,6 81kw
Mazda 3 2,0 benzin 121kw r.v.2014
Kia Pregio 2,7 D
Chevrolet Aveo 1,4 74 kW r.v.2008+LPG
Honda Shadow vt 750 c6
člen AVEO Fanclubu
Uživatelský avatar
klm121
Příspěvky: 395
Registrován: pon pro 28, 2009 20:04
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Problem s ventilatorom

Příspěvek od klm121 »

To neviem nejak som si nevsimol. Dam vediet, ked to spravia.
Opel Insignia 2.0 CDTi Sport, 2010 (EX)
Chevrolet Cruze 1.8 16V LT(Z), 2011, Pewter (EX)
Chevrolet Aveo 1.2 8V, 2008, Poly (EX)
Uživatelský avatar
klm121
Příspěvky: 395
Registrován: pon pro 28, 2009 20:04
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Problem s ventilatorom

Příspěvek od klm121 »

Tak uz su to dva tyzdne od vymeny a zatial vsetko funguje ako ma, takze pricinou bol asi ten motorcek. Eugo este raz dakujem za radu.
Opel Insignia 2.0 CDTi Sport, 2010 (EX)
Chevrolet Cruze 1.8 16V LT(Z), 2011, Pewter (EX)
Chevrolet Aveo 1.2 8V, 2008, Poly (EX)
Uživatelský avatar
JPS
Příspěvky: 182
Registrován: úte lis 24, 2009 12:20
Bydliště: Tisinec okr.Stropkov

Re: Problem s ventilatorom

Příspěvek od JPS »

Už sa to stalo aj mne. Včera ešte išiel normálne a dnes ráno bolo asi -15 tak som naštartoval a nič.Ani som necítil smrad.Pozeral som poistky a sú ok,takže idem volať servis čo s tým a hneď sa opýtam či majú nový motorček.
Chevrolet aveo 1.2 53kw 8ven.r.v 2008 bordo.metalíza
Uživatelský avatar
JPS
Příspěvky: 182
Registrován: úte lis 24, 2009 12:20
Bydliště: Tisinec okr.Stropkov

Re: Problem s ventilatorom

Příspěvek od JPS »

volal som im a nový motorček nemajú-musia to najprv prekontrolovať čo je zlé a potom na základe toho sa to objedná.Opravili Vám to v záruke?
Chevrolet aveo 1.2 53kw 8ven.r.v 2008 bordo.metalíza
Uživatelský avatar
klm121
Příspěvky: 395
Registrován: pon pro 28, 2009 20:04
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Problem s ventilatorom

Příspěvek od klm121 »

Ahoj, ano mne to opravili vramci zaruky. Drzim palce, nech sa to vyriesi co najskor.
Opel Insignia 2.0 CDTi Sport, 2010 (EX)
Chevrolet Cruze 1.8 16V LT(Z), 2011, Pewter (EX)
Chevrolet Aveo 1.2 8V, 2008, Poly (EX)
Uživatelský avatar
JPS
Příspěvky: 182
Registrován: úte lis 24, 2009 12:20
Bydliště: Tisinec okr.Stropkov

Re: Problem s ventilatorom

Příspěvek od JPS »

Mali ste pravdu.Je to odpálený odpor,ktorý reguluje otáčky ventilátora.Oni ho na sklade nemajú-musia ho objednať a potom mi zavolajú a ja znova do Prešova-55km.Aspoň sa trocha povozím.Dnes som si trocha zašantil aj so silnejšími autami. V nečakanej chvíli som tam uťal 3jku tehlu na podlahu a pekne som sa stratil v diali.Súčiastka príde na budúci týždeň tak si to zopakujem.
Chevrolet aveo 1.2 53kw 8ven.r.v 2008 bordo.metalíza
Uživatelský avatar
JPS
Příspěvky: 182
Registrován: úte lis 24, 2009 12:20
Bydliště: Tisinec okr.Stropkov

Re: Problem s ventilatorom

Příspěvek od JPS »

Odpor mi už vymenili.Zatiaľ to ide.Uvidíme dokedy.
Chevrolet aveo 1.2 53kw 8ven.r.v 2008 bordo.metalíza
Uživatelský avatar
Jarik
Příspěvky: 1931
Registrován: úte čer 23, 2009 22:32
Bydliště: Topolčany

Re: Problem s ventilatorom

Příspěvek od Jarik »

Kým sa zase nepopsuje :lol:
AVEO SEDAN 1,4 16V, 69kw, červená mica
Uživatelský avatar
JPS
Příspěvky: 182
Registrován: úte lis 24, 2009 12:20
Bydliště: Tisinec okr.Stropkov

Re: Problem s ventilatorom

Příspěvek od JPS »

Na prehladke mi povedali,že ten ventilátor sa mal vy meniť celý-že je nejak zle urobený-to vinutie-že tento pokyn dostali koncom novembra a ja som tam bol až koncom decembra-takže ho mali vymeniť celý nie len odpor.
Chevrolet aveo 1.2 53kw 8ven.r.v 2008 bordo.metalíza
Uživatelský avatar
Jarik
Příspěvky: 1931
Registrován: úte čer 23, 2009 22:32
Bydliště: Topolčany

Re: Problem s ventilatorom

Příspěvek od Jarik »

Tak pojdeš znova na výmenu?
AVEO SEDAN 1,4 16V, 69kw, červená mica
Odpovědět

Zpět na „Aveo - Elektronika“