Smutny dochodca

Moderátor: Blue Lanos

om121
Příspěvky: 11
Registrován: úte srp 18, 2009 12:46

Smutny dochodca

Příspěvek od om121 »

Zdravim
Naposledy upravil(a) om121 dne pát črc 09, 2010 20:28, celkem upraveno 1 x.
Reklama
 

Uživatelský avatar
ladinek
Příspěvky: 6582
Registrován: úte srp 04, 2009 19:49
Bydliště: Brno

Re: Smutny dochodca

Příspěvek od ladinek »

:roll: Ventilator by odejít neměl ,měl jsem to samé na škodě 12O a byl to nezmar.Ale asi pokud se nezapne sám bude špatný termostat což není žádná velká závada na fledu stál cca.1400kč.vyměnit termostat a pak to pojede doufám :o) :PP:
Aby zlo zvítězilo, stačí, když slušní lidé nedělají nic.
Edmund Burke

[color=#FF0000]Chevrolet Aveo 1,4, 101hp, 74 kw [/color]
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Re: Smutny dochodca

Příspěvek od Rado77 »

om121 - a kukni vsetky temy ohladom chladiacej sustavy, termostatu atd...vsetko tu uz bolo, aj ako zistit rukou podla teploty hadice ci (a kedy) termostat otvara atd....ze su nejake poistky ventilatora chladica, ze su 2 rychlosti, ze su 2 samostatne cidla teploty atd... Ladinek na to ide dobre a pravdepodobne bude zrada v tom termostate.
Tak teda rovno napisem:
- zapoj pred barakom chladic ako bol
- nakopni studeny motor
- chytaj hadice ako su teple
- pod rozdelovacom je 1 velka hadica. Ta by mala byt celu dobu studena/vlazna, a ked dosiahne teplota chlad. kvap. tusim 87 stupnov (to je teraz fuk), tak by sa ta hadica mala nahle zahriat. Vtedy sa vlastne termostat otvoril a chlad. okruh zacne prechadzat aj chladicom. Ak by bolo zle cidloteploty c.1, tak by rucicka na palubke ukazovala hovadiny, a ak zle c.2, tak by sa motor spraval blbo - otacky by boli inde atd... Rozhodne pouzi postup ako som napisal s tym zahriatim hadice a bude jasno ;)
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
om121
Příspěvky: 11
Registrován: úte srp 18, 2009 12:46

Re: Smutny dochodca

Příspěvek od om121 »

Dakujem
Naposledy upravil(a) om121 dne pát črc 09, 2010 20:36, celkem upraveno 1 x.
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Re: Smutny dochodca

Příspěvek od Rado77 »

Jo. Tie 2 cidla som myslel tie pod VN kablami (jedno je pod druhym) - vrchne dava udaj o teplote pre ECM, spodnejsie iba napaja rucicku teploty na palubke. Co sa tyka rychlosti ventilatora, myslim ze su 2 rychlosti....aspon na inych autach...prva rychlost sa zapne ked ma chladiaca tusim cca 98 stupnov, a druha ked ma cez 100. Mam pocit ze na Matizku som zazil aj durhu rychlost ako si spominam - ked som v lete po ceste dialnicou zastavil v zahrade, tak sa spustil ventilator, a po chvili sa prepol na druhu rychlost, ale to len na par sekund a zase spadol na prvu rychlost. Myslim ze to bolo na Matizku... :roll:
Co sa tyka zavzdusnenia okruhu, odvzdusnuje sa sam cez nadrzku, tam netreba robit nic, snad len pomykat hadice....ale tam by nemal byt problem. Ja by som skusil ten termostat ako som pisal s tym nahlym zahriatim tej hrubej hadice pod rozdelovacom. A ak to bude rukou nejasne co sa tyka teploty tej hadice, tak vypustit si chladiacu prec odpojenim spodnej hadice chladica, odpojit tu velku hadicu pod rozdelovacom a termostat von. Doma ho dat do hrnca s vodou a pozorovat ho, ci sa zacne otvrat ked bude voda pred varom. Tak bude uplne jasne ci je to termostat.
Daj vediet, ked skusis tu hadicu rukou pri studenom starte (ale trochu to potrva....tipujem tak 5 minut kym sa na neutrali motor zohreje na prac. teplotu....).
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
ladinek
Příspěvky: 6582
Registrován: úte srp 04, 2009 19:49
Bydliště: Brno

Re: Smutny dochodca

Příspěvek od ladinek »

Ještě mě napadlo že by mohl být chladící okruh někde ucpanej.Kamarád to měl na své 15 let staré vraždě BMV.Po delší jízdě to začínalo vařit a voda nešla dál do chladiče a z chladiče zpět studená.Tak promačkal a protřepal všechny hadice a bylo i slyšet v tom místě kde něco bylo jak to zasyčelo.Tak bych to pořádně promačkal a myslím ,že se prodává i nějaká čistící přísada do chladičů.Stačí to podle návodu přilít do nádobky na vodu.Třeba to pomůže.Nikdy nikdo neví jak se o to předchozí majitel staral. Tak hodně štěstí!!! -i
Aby zlo zvítězilo, stačí, když slušní lidé nedělají nic.
Edmund Burke

[color=#FF0000]Chevrolet Aveo 1,4, 101hp, 74 kw [/color]
om121
Příspěvky: 11
Registrován: úte srp 18, 2009 12:46

Re: Smutny dochodca

Příspěvek od om121 »

Ahojte
Naposledy upravil(a) om121 dne pát črc 09, 2010 20:33, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
ladinek
Příspěvky: 6582
Registrován: úte srp 04, 2009 19:49
Bydliště: Brno

Re: Smutny dochodca

Příspěvek od ladinek »

No mě se ale zdá že termostat se neopravuje ale mění za nový aspon u feliny 1,6 to tak je.Ale bude to asi určitě tím aspon mě to tak přijde co jiného by to mohlo být :PP:
Aby zlo zvítězilo, stačí, když slušní lidé nedělají nic.
Edmund Burke

[color=#FF0000]Chevrolet Aveo 1,4, 101hp, 74 kw [/color]
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Re: Smutny dochodca

Příspěvek od Rado77 »

No treba vyhodit aj rozdelovac kvoli lepsiemu pristupu. A ked odide termostat, jedine kupit novy, tak jak vravis ;)
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Servisman
Příspěvky: 79
Registrován: úte úno 10, 2009 22:41
Bydliště: Bratislava

Re: Smutny dochodca

Příspěvek od Servisman »

om121 píše:Ahojte,pokusal som sa dnes k termostatu dostat,nepodarilo sa na 1 krat. Dost mi v tom brani rozdelovac tak uvidim ako dalej.Stejne mi ale nieje dost jasne preco cidla nezapnu ventilator ked motor je priehriaty.Voda asi cez chladic nepreteka lebo spodna hadica je pomerne studensia ako vrchna.Voda nevrie a merak ukazuje pred polovicou.dik
Presne tak sa prejavuje zaseknutý termostat a dokonca ručička teploty môže ukazovať menšie hodnoty ako pri funkčnom termostate.Ale pozor pri dlhodobejšej prevádzke motora zo zaseknutým zavretým termostatom hrozí prasknutie tesnenia pod hlavou motora alebo prasknutím hlavy motora.
Chevrolet Orlando 1,8 16V 104KW r.v.2012
Chevrolet Aveo 1,2 16V 62KW r.v.2010 predané
Daewoo Espero 1,5 16V 66KW r.v.1996 predané
Škoda Felícia 1,3 50KW LPG post mortem
Škoda 105 LS 37KW post mortem
Uživatelský avatar
ladinek
Příspěvky: 6582
Registrován: úte srp 04, 2009 19:49
Bydliště: Brno

Re: Smutny dochodca

Příspěvek od ladinek »

Hlavně nedolívat studenou vodu za tepla!!! :((
Aby zlo zvítězilo, stačí, když slušní lidé nedělají nic.
Edmund Burke

[color=#FF0000]Chevrolet Aveo 1,4, 101hp, 74 kw [/color]
om121
Příspěvky: 11
Registrován: úte srp 18, 2009 12:46

Re: Smutny dochodca

Příspěvek od om121 »

N
Naposledy upravil(a) om121 dne pát črc 09, 2010 20:31, celkem upraveno 1 x.
om121
Příspěvky: 11
Registrován: úte srp 18, 2009 12:46

Re: Smutny dochodca

Příspěvek od om121 »

Zdravim
Naposledy upravil(a) om121 dne pát črc 09, 2010 20:31, celkem upraveno 1 x.
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Re: Smutny dochodca

Příspěvek od Rado77 »

Tak to uz nechapem. Menene bolo snad vsetko.....Ty ozaj a aka kontrolka svieti? Kontrolka motora=emisii? Potom tam je vlastne uz len kontrolka oleja..... :D Lebo ak svieti kontrolka motora, tak ide o emisie - katalyzator, lambda, prip. to nestastne upchane EGR... Ale skor asi tie emisie.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
om121
Příspěvky: 11
Registrován: úte srp 18, 2009 12:46

Re: Smutny dochodca

Příspěvek od om121 »

Zdravim
Naposledy upravil(a) om121 dne pát črc 09, 2010 20:34, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“