výmena rozvodov

Moderátor: Blue Lanos

hroch
Příspěvky: 36
Registrován: úte srp 23, 2005 20:40
Bydliště: Žiar nad Hronom

výmena rozvodov

Příspěvek od hroch »

Má niekto z Vás skusenosti s výmenou rozvodov na Kalose 1.2, respektíve robil to niekto z Vás sám? Vymienal som rozvody na starsich autach a chcel by som vediet ci je to velmi odlisne v prípade kalosa. Rozmyslam totiz nad tým ze si ich vymenim sám.
Dík
Kalos hatchback 1.2, LPG červená 73L 105000km
Reklama
 

Jarda_
Příspěvky: 35
Registrován: sob led 17, 2009 12:05

Příspěvek od Jarda_ »

po 22tis.km vymena rozvodov :?: :shock:
hroch
Příspěvky: 36
Registrován: úte srp 23, 2005 20:40
Bydliště: Žiar nad Hronom

Příspěvek od hroch »

22 tis km bolo v roku 2005 teraz je uz 80 tis :D
Kalos hatchback 1.2, LPG červená 73L 105000km
Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 406
Registrován: ned čer 05, 2005 14:09
Bydliště: Velké Meziříčí

Příspěvek od Mirek »

hroch píše:22 tis km bolo v roku 2005 teraz je uz 80 tis :D
A nemají se náhodou rozvody měnit při 60 tisících km?
Kalos sedan 1,4 16V r. v. 2005
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

kalos

Příspěvek od Serpico »

...to stanovuje výrobce, je zde přitom rozsah od 60 do 90tisíc km

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
BAesperko
Příspěvky: 187
Registrován: čtv led 15, 2009 21:00

Příspěvek od BAesperko »

ale kluci stačí při 100 000km já je měnila 113 000km a byli tam původní :lol:
Daewoo Leganza 2.0 16V, červená metalíza, koža, R.v. 1999, predtým Daewoo Espero 1.5 16V R. v. 1996 a Škoda 120 GLS
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

kalos

Příspěvek od Serpico »

...to sandruš jasně stačí - pokud nepraskne a nepotkaj se ventily s písty...proto výrobce to stanovuje " s určitou rezervou " a navíc i s časovým údajem většinou 5let je to prostě na bázi gumy a ta stárne...
a na závěr známý provozoval 60 audin A 6 a u nich praskaly rozvodový řemeny v 25tis. KM !!! a vepř ( byli lízaný vod výrobce...) neuznával reklamace...takže tak, vyber si klid nebo ...

A tak se mějte fajn a to v klidu
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
jojco
Příspěvky: 33
Registrován: pon říj 08, 2007 21:29
Bydliště: Gáň

Příspěvek od jojco »

Idem menit rozvody na Kalose 1,2 a chcem sa spytat, ci okrem rozvodoveho remena a napínacej kladky je tam aj vodna pumpa a tu tiez treba vymenit alebo ta je niekde inde a nemeni sa spolu s rozvodmi. Ja sa v tom teda vobec nevyznam, ale ten mechanik, co mi to bude robit sa mi na to kazal informovat u predajcu tych nahradnych dielov, ale radsej sa spytam odbornikov tu na fore ;)
hroch
Příspěvky: 36
Registrován: úte srp 23, 2005 20:40
Bydliště: Žiar nad Hronom

Příspěvek od hroch »

na rozvod je aj vodná pumpa ale pozor v katalogoch sa zvyknu objavovat dva druhy jedna sa pouzivala asi v starsich modeloch 1.2 napr. ja som kupil napinaciu kladku a musel som ju menit. na moj model isla kladka bez napinacieho mechanizmu.
Kalos hatchback 1.2, LPG červená 73L 105000km
Uživatelský avatar
jojco
Příspěvky: 33
Registrován: pon říj 08, 2007 21:29
Bydliště: Gáň

Příspěvek od jojco »

Toto mi odpisal oficialny dovozca a predajca ND na Daewoo:

"Vodna pumpa sa odporuca menit. Nie je ale povedane ze sa musi. Pri vymene rozvodov sa moze stat, ze neskor pumpa moze prestat tesnit, ulomi sa oska a podobne. Ked sa tieto veci vymenia vsetky naraz, je to len na prospech veci a moze sa predist inym problemom.

Uvediem Vam ceny potrebnych original dielcov:

Napinac (kladka): 995,- Sk s DPH
Rozvodovy remen: 1123,- Sk s DPH
Vodne cerpadlo: 1605,- Sk s DPH
Tesnenie vodneho cerpadla: 14,- Sk s DPH"
Tonik
Příspěvky: 73
Registrován: sob čer 20, 2009 21:02
Bydliště: Kezmarok

Re: výmena rozvodov

Příspěvek od Tonik »

No tak u vozidiel do roku 2006 je vymena rozvodu 4 roky alebo 60tis.km,u novsich to posunuli na 90tis.km,ked niekto tvrdi ze vydrzia 100tis.km v poho ale neoplati sa pre par korun riskovat cely motor,vyrobca tie cisla nedava pre srandu
Uživatelský avatar
Tompetr
Příspěvky: 242
Registrován: pát říj 29, 2004 13:43
Bydliště: Ostrava

Re: výmena rozvodov

Příspěvek od Tompetr »

AhojTe,

nechal jsem vyměnit rozvody (8 let = 60tkm), a od té doby mi kolísají otáčky volnoběhu cca 800-1400, v servise (neautorizovaném) mi bylo řečeno, že mi mimochodem vyčistili i sací potrubí + klapku od karbonu, a že je řídící jednotka "naučená" jezdit se zasraným potrubí, a že na to není žádný trik jak říct řídící jednotce, že už to je čisté. Prý mám normálně jezdit a po cca 500km se to prý automaticky upraví. Moc tomu ale nevěřím. Můžete mi to někdo potvrdit nebo vyvrátit?

Díky moc.
dlbvpi
Příspěvky: 3
Registrován: ned kvě 13, 2012 08:30

Re: výmena rozvodov

Příspěvek od dlbvpi »

zdravím

ako išla tá výmena? Ja sa na to chystám tento mesiac. Máte nejaký postup? Prípadne na čo si treba dať majzla.

dík Ivan
Klvys
Příspěvky: 73
Registrován: ned srp 17, 2014 19:53

Re: výmena rozvodov

Příspěvek od Klvys »

Tak jsem dneska menil rozvody u kalose 2006 najeto 77313km :) rozvodova sada + pumpa 1300kč a práce a vyměna chladici kapaliny modré za červenou 2000kč takže celkem 3300kč.
Chevrolet Kalos 1.2 53kw
Hobol
Příspěvky: 156
Registrován: sob led 12, 2013 20:14

Re: výmena rozvodov

Příspěvek od Hobol »

Kalos 1,2 HB r. v. 2003. 280 000 Km. Rozvody jsem dělal 3x. Pumpu měním za dva řemeny.Rozvody se mění docela v poho. Na spodní řemenici je ryska ta se srovná na nálitek na bloku a na horní jsou dvě rysky. je jedno na který to je. Zapalování se srovná podle čidla polohy vačkového hřídele. Nesmí se točit vačkou a klikou jen trochu, aby se nepoškodily ventily o písty. Při výměně vodní pumpy se musí podložit motor a demontovat vzduchový čistič a silenblok motoru a odšroubovat držák motoru z bloku. Vzadu je blbý přístup. Vpředu na tom držáku mi chyběl jeden šroub. Buď ho tam nenamontoval korejec nebo se vytřepal. Při poslední výměně jsem zjistil, že mám prasklou hadici od vzduchového filtru ke škrtící klapce. zamotal jsem to izolačkou a pak objednal a vyměnil. Při první výměně mi prodali řemen a kladku. Po demontáži jsem zjistil, že kladka je velká a řemen úplně jiný. takže nechat starý řemen a reklamovat. Při další výměně mi volal že ho už má sladem. Přijel jsem pro něj. zase na první pohled špatně. Zase zbytečná cesta. Při třetí výměně to vypadalo, že to klapne na první pokus. Po demontáži mi nešel řemen nasadit. po důkladném přeměření jsem zjistil, že je řemen o 2 zuby kratší. takže starý řemen a zase reklamace- telefonem. Za 3 dny volal že má správný řemen. Když jsem tam přijel zase problém. Měl jsem koupenou sadu řemen a kladku, tu jsem mu vrátil. a on měl objednaný jen řemen, takže jsem namontoval jen řemen, protože .jsem hodně jezdil. Po dodání kladky třetí pokus. Řemen musí mít 109 zubů.
Odpovědět

Zpět na „KALOS“