vysoká spotřeba

Diskusní forum Daewoo Lanos Clubu.

Moderátor: Blue Lanos

Jan ze Žďáru
Příspěvky: 6
Registrován: stř led 14, 2009 19:42

vysoká spotřeba

Příspěvek od Jan ze Žďáru »

Zdravím všechny majitelé Lanosů. U mého Lanose s motorem 1,4 l r.v. 98mám problém se spotřebou. Spolyká asi 11-12 l/100km, což při dnešní ceně benzínu není optimální. v servisu Daewoo v Železném Brodě mi nedokázali pomoci. Autíčko má prý diagnostiku ok a tak alespoň vyměnili palivový filtr, který bohužel spotřebu nesnížil. Podotýkám, že se snažím jezdit plynule, bez zbytečného "dupání" na plynový pedál. Toto autíčko nevlastním dlouho, takže nevím jaká spotřeba byla v minulosti.Omlouvám se, je-li na tento problém založeno téma, ale bohužel se mi ho nepodařilo najít. Spíše podle příspěvků jste se spotřebou spokojeni. Děkuji za každou radu...
Reklama
 

Uživatelský avatar
vaculcim
Příspěvky: 200
Registrován: stř kvě 02, 2007 15:21
Bydliště: Dolní Kounice

Příspěvek od vaculcim »

Ahoj, vítej mezi námi!
Napadá mě spousta věcí, nemáš špinavý vzduchový filtr, špatný svíčky, nebo lambdu? Ikdyž na tohle všechno by měli v servisu přijít... Snad ti někdo poradí líp.
2x Škoda Felicia, Seat Cordoba, Škoda 105L, Škoda Favorit a konečně Lanos 1,6 SX r.v.98, 195/50 R15, na zimu 185/60 R14
Jan ze Žďáru
Příspěvky: 6
Registrován: stř led 14, 2009 19:42

Příspěvek od Jan ze Žďáru »

Díky za odpověď. Svíčky i vzduchový filtr jsem měnil, ale žádné zlepšení. Jinak autíčko startuje i jezdí perfektně, akorát při jízdě a vyřazení jsou otáčky cca 1200, ale při zastavení spadnou na cca 800. Při čtení příspěvků píšete, že je to u Lanose normální... :-)))
Uživatelský avatar
SkylineGTR
Příspěvky: 1463
Registrován: čtv úno 05, 2004 09:50
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SkylineGTR »

11 - 12 litrů na 100km? Hmm, to je dost. Je sice pravda, že ty nižší objemy měly a mají vyšší spotřebu než ty naše 1,6 16v, ale až tak moc, to se mi nezdá normální. Já jezdím průměrně za 7,5l. Fakt nevím, čím to bude. Sorry.
Daewoo Lanos 1,6 16v - Remus + Denso + KD + OMP + KYB + H&R + O.Z ;o)

http://s10.gladiatus.cz/game/c.php?uid=111067
Uživatelský avatar
Ivoš
Příspěvky: 5567
Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
Bydliště: Pardubice,CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivoš »

Zkus vyměnit lambdu...onehdy tu někdo taky psal, že mu Nubira žrala hodně moc, zkusil všechno možný, ale nakonec to byla lambda. Spotřeba se mu snížila tuším z 12 litrů na 8,5 litru u 1,6ky.
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
Seoma [Crawler]
Příspěvky: 155
Registrován: úte led 13, 2009 15:32

Příspěvek od Seoma [Crawler] »

Přesně tak jak říká Ivoš,taky si myslim, že to bude tou Lambdou ;)
Jan ze Žďáru
Příspěvky: 6
Registrován: stř led 14, 2009 19:42

Příspěvek od Jan ze Žďáru »

Moc díky za odpovědi. Je možné, že by diagnostika špatnou lambda sondu neodhalila???
Uživatelský avatar
Ivoš
Příspěvky: 5567
Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
Bydliště: Pardubice,CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivoš »

Takhle..já jsem laik, kterej spíš uvažuje díky informacím, který jsem nasosal do hlavy během doby, co chodím sem na fórum, takže tu lambdu jen odhaduju a navíc nevím, jaký chyby se se skrývají pod těmi kody, který jsi napsal. Nicméně jestli mě paměť neklame, tak ten dotyčný vyzkoušel kabely, svíčky atd. atd. a všechno bylo v pohodě a snad jako poslední zkusil novou lambdu a hopla, spotřeba byla dole.
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
Uživatelský avatar
Slavek
Příspěvky: 1718
Registrován: stř bře 22, 2006 20:26
Bydliště: Teplice, přesněji Krupka Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Slavek »

Mam pocit ze kdyz jezdis s kopce tak vyrazujes, pokud je to tak musis prest vyrazovat takle nesetris ale utracis radej si tam dej vyssi stupen a jed na setervacnost, spotreba taky malinko klesne, dalsi vec zkontrolovat tesneni mezi blokem a prirubou vyfukovyho potrubi a nakonec kdyz diagnostika nic neodhalila zkusit tankovat u shellky, kdyz diagnostika neodhalila spatnou lambdu tak emise ji tutove odhali, jed na emise bude te to stat min nez nova diagnostika. Pomatuj aby zjistily spravnou funkcnost lambdy musi byt motor zahraty na provozni teplotu, staci ujet 10 az 15km. Ale uplne nejdriv nez zacnes vsechno todle absolvovat tak si udelaj reset ridici jednotky a nauc ji jezdit podle sebe
Měl jsem 3x Espero 2.0
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA

Dovoz aut zD

Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
Jan ze Žďáru
Příspěvky: 6
Registrován: stř led 14, 2009 19:42

Příspěvek od Jan ze Žďáru »

Děkuji všem, koho zajímá můj problém. Vzhledem k tomu, že při jízdě z kopce normálně nevyřazuji a benzín tankuji u různých čerpacích stanic, bez žádného zlepšení, tak podle příspěvků usuzuji, že na vině bude asi nejspíše ta lambda sonda. S těmi emisemi je to dobrý nápad, za dva měsíce jdu na technickou, tak kontrolu emisí podstoupím dříve. Kdyby někdo věděl, kde se dá za rozumné peníze zakoupit lambda, budu rád za tip.... Jinak bude-li problém vyřešen, tak písnu, třeba má někdo podobnou závadu. Při dnešních cenách pohonných hmot, je každý ušetřený litřík dobrý... :-)
djneo
Příspěvky: 55
Registrován: stř led 14, 2009 09:01

lambda sonda

Příspěvek od djneo »

Zdravým všetkých.Som tu síce nový ale s lambda sondami mám bohaté skúsenosti.Ak môžem poradiť požičaj si nejaký osciloskop a s ním meraj signál z lambdy.Keď naštartuješ studený motor najneskôr do dvoch minút by sa mala rozbehnúť a dávať signál.Signál na osciloskope by mal kolísať mädzi
200 až 900mV .Nižšie hodnoty od zhruba 200 do 500mV chudobná zmes 600 až 900mV bohatá zmes a okolo 550mV stechiometrická zmes .Lambda sondy majú dosť častú závadu a to že sa po pár minútach zaseknú a dávajú stabilný signál určitej hodnoty bez zmeny a to môže spôsobovať vysokú spotrebu signál od 200 do 500mV alebo nerovnomerný chod motora a nízky výkon 600 až 900mV.Túto závadu ECU nezistí lebo signál z lambda sondy nieje nižší ako 100mV a nieje vyšší ako 1V.Táto závada dokonale zblbne ECU a ten buď neustále obohacuje alebo ochudobňuje znes čo algoritmy dovolia.Voltmetrom sa toto napätie dosť ťažko meria nakoľko treba rýchly voltmeter a to dokážu len drahšie modely a toto meranie môže byť veľmi skreslené.
Uživatelský avatar
Ivoš
Příspěvky: 5567
Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
Bydliště: Pardubice,CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivoš »

No tak nějak by to mělo být...tím že máš zařazenou rychlost, tak údajně nejde do systému palivo a jede se setrvačností....nicméně já mám opačnou zkušenost...když jsem to zkoušel - jak s 1,6kou, tak s 2,0 - tak se spotřeba nepatrně zvýšila...sice jsem to nepočítal detailně, to nedělám nikdy, protože mám auto na ježdění a ne na počítání spotřeby, ale mám pocit, že ručička paliva klesala rychleji. Takže jsem se teď vrátil zpět na vyřazování a zdá se mi to lepší.
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
KE
Příspěvky: 183
Registrován: pát lis 09, 2007 10:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KE »

namontuj si na kazdy vstriekovac paralelne ziarovku a uvidis ci pri jazde z kopca vstriekuje alebo nie ;)
Racer 1.5 8V
Obrázek
Jan ze Žďáru
Příspěvky: 6
Registrován: stř led 14, 2009 19:42

Příspěvek od Jan ze Žďáru »

U vozidel s palubním počítačem je opravdu okamžitá spotřeba při jízdě z kopce a zařazeném rychl. stupněm nulová. Jedeš-li z kopce na neutrál, počítač bude ukazovat okamžitou spotřebu cca 0,7-0,9 l. Při dobrých podmínkách je ale dobré jet se zařazeným nejvyšším stupňem, aby motor moc nebrzdil a tím byl dojezd co nejdelší. :-)
Odpovědět

Zpět na „LANOS“