Prehriaty motor

Diskusní forum Daewoo Nexia clubu.

Moderátoři: Blue Lanos, Admins

Uživatelský avatar
Dark69
Příspěvky: 1338
Registrován: pát říj 05, 2007 15:11
Bydliště: v Nexii :)

Prehriaty motor

Příspěvek od Dark69 »

Zdravim kolegovia :)... chcem sa opytat minule som isel 200 kilometrovu trat a pred koncom cesty auto stratilo uplne vykon neslo slabo tahalo mam 1.5 16V...ked som zastavil a otvoril nadrzku na vodu tak na moje prekvapenie voda bola az uplne hore po okraj uzaveru a o 1 sekundu hned sa vynorila velka bublina a klesla voda naspät do pol nadrzky :( takze zistil som ze motor sa mi rychlo prehreje voda asi vyvre alebo mam v motore neaku velku vzduchovu bublinu preto motor sa mi hned prehreje aj na kratuckej trase !strati vykon! neviete kde hladat chybu???motor je robeny tesnenia pod hlavu vsetko pred rokom vsetko este je ako nove nic netecie voda sa nestraca neviem co to moze byt za chybu zeby termostat?alebo co....inak ked otovorim potom vyko na motore na dolievanie oleja citim z motora od ventilov strasny zapach benzinu neda sa to vydrzat kamaratovi na aute tam po jazde nic necitit :( co to moze byt ??DAKUJEM
Reklama
 

-peha-
Příspěvky: 9225
Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -peha- »

Darku nerád straším ale vyzerá to na prasklú hlavu :shock: No mohlo by to robiť tesnenie ale ten smrad po benzínu skôr hlásí hlavu :shock:
ferino28
Příspěvky: 811
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:23
Bydliště: Cadca

Příspěvek od ferino28 »

-peha- píše:Darku nerád straším ale vyzerá to na prasklú hlavu :shock: No mohlo by to robiť tesnenie ale ten smrad po benzínu skôr hlásí hlavu :shock:
Mas pravdu :cry:
Uživatelský avatar
Dark69
Příspěvky: 1338
Registrován: pát říj 05, 2007 15:11
Bydliště: v Nexii :)

Příspěvek od Dark69 »

-peha- píše:Darku nerád straším ale vyzerá to na prasklú hlavu :shock: No mohlo by to robiť tesnenie ale ten smrad po benzínu skôr hlásí hlavu :shock:
kuaaaaaaaa :( :( :( tak to je v riti uz :( ake vedlajsie ucinky ma este prasknuta hlava??skusim to neako este popovsimat lepsie si... :cry: a po pripade za kolko zohnam hlavu ??? aby som sa neoblbol a nepreplatil ju najlepsie pouzita uz...mam 16v
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Mě překvapuje, že jsi otevřel přetlakovou nádobku a nejsi s popáleninama v nemocnici. Otevírat nádobku se hodně důrazně nedoporučuje v případě, že je motor ohřátý. Kdysi jsem měl ve víčku chladiče vháji ten ventil, co udržuje tlak v chladiči. Prostě tam žádnej tlak neby :!: Když jsem jezdil po okreskách, jezdilo to normálně, ale jak jsem vjel na dálnici, hned jsem vařil.... Jedná se o tohle, když je chladicí sytém bez tlaku, může se voda někde např. v hlavě vařit i když je teplota normální, při varu vzniká pára a ta je jako bublina...... Zkus i jestli máš při ohřátí tlak v soustavě, a to takhle: když bude auto studené, ty tlusté hadice k chladiči jsou měkké a dají se rukou zmáčknout, pokud jsou jseně mekké i když je motor ohřátý, máš problém s víčkem.... , při ohřátí musí být dost tvrdé :!:

Smrad benzínu z oleje, spíš svědčí o špatném spalování (svíčka kabel) do oleje se dostává nespálený benzín válci okolo kroužků, nebo i možná okolo dříků ventilů
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Dark69
Příspěvky: 1338
Registrován: pát říj 05, 2007 15:11
Bydliště: v Nexii :)

Příspěvek od Dark69 »

Richard píše:Mě překvapuje, že jsi otevřel přetlakovou nádobku a nejsi s popáleninama v nemocnici. Otevírat nádobku se hodně důrazně nedoporučuje v případě, že je motor ohřátý. Kdysi jsem měl ve víčku chladiče vháji ten ventil, co udržuje tlak v chladiči. Prostě tam žádnej tlak neby :!: Když jsem jezdil po okreskách, jezdilo to normálně, ale jak jsem vjel na dálnici, hned jsem vařil.... Jedná se o tohle, když je chladicí sytém bez tlaku, může se voda někde např. v hlavě vařit i když je teplota normální, při varu vzniká pára a ta je jako bublina...... Zkus i jestli máš při ohřátí tlak v soustavě, a to takhle: když bude auto studené, ty tlusté hadice k chladiči jsou měkké a dají se rukou zmáčknout, pokud jsou jseně mekké i když je motor ohřátý, máš problém s víčkem.... , při ohřátí musí být dost tvrdé :!:

Smrad benzínu z oleje, spíš svědčí o špatném spalování (svíčka kabel) do oleje se dostává nespálený benzín válci okolo kroužků, nebo i možná okolo dříků ventilů
no velmi si mi pomohol diki vsetko oskusam...inak to vicko sa nebojim otvorit aj ked je motor prehriaty :) odkrucam ho pomaly kym nevysici tlak z neho a potom uplne je to upla malickost :) ... inak spalovanie je ok vsetko mam nove kable sviecky veko rozdelovaca + palec takze tam bude chyba inde...a inak mozno aj mas pravdu s tym tlakom v nadzke pretoze ak je motor moc prehriaty tak z nadrzky mi pretlaci chladiacu kvapalinu vonku cez spoje nadobky v strede co je zlepena nadobka v kope tam cez to mi kusocek pretlaci chladiacu zmes a potom ked vyschne mam to zelene tam :)
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Ještě mě napadla vodní pumpa, tuším že někomu se "ztratily lopatky" :lol: takže i to je možnost proč se to tolik hřeje. Pokud si pamatuju z Pontiaka je pumpa poháněná rozvoďákem, takže řemen nemusíš zkoušet, ten určitě funguje.... :lol: :lol: :lol: S tím benzínem, na dálku se blbě radí, pokud by se ve větším množství dostával do oleje, musel bys mít díru v hlavě někde v okolí sacích kanálů a do oleje. Stejně by se dostával i olej do sání, a to ve větší míře vzhledem k podtlaku, takže kouří ti to modře až černě? a měl by ti ubývat olej.... změř ho po delší jízdě, aby se z něho odpařil benzín, co se tam nějak ev. dostal a olej ředil....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
ferino28
Příspěvky: 811
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:23
Bydliště: Cadca

Příspěvek od ferino28 »

Prasknuta hlava sa prejavuje: Pri ustalenej vacsej rychlosti je vsetko OK, avsak pri zastaveni (napr. na krizovatke) sa motor prehreje, pri jazde v meste sa straca voda a prehrieva sa, system chladenia sa stale tlakuje (v nadrzke sa objavuju bubliny), problem s kurenim (zvycajne to nechce kurit), v nadrzke na vodu sa objavuju mastne "oka", v oleji je biela suspenzia. A koniec sa pozna podla toho, ze z vyfuku vyjde oblak pary, ale to uz je konecna. Ak z fyfuku ide cierny dym, tak to budu gufera na ventiloch, alebo piestne kruzky, avsak najskor odide katalizator.
Uživatelský avatar
Dark69
Příspěvky: 1338
Registrován: pát říj 05, 2007 15:11
Bydliště: v Nexii :)

Příspěvek od Dark69 »

ferino28 píše:Prasknuta hlava sa prejavuje: Pri ustalenej vacsej rychlosti je vsetko OK, avsak pri zastaveni (napr. na krizovatke) sa motor prehreje, pri jazde v meste sa straca voda a prehrieva sa, system chladenia sa stale tlakuje (v nadrzke sa objavuju bubliny), problem s kurenim (zvycajne to nechce kurit), v nadrzke na vodu sa objavuju mastne "oka", v oleji je biela suspenzia. A koniec sa pozna podla toho, ze z vyfuku vyjde oblak pary, ale to uz je konecna. Ak z fyfuku ide cierny dym, tak to budu gufera na ventiloch, alebo piestne kruzky, avsak najskor odide katalizator.
uff tak nic take mi to nerobi co si popisal iba sa to prehrieva :) este ze tak takze asi hlava prasknuta to nebude ufff parada...len sa prehreje a natlakuje nadrzku..voda neunika ani ziadny dym...tak co bude za chyba dusu jej
Uživatelský avatar
Dark69
Příspěvky: 1338
Registrován: pát říj 05, 2007 15:11
Bydliště: v Nexii :)

Příspěvek od Dark69 »

Richard píše:Ještě mě napadla vodní pumpa, tuším že někomu se "ztratily lopatky" :lol: takže i to je možnost proč se to tolik hřeje. Pokud si pamatuju z Pontiaka je pumpa poháněná rozvoďákem, takže řemen nemusíš zkoušet, ten určitě funguje.... :lol: :lol: :lol: S tím benzínem, na dálku se blbě radí, pokud by se ve větším množství dostával do oleje, musel bys mít díru v hlavě někde v okolí sacích kanálů a do oleje. Stejně by se dostával i olej do sání, a to ve větší míře vzhledem k podtlaku, takže kouří ti to modře až černě? a měl by ti ubývat olej.... změř ho po delší jízdě, aby se z něho odpařil benzín, co se tam nějak ev. dostal a olej ředil....
no nic take sa neprejavuje..len to ze sa motor strasne rychlo prehreje a nadobka natlakuje..a skusal som tu hadicu ako si vravel stlacat a po 100 km jazdy bola mäkka ako h...o ! aj ked som nechal motor bezat v pohode som ju stlacil az tak ze som ju spojil obidvoma stranami a pocul som len zbulkat tam vodu ... :o
ferino28
Příspěvky: 811
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:23
Bydliště: Cadca

Příspěvek od ferino28 »

Myslel som to tak, ze nieco z toho (alebo kombinacia) co som napisal, nemusi to byt vsetko naraz. Ked zbadas oblak pary z vyfuku, tak to sa ti voda prevalila do motora a je koniec v zlomku sekundy.
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

No tak zkus vyměnit víčko na expanzce, v motoru musí být tlak, aby se voda nevařila :!: :!: Už jsem psal, někde v hlavě se může začít vařit voda a bubliny páry ti zvětší objem vody a zvedne se hladina vody v nádržce. :!: :!:
Zkus se podívat i na termostat, může zůstat zavřený a pak ti voda nejde vůbec do chladiče a motor se přehřívá. Termostat by měl fungovat takhle, nastaruj studený motor a kontroluj hadici (tu horní) u chladiče. Musí zůstat studená a až se ručka teploměru dostane na provozní teplotu měla by se náhle ohřát (může být u tělesa termostatu vlažná). Pokud se ohřívá plynule spolu s motorem je vadný termostat - vyměnit :!: :!:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
ferino28
Příspěvky: 811
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:23
Bydliště: Cadca

Příspěvek od ferino28 »

Tak, tak. Termostat je dolezity a ja som dnes tiez zistil, ze je zly. Ostava stale ovoreny a najlepsie je na tom, ze to tak bolo celu zimu :lol: Manzelke, to nejak moc nevadilo (vlastne ona ani nevedela, ze by to malo byt inak, a ze by sa motor mal viac ohrievat) a spotrebu si vysvetlila tazsou nohou :lol:
Uživatelský avatar
Dark69
Příspěvky: 1338
Registrován: pát říj 05, 2007 15:11
Bydliště: v Nexii :)

Příspěvek od Dark69 »

no vycko mam uz vymene je to ok uvidime co to spravi....a jasne termostat !!na neho som zabudol mozno ho neotvara fakt....ale aj keby bol zly a by neotvaral tak i tak sa voda prehreje v nadrzke????lebo ja mam vodu prehriatu aj v nadrzke aj riadne horuci motor..ci mysliste ze sa to prehreje voda v nadrzke aj ked neotvori termostat ?vplyvom tepla?
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Dark69 píše:no vycko mam uz vymene je to ok uvidime co to spravi....a jasne termostat !!na neho som zabudol mozno ho neotvara fakt....ale aj keby bol zly a by neotvaral tak i tak sa voda prehreje v nadrzke????lebo ja mam vodu prehriatu aj v nadrzke aj riadne horuci motor..ci mysliste ze sa to prehreje voda v nadrzke aj ked neotvori termostat ?vplyvom tepla?
Určitě, po výměně víčka už jsou hadice natlakovaný???? tedy při provozu trvdý??? Voda se ti v nárdžce nepřehřeje, ta se přehřeje někde v motoru a bubliny páry ji pak vyženou do nádržky...
Termostat má v zásadě dvě možné poruchy:
1. je pořád pootevřený, motor se dlouho ohřívá, hadice k chladiči se ohřívá postupně stejně s motorem, blbě to topí
2. neotvírá, nebo jen málo, motor se přehřívá.... vaříš!!! nouzovka je dát topení a ventilátor topení na plný pecky a topit, radiator topení je vlastně jako chladič a trochu to pomůže na dojetí ....

Jinak z mých zkušeností s Pontiakem není Nexie auto náchylné k vaření.... někde je chyba!
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Odpovědět

Zpět na „NEXIA“