Únik oleje!!!Zvýšená spotřeba oleje?

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Picasso
Příspěvky: 240
Registrován: čtv lis 22, 2007 12:02
Bydliště: Zábřeh

Únik oleje!!!Zvýšená spotřeba oleje?

Příspěvek od Picasso »

Prosím o radu!!!!!
Asi před třemi týdny jsem si všiml,že mi ubyl na rysce olej.Tak jsem dokoupil,a dolil,a myslel,že je to v pohodě.Dnes jsem se podíval jen tak ze zvědavosti a z hrůzou jsem zjistil,že mi zase ubyl olej(odhaden 1/2 litru).Pod autem není ani kapka a tak jsem jen tak mrkl do nádržky s vodou a k mýmu zděšení je tam jakási tmavá směs,na omak mastná.(voda je asi půlroku kompletně vypuštěná a vyměněná za novou).Za ty tři týdny jsem najel asi 200km.Prosím o radu co to může být a hlavně co s tím a alespoň hrubý odhad co to může stát.

DÍKY MOC ZA JAKÉKOLIV REAKCE A RADY !!!!!!!!
Naposledy upravil(a) Picasso dne stř kvě 07, 2008 10:10, celkem upraveno 2 x.
Daewoo Nubira II combi 09/2000 - 1,6DOHC 16V,78kW - radio CD,ABS,2xAirbag,klima,el.okna+zrcátka,Alu Platin,červená 70U
Momentálně bez vozidla
Reklama
 

Uživatelský avatar
Kessler
Příspěvky: 1676
Registrován: úte lis 08, 2005 10:43
Bydliště: Brno-střed Československo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kessler »

Tohle vypadá na těsnění pod hlavou...co se týče ceny, tak něco přes 500 Kč + práce + nový olej a chladící kapalina...
'89 Daewoo Racer 1.5 -> '98 Škoda Felicia 1.3 -> '77 Mercedes-Benz W123 240D - Das Auto
Uživatelský avatar
Jura
Příspěvky: 318
Registrován: stř čer 29, 2005 11:25
Bydliště: Borohrádek, okr. Rychnov nad Kněžnou

Příspěvek od Jura »

Taky si myslím, těsnění pod hlavou. Do opravy bych řekl s autem nejezdit! Cenu tipuju zhruba do 2.500 celkem (to je jen můj nepříliš fundovaný odhad)
Jura Obrázek
Lacetti (vlastně "přechodný typ" Chevrolet Nubira) Sedan 1.8 CDX, MY 2004, barva 68U Melange Beige, od 2/2008 LPG
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

V servisu si vezmou cca 3000 za práci, 1000 za srovnání hlavy, 1000 olej, 600 těsnění pod hlavou + další drobný materiál ...

Cena tak kolem 6000,-

Sem tam to někdo udělá i levněji, dá se dostat na tu 1000 za práci, materiál se moc srazit nedá.
... nikdy v životě bych nechtěl hondu ...
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

nubira

Příspěvek od Serpico »

...to Picasso - nechci oponovat kolegům, ale podívej se do nádržky na kapalinu pokud tam není bílá emulze, tak nejde olej do vody - s největší pravděpodobností ti odešly gufera dříků ventilů, vystárnou a unaví se...no a teď k tomu podstatnému, kdo umí tak ti " gufera " vymění bez sundání hlavy motoru...jinak je cena přibližně stejná jedno gufero 24 - 34 Kč...

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
jindrys
Příspěvky: 59
Registrován: ned pro 16, 2007 17:29
Bydliště: Jirkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jindrys »

Chci se zeptat proč by se po výměně těsnění pod hlavou měla rovnat hlava :?: :?: :shock:
Daewoo Nubira 1,6 16v kombi stříbrná metal rv.1998
Uživatelský avatar
Jura
Příspěvky: 318
Registrován: stř čer 29, 2005 11:25
Bydliště: Borohrádek, okr. Rychnov nad Kněžnou

Příspěvek od Jura »

Habron píše:V servisu si vezmou cca 3000 za práci, 1000 za srovnání hlavy, 1000 olej, 600 těsnění pod hlavou + další drobný materiál ...

Cena tak kolem 6000,-

Sem tam to někdo udělá i levněji, dá se dostat na tu 1000 za práci, materiál se moc srazit nedá.
Opravdu na tom v servisu stráví +/- 8 hodin práce??? A proč by rovnali hlavu, pokud nebude křivá? A proč 1000 za olej? Tam přijde 10W40, ne? Sory, nerozumím tomu příliš, ale tyto částky mi připadají přestřelené.
Jura Obrázek
Lacetti (vlastně "přechodný typ" Chevrolet Nubira) Sedan 1.8 CDX, MY 2004, barva 68U Melange Beige, od 2/2008 LPG
Picasso
Příspěvky: 240
Registrován: čtv lis 22, 2007 12:02
Bydliště: Zábřeh

Příspěvek od Picasso »

No co se týká té vody v nádržce,tak emulse tam není.Ale pokud si tam sáhnu,tak ta voda je taková mastná.A jinak kam by ten olej zmizel?
Daewoo Nubira II combi 09/2000 - 1,6DOHC 16V,78kW - radio CD,ABS,2xAirbag,klima,el.okna+zrcátka,Alu Platin,červená 70U
Momentálně bez vozidla
Uživatelský avatar
Kessler
Příspěvky: 1676
Registrován: úte lis 08, 2005 10:43
Bydliště: Brno-střed Československo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kessler »

Jinak pokud olej nikde neteče ven, tak se mohl jedině spálit...kolem netěsnících pístních kroužků nebo třeba kolem špatného těsnění dříků ventilů...

...a chladící kapalina sama o sobě taková trochu mastná je...
'89 Daewoo Racer 1.5 -> '98 Škoda Felicia 1.3 -> '77 Mercedes-Benz W123 240D - Das Auto
Picasso
Příspěvky: 240
Registrován: čtv lis 22, 2007 12:02
Bydliště: Zábřeh

Příspěvek od Picasso »

Kdyby se měl spálit,tak v tomto množství by to asi docela solidně kouřilo,ne?A to nijak nemůžu říct.Téměř to nekouří.
A k té vodě.Když ta namočím prst a utřu si ho,tak ty prsty jsou pořád dost mastný.Ale je fakt že není mléčná.
Daewoo Nubira II combi 09/2000 - 1,6DOHC 16V,78kW - radio CD,ABS,2xAirbag,klima,el.okna+zrcátka,Alu Platin,červená 70U
Momentálně bez vozidla
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Když začnu logicky uvažovat, jdou mé myšlenky takto: Tlak oleje v motoru je tak od 1-do 4 atm. Tlak v nádržce vody je tak asi 1 atm. Pokud by bylo prdlé těsnění pod hlavou mezi olejem a vodou během jízdy by se olej dostával do vody, ale po zastavení je voda v chlazení natlakovaná a samo by se stejnou dírou cpala do oleje motoru. Teda olej by musel přibývat a stala by se z něho emulze (taková hnědá pěna). Zkus malinko odpustit výpustným šroubem na vaně motoru a pokud poteče voda je to jasný, pokud poteče ihned jen olej, asi není příčina těsnění pod hlavou. Voda by měla za každých okolností ubývat. Pokud se nic takového neděje, viděl bych příčinu té "ošklivé hnědé vody" v nádržce spíš ložisko a gufero na vodní pumpě a jeho mazivo ve vodě.
Olej muže ubývat kolem těch gufer ventilů a nemusí to být tolik vidět při jízdě. Nejlépe to poznáš při jízdě z kopce bez plynu a pak pod kopcm přidat plyn. Pokud se trochu zakouří je to těma ventilama nebo kroužkama :!: Zlom vaz
:!:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Picasso
Příspěvky: 240
Registrován: čtv lis 22, 2007 12:02
Bydliště: Zábřeh

Příspěvek od Picasso »

No teď mě něco napadlo.Asi před měsícem mi dělaly komplet rozvody a to včetně vodní pumpy.Nemohla by tu být možnost,že tam něco neudělaly správně a teď to teče?V podstatě před tím než se dělaly ty rozvody,tak jsem s olejem problém neměl.
Daewoo Nubira II combi 09/2000 - 1,6DOHC 16V,78kW - radio CD,ABS,2xAirbag,klima,el.okna+zrcátka,Alu Platin,červená 70U
Momentálně bez vozidla
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

No ta pumpa mohla být zaolejovaná a zapatlaný vazelínou, tedy pokud byla nová a do tý vody stačí jen trochu oleje nebo vazelíny a hned je to špína.
Nevím jak by se rozvody mohly projevit na žraní oleje, při výměně kladek a řemene se nikam neleze! To by jen musel olej někde téct (okolo víka ventilů atd.), ale to bys viděl na zemi nebo na motoru.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Picasso
Příspěvky: 240
Registrován: čtv lis 22, 2007 12:02
Bydliště: Zábřeh

Příspěvek od Picasso »

No uvidím,asi zítra s tím zajedu(opatrně a krokem) do servisu a doufám že si s tím poradí a hlavně doufám že to nebude moc drahý.V každým případě díky za typy a ozvu se co s tím vlastně bylo.

Díky moc všem!
Daewoo Nubira II combi 09/2000 - 1,6DOHC 16V,78kW - radio CD,ABS,2xAirbag,klima,el.okna+zrcátka,Alu Platin,červená 70U
Momentálně bez vozidla
Uživatelský avatar
Jura
Příspěvky: 318
Registrován: stř čer 29, 2005 11:25
Bydliště: Borohrádek, okr. Rychnov nad Kněžnou

Příspěvek od Jura »

Picasso píše:No uvidím,asi zítra s tím zajedu(opatrně a krokem) do servisu a doufám že si s tím poradí a hlavně doufám že to nebude moc drahý.V každým případě díky za typy a ozvu se co s tím vlastně bylo.

Díky moc všem!
Jo, dej vědět, jistě jsme všichni zvědaví a rádi se výsledkem trochu poučíme. Zlom vaz!
Jura Obrázek
Lacetti (vlastně "přechodný typ" Chevrolet Nubira) Sedan 1.8 CDX, MY 2004, barva 68U Melange Beige, od 2/2008 LPG
Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“