Servisní prohlídka 90 000 km + problém přepětí

Moderátor: Blue Lanos

maffioso
Příspěvky: 20
Registrován: stř úno 14, 2007 23:00
Bydliště: Brno

Servisní prohlídka 90 000 km + problém přepětí

Příspěvek od maffioso »

Zdravím vás, přátelé. Poprosil bych vás o radu, o co taky jiného, že :)
Mám Matýska 1 rok a zjišťuji, že asi opravdu nebude stačit lít do něj pouze benzín a měnit olej. Když jsem jej před rokem koupil, dostal komplet prohlídku a výměnu oleje atd. při 75 000 km v autorizovaném servisu v Brně. Dnes jsem se byl poptat na prohlídku při 90 000 a div jsem se nesložil, když jsem se dozvěděl, co by to stálo - zhruba 8 tis. Kč. Takže to Mates bude muset zvládnout jinde, než v autoriz. servisu. Výměny olejů a dalších tekutin a filtrů mi udělá mechanik v jednom menším servisu, takže to nebude stát tolik. Výměnu rozvodů ale neudělá. Nakonec budu muset aspoň na ty rozvody k Chevroletům. Díly budu mít vlastní (z Krče).

1. Rád bych se zeptal, co je na výměnu rozvodů potřeba - v servisu jsem se dozvěděl, že určitě se musí vyměnit napínací kladka rozvodového řemene a rozvodový řemen. Prý bude možná potřeba vyměnit i vodní pumpu - další 2tis. - myslíte že tohle bude nutné? Nerad bych si nechal nutit věci, které nejsou opravdu potřebné a nutné vyměnit a sponzoroval tím tu velkou nenažranou potvoru (nemyslím Matýska, ale servis) :)

2. Co všechno by se mělo při 90tis. vyměnit, abych na něco důležitého nezapomněl?
Rozvody, klínový řemen, motorový olej + filtr, brzdovka, chladící kapalina, vzduch. filtr?

3. Neměl by někdo tip na menší servis nebo automechanika z Brna či okolí, který by dobře a spolehlivě (a přitom ne tak draze) ty rozvody, případně i další věci, udělal?

Díky, že jste dočetli až sem i za vaše následující rady na kteroukoli z mých otázek.♦
Naposledy upravil(a) maffioso dne ned dub 06, 2008 00:59, celkem upraveno 3 x.
Reklama
 

Uživatelský avatar
keegan.sk
Příspěvky: 124
Registrován: stř lis 28, 2007 22:48
Bydliště: slovensko

Příspěvek od keegan.sk »

nazdar maffioso...

podla mojich info sa rozvody menia po kazdych 60 000 km... tak by si si asi mal zistit či si ich vtedy mal menené... vodnu pumpu tiež men len vtedy ak to je potrebné... ja som to pri 120 tkm musel lebo mi tam unikala voda.. klinovy remen si bez problémov vymenis aj sám... tiez som uplny antitalent ale pomocou chalanou z fora som to zvladol bez problémov... viď téma ked som sa na to vypytoval ja: https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?t=10625
alebo pozri spoločný album opráv čo vytvoril rado77... Su tam aj fotky ked som klinak vymienal ja...
http://picasaweb.google.com/daewoomatizclub
vela stastia :)
Matiz I 0.8 r.v. 98 moje od 05 teraz 157000 km
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Ahoj Maffioso,

na nasej share si stiahni knizku JAK NA TO - KOPP, tam najdes aj tabulky pravidelnych vymen: http://cid-2f24ce918a0d0c29.skydrive.li ... oo%20Matiz . Ak bol Matizek servisovany kazdych 10tkm, al. prip. raz do roka, malo by vsetko sediet podla tabulkiek. Na ten rozvodak ozaj staci len napinak vymenit, dokonca niekto vymeni iba samotny rozvodak, ak je napinak v dobrom stave. Vodna pumpa....no fakt tazko povedat....

Co sa meni pri 90tkm:
- olej (2,7 litra)
- sviecky
- rozvodak (+ napinacia kladka)
- brzdova kvapalina (0,45 litra)
- prevodovkovy olej (2,1 litra)

To preto je vyssia cena za tuto garancku.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
maffioso
Příspěvky: 20
Registrován: stř úno 14, 2007 23:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od maffioso »

Díky vám zatím za vaše odpovědi.
S tou cenou chápu, že je vyšší. Mění se toho opravdu hodně. A v tak velkém servisu se živí hodně lidí, tak je navíc potřeba všechny zaplatit.
Samotné rozvody mě budou v Chevroletu stát zhruba 1 tis. - za 2 hodiny práce :( Díly beru vlastní, protože by to jinak vyšlo na nějaké 2,5 tis.
Sešlo se toho teď bohužel víc, mění se ještě klouby poloosy na obou předních kolech. Při rozjíždění na křižovatkách v zatáčkách apod. to docela strašidelně křoupe.
A aby toho nebylo málo, začal Mates zlobit jakýmsi přepětím či co to může být. Někdy se při sešlápnutí plynu víc rozsvítí světla, jedou rychleji větráky, stěrače rychleji stírají a motor se lehce přidusí .... to trvá třeba pár vteřin a pak zas jede ok. Když je vyřazená rychlost a plyn v klidu, tak to nedělá. Netuší někdo, co by to mohlo být?
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Myslim ze "DedoMiki" je zdatny elektrikar, mohol by vediet, kde zacat patrat. Ja ako absolut anti-elektro by som snad kukol ukostrenie na motore (kabel dakde pri lanovodoch na prevodovke), a alternator... Este tak poistky by som vedel pozriet, ale to je tak z elektriky vsetko :roll:
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
keegan.sk
Příspěvky: 124
Registrován: stř lis 28, 2007 22:48
Bydliště: slovensko

Příspěvek od keegan.sk »

... maffioso ten problém sa s tymi silnejsimi svetlami a pridusením motora pozorujem práve teraz aj ja... presne také priznaky ako to ty opisuješ... no ked sa dopátras včom to je tak please daj vedieť..
Matiz I 0.8 r.v. 98 moje od 05 teraz 157000 km
maffioso
Příspěvky: 20
Registrován: stř úno 14, 2007 23:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od maffioso »

keegan.sk - máš PM :)

Rád bych se zeptal matízkářů (i jiných dejvůčkářů) z Brna, kde si auto servisujete. BS Auto Brno se mi vykrmovat nechce. Hlavně po zkušenostech, které tu někteří uživatelé psali s různými velkými servisy.

Nebyl by tip na nějakého dobrého mechanika, servis? Nečekám, že mi někde auto opečují zadarmo, ale 500 za hodinu s tím, že nevím, jestli na tom udělají pořádně vše, co mají udělat, se mi dávat nechce. Díky.
jandaxx
Příspěvky: 78
Registrován: ned pro 17, 2006 14:59
Bydliště: Praha

Příspěvek od jandaxx »

keegan.sk píše:... maffioso ten problém sa s tymi silnejsimi svetlami a pridusením motora pozorujem práve teraz aj ja... presne také priznaky ako to ty opisuješ... no ked sa dopátras včom to je tak please daj vedieť..
Tak na to pozor pánové. Tenhle samý problém jsem měl vloni na podzim. Začal jsem pozorovat, že se mi za jízdy občas na pár sekund vyplo rádio. Myslel jsem, že je někde vadný kontakt. Pak to začalo dělat čím dál častěji. A přesně jako Vám, se více rozsvítila palubka, světla, rychleji se stahovala okýnka, rychle šly stěrače a podobně. Nakonec totálně odešla baterka. Měřením jsem zjistil, že odešel regulátor a přebíjí to jak prase. Na baterce bylo i 18 voltů. Vypínání rádia bylo způsobeno přepěťovou ochranou, kterou obsahuje. Napětí vyskočilo, rádio se vyplo a když pokleslo, tak se zase zaplo. Za tři měsíce mi odešlo i pár parkovacích žárovek. Nakonec jsem to odvezl do servisu. Musel jsem koupit novou baterku a regulátor napětí. Celkem mě ta sranda vyšla na cca 4 tisíce. Regulátorů jsou dva typy. Navíc je štěstí, že to přepětí nezničilo rádio, nespálilo nějaký motorek a další. Takže Vám radím. Změřte napětí na baterce při nastartovaném autě při šlapání na plyn. Chce to trpělivost, mně to taky dělalo občas. I v servise nad tím koumaly půl dne. Jestli máte ty samé příznaky, dejte to ihned do servisu, ať vymění regulátor napětí. Je přímo v altíku a stojí okolo 900 - 1200 podle typu. Samozřejmě bez práce...
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

To sedi, napr. regulator napetia MANDO stoji tych 1200 SKK. A da sa vymenit aj doma ;)
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
jandaxx
Příspěvky: 78
Registrován: ned pro 17, 2006 14:59
Bydliště: Praha

Příspěvek od jandaxx »

Já jsem bohužel musel koupit i novou baterku, ačkoli jsem měl rok starou. Tu původní to totálně zničilo. Nacíc se dělala repase alternátoru - výměna ložisek. No a dohromady i s prací to stálo asi 3800kč. Musel bych kouknout do papírů.
maffioso
Příspěvky: 20
Registrován: stř úno 14, 2007 23:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od maffioso »

jandaxx:
Díky, no moc jsi mě (nás) ale nepotěšil. Spíš vyděsil. A do servisu se s tím dostanu asi až za dva týdny, tak to musí maťulda zatím vydržet :(

Regulátor napětí - je to tohle nebo úplně něco jiného?
http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... e67072d04f
jandaxx
Příspěvky: 78
Registrován: ned pro 17, 2006 14:59
Bydliště: Praha

Příspěvek od jandaxx »

Jo, to je ono. Akorát že jsou dva výrobci. Ten druhý je Delphi a stojí asi o 300kč více. Mají ho třeba tady:

http://www.czdrafel.cz/?chapter=daewoo& ... zeni=popis

Většinou se to zjistí, až po demontáži altíku. V značkovým servise mi řekli, že se to nedá zjistit ani podle VINu. Údajně to rejžáci montovali, jak jim to přišlo pod ruku.
Uživatelský avatar
keegan.sk
Příspěvky: 124
Registrován: stř lis 28, 2007 22:48
Bydliště: slovensko

Příspěvek od keegan.sk »

No veru nepotešili ste ani mna..... dost sa mi teraz hrnu investýcie do matizka... tak či onak moj musi zvádnuť teraz cez vykend jednu lyžovačiku :lol: len mi nie je jasné prečo sa pri tom jave pridusi motor....
Matiz I 0.8 r.v. 98 moje od 05 teraz 157000 km
Uživatelský avatar
keegan.sk
Příspěvky: 124
Registrován: stř lis 28, 2007 22:48
Bydliště: slovensko

Příspěvek od keegan.sk »

aloooooha... no tak nikto tu nevie odôvodniť prečo sa pri tom pridusi motor???
Matiz I 0.8 r.v. 98 moje od 05 teraz 157000 km
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

No asi sa to deje preto, lebo altik je kaput/skoro kaput a nedodava prud. Preto sa vsetok prud asi taha z baterie (ktora je tiez asi skoro mrtva, kedze sa nijako nedobija)... A kedze musi bateria utahat vsetko, prejavi sa zrejme pokles prudu na cievku.....To je len moj laicky odhad, lebo do elektriky niesom :-(
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“