Espero a termostat

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
ajofo
Příspěvky: 133
Registrován: sob pro 08, 2007 16:45
Bydliště: Moravský Svatý Ján

Espero a termostat

Příspěvek od ajofo »

Pred dvoma dnami som menil novy termostat.Menil som ho z dovodu takeho ze proste pri tom starom mi stale hucal ventilator na chladici a rucicka sla az do tristvrte ukazovatela.Po vymene to zase zle kuri ked nastartujem auto tak nez zopne termostat tak kury vyborne ale po zopnuti hned ochladne a potom len studeni vanok a sem tam to zahreje ale slabo.Mali ste uz niekto takyto problem?
Daewoo Espero, 1,5 DOHC 66 kw 147000 Km GLX CD.r.v.1997 resp.uvedene do prevadzky.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Rom@n
Příspěvky: 97
Registrován: ned úno 10, 2008 20:06
Bydliště: Topoľčany-Stupava

Příspěvek od Rom@n »

ANO MAL A MAM HO Až do dnes :lol: a neviem ani ja čo tomu je
Daewoo ESPERO 1.5 16v rv:96,+LPG LOVATO 195000km gumy Matador Aquilla 195/50 R15 modrá metalízaObrázek
stefan
Příspěvky: 640
Registrován: čtv črc 28, 2005 09:21
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stefan »

Ešte môže byť problém zlého snímača teploty chladiacej kvapaliny,
zistíš to na diagnostike.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Uživatelský avatar
Rom@n
Příspěvky: 97
Registrován: ned úno 10, 2008 20:06
Bydliště: Topoľčany-Stupava

Příspěvek od Rom@n »

ja keď som bol na diagnostike bolo všetko ok môže tam byť aj radiator na chybe lebo sa chystám kúpiť nový . :D :shock:
Daewoo ESPERO 1.5 16v rv:96,+LPG LOVATO 195000km gumy Matador Aquilla 195/50 R15 modrá metalízaObrázek
Uživatelský avatar
ajofo
Příspěvky: 133
Registrován: sob pro 08, 2007 16:45
Bydliště: Moravský Svatý Ján

Příspěvek od ajofo »

Zaujimave je ze to zacalo robyt az po vymene termostatu.Len dufam ze mozem na tom jazdit ked to nekuri?
Inak ked odskusam hadicu ktora ide z termostatu do chladica tak je horuca ale ked chytim tu hadicu ktora ide z chladica do motora teda ta nizsia tak ta je chladnejsia cize je len tepla ale to je asi tym ze voda uz je vychladena.Mimochodom tym co vam to funguje a menili ste termostat tak vam to kuri nepretrzite ok?
Daewoo Espero, 1,5 DOHC 66 kw 147000 Km GLX CD.r.v.1997 resp.uvedene do prevadzky.
Uživatelský avatar
vladimir fodor
Příspěvky: 275
Registrován: ned led 27, 2008 11:04
Bydliště: Selce pri BB

Příspěvek od vladimir fodor »

Termostat som sice nemenil ale som ho pretesnoval lebo pustal.Po odvzusneni sistemu kuri stale v pohode.Skus skontrolovat klapku ci riadne otvara ak hej tak mas smolu.
Uživatelský avatar
ajofo
Příspěvky: 133
Registrován: sob pro 08, 2007 16:45
Bydliště: Moravský Svatý Ján

Příspěvek od ajofo »

Inak chcel som sa vas este spytat ci neviete ako cirkuluje voda v chladiacom systeme ze ci smerom od termostatu k chladicu alebo naopak.Dakujem
Daewoo Espero, 1,5 DOHC 66 kw 147000 Km GLX CD.r.v.1997 resp.uvedene do prevadzky.
Uživatelský avatar
blackjohn
Příspěvky: 559
Registrován: čtv čer 08, 2006 11:29
Bydliště: Soběslav

Příspěvek od blackjohn »

Od termostatu k chladiči, myslím. Ale když je motor studený, tak je i ta spojovací hadice studená a pak se najednou, když otevře termostat, třeba během půl minuty ohřeje. Než jsem ho vyměnil, tak se pomalu ohřívala a teplota držela pořád kolem 75-80, teď kolem 90. A topí to líp.
Citroen C4 Grand Picasso 1.8i, 92kW
Daewoo Tacuma 1.8i, 66kW
Daewoo Espero 1.8i, 70kW ...opustilo nás v nedojetých 133tkm
Uživatelský avatar
ajofo
Příspěvky: 133
Registrován: sob pro 08, 2007 16:45
Bydliště: Moravský Svatý Ján

Příspěvek od ajofo »

Este sa chcem spytat ze ci ked sa otvori termostat a ta prva hadica co ide od termostatu k chladicu je tvrdsia a ta ktora ide z chladica teda ta co je nizsie je stale mekka aj po otvoreni termostatu.Ako sa to ma chovat mozte to niekto trocha podrobnejsie popisat ako to cele chladenie funguje?Moc dakujem.
Daewoo Espero, 1,5 DOHC 66 kw 147000 Km GLX CD.r.v.1997 resp.uvedene do prevadzky.
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

tlak vody by mel byt v celem systemu stejny.pokud mas jednu hadici tvrdsi nez druhou je tam neco spatne a teoreticky je to ucpany radiator.voda koluje nejdriv v motoru a topeni a po ohrati na cca 78 st se otevira termostat.ale on se neustale pohybuje podle teploty.pokud to netopi po otevreni termostatu je to pravdepodobne zavzdusneny.ale odvzdusnit by se to melo samo.a samozrejme muze byt termostat spatny.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
ajofo
Příspěvky: 133
Registrován: sob pro 08, 2007 16:45
Bydliště: Moravský Svatý Ján

Příspěvek od ajofo »

To palikx nieco na tom bude je to asi z najvecsou pravdepodobnostou zavzdusnene lebo ked otvorim viko pri nastartovanom aute a zohriatom na pracovnu teplotu tak to este vyfukuje vzduch takze musel som to poriadne rozturovat pojazdit a zase kuri slabsie ale kuri.Uvidime casom mozno kupym iny termostat taky ktory zopina pri vyssej teplote.Dakujem za radi :lol:
Daewoo Espero, 1,5 DOHC 66 kw 147000 Km GLX CD.r.v.1997 resp.uvedene do prevadzky.
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Příspěvek od ppp »

nemenil si pri vymene termostatu aj nemrzku? ja len ze ci si nerozpustil bordel v okruhu a ten ti neupchal radiator kurenia.
Uživatelský avatar
ajofo
Příspěvky: 133
Registrován: sob pro 08, 2007 16:45
Bydliště: Moravský Svatý Ján

Příspěvek od ajofo »

Chcem sa vas este opytat na jednu vec.Ked som dojel vypol som motor a hned som sa chcel pozret kolko mam vody v chladiacom systeme tak po otvoreni bol este chladiaci system natlakovani a vytiekla mi nejaka voda.Tak som tam dolial studenej vody asi pol litra a hned zase nastartoval a jazdil.Nemohol som prasknut stymto hlavu alebo nedajboze blok motora?Priznaky zatial ziadne ale pytam sa len tak preventivne ci to tomu nemoze ublizit.Dakujem
Daewoo Espero, 1,5 DOHC 66 kw 147000 Km GLX CD.r.v.1997 resp.uvedene do prevadzky.
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3604
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conpet »

Rychlý ochlazení není dobrý ale ten půl litr by snad uškodit neměl, ale příště na to mysli, že by mohla prasknout hlava.

Co myslíš tím : vytekla někjaká voda ? To by se stávat asi nemělo, když tam máš správný množství. Mělo by to jen zasyčet.
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Uživatelský avatar
ajofo
Příspěvky: 133
Registrován: sob pro 08, 2007 16:45
Bydliště: Moravský Svatý Ján

Příspěvek od ajofo »

Ked som vypol motor a hned som isiel otvorit nadobku tak mi to prv zasicalo a potom vytiekla voda ale ked to vychladne tak to potom akoby nevivre ja si myslim ze je to uplne normalny jav lebo ked otvorim nadobku za chodu motora tak to tiez pri malich otackach vyhadzuje vodu ale ked pridam plyn tak to zase normalne cerpa vodu.Co si o tom myslis conpet?
Daewoo Espero, 1,5 DOHC 66 kw 147000 Km GLX CD.r.v.1997 resp.uvedene do prevadzky.
Odpovědět

Zpět na „ESPERO“