Tesnenie pod sacim potrubim (klasika)

Moderátor: Blue Lanos

Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Tesnenie pod sacim potrubim (klasika)

Příspěvek od Rado77 »

Caute,

tak uz prisiel rad aj na mna (po 8-mich rokoch), odislo mi tesnenie pod sacim potrubim, resp. rozozrana je aj cast samotneho plastu. Vcera sa to prejavilo tak, ze auto prestalo kurit (zmizla voda z chlad. sustavy) a rozbehol sa ventilator chladica. Senzor teploty chlad. kvap. paradoxne ukazoval dobre....

...no ale problem- rano kukam, voda z expanzky nikde. Dolejem a kukam pod auto, vyteka dakde. Pozrem do motora poriadne a saham rukou - voda samovolne vyteka cicerkom spod sacieho potrubia (prave ta kritcka cast, co zaslepuje dieru z bloku motora). Prstami som nahmatal dokonca kusok tesnenia, ako tam visi vzadu.

Otazka 1 - tieklo to niekomu z vas az tak silno, ze by vytiekol cely obsah expanzky (pri nespustenom motore) cca za 3 minuty?

Otazka 2 - kolko cca stoji nove sacie potrubie + tesnenie pod sacie potrubie? V niektorej diskusii som sa docital, ze to sacie potrubie stalo az 5600 ceskych !?

Rozmyslam, ze to vyriesim ako urobili Rado s JRD-m ak ste videli fotky. Tak jak to je cele namontovane len odkrutim 2 skrutky zozadu, a platkom z pilky na zelezo odrezem ten kus, co zaslepuje tu dieru z bolku motora. Miesto toho tam dam hrubsi kus gumy a kovovu krytku z hrubsieho plechu... Doplnok - pozeral som aj vodne cerpadlo a ostatne casti zo zadu motora - vsetko suche, pri nastartovanom motore cerpadlo pekne pumpuje zbytky vody, rozvodak suchy, hadice suche.

Dakujem !!!
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Reklama
 

Uživatelský avatar
PAMA
Příspěvky: 203
Registrován: ned lis 06, 2005 17:23
Bydliště: Trencin
Kontaktovat uživatele:

Re: Tesnenie pod sacim potrubim (klasika)

Příspěvek od PAMA »

No mne to tieklo dost.Vymenil som tesnenie za 150sk a drzi.Len ten plast je zdeformovany a ked vytocim auto zacne to slzit.Preberali sme to ze by sa to dalo urezat a zablendovat a dokonca to niekto tak ma.
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Ano, Rado to tak ma, co ribili taku vecsiu akciu s JRD-m. Vtedy bola k dispozicii aj kopa fotiek z opravy. Prave som s nimi komunikoval a ako tesniaci matros pouzili klingerit, a samotna plechova zaslepka by mala byt aspon 3mm hruba. Potom je to dobre este dokola nabryzgat silikonom, a ja dam este aj dvojzlozkovu pastu dokola, co sa pouziva na vyfuky. Stoji len par korun a do 10 min je tvrda jak stolverk.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3598
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

tak tu pastu tam nedavaj..
lebo to doje***...

fotky su tu http://195.28.90.62/dohc/Matiz-Rado/
Naposledy upravil(a) JRD McLAREN dne čtv úno 06, 2014 19:28, celkem upraveno 1 x.
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

ObrázekObrázek

foto od Rada (klepnutím na foto......... )
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3598
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

..noo ze foto od Rada...kua ale ta vrtacka je moja... :o)
Obrázek
..ale myslim ze toto je to podstatnee..o co tu ide..
Naposledy upravil(a) JRD McLAREN dne čtv úno 06, 2014 19:29, celkem upraveno 1 x.
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
lotos
Příspěvky: 48
Registrován: ned črc 08, 2007 19:58
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od lotos »

menil jsem nedavno, cely to potrubi, stalo to cca 2500 i s praci. Proteklo to ne za 3 minuty, ale hned jak jsem to tam nalil mi to osplouchlo boty.... :lol: mechanik mi rikal, ze to tam uz nekdo necim patlal, ale ze to pekne zkurv.. a ze mam byt rad, ze to vubec takhle dlouho vydrzelo.Pravdepodobne to takhle nekdo narychlo zprasil, nez jsem to koupil, aby necpal penize do oprav, pac tohle by me nikdy nenapadlo pri koupi kontrolovat... :oops:
Matiz 0,8 SE, rok výroby 99, najeto 90000, klima, servo, el.okna
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Zaujimave, ze mi uz ani nekvapka. Vcera som to este prebehol vecer, z nadrzky sa mi stratilo asi 5 centi. To som ale pripisal tomu, ze voda nebola v celom okruhu. Od vcera sa udrzala rovnaka hladina, aj dnes rano som pozeral, ked som dosiel do roboty a za tesnenim je sucho.

Dodatok:
Dolial som uz doplna a drzi ;)
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
Rado
Příspěvky: 525
Registrován: pát led 21, 2005 16:28
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Rado »

Tesnenie sa tam uz asi usadilo :)
Tak gratulujem k uspesnej oprave.
Matiz SE 99 zelena metla - stale sa na nom pracuje
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Diki Rado,

podarilo sa hlavne vdaka tebe a JRD-mu (fotos a infoz). Keby som sa nedozvedel, ze ste tam dali klingerit, asi by som tam dal iba hrubsiu gumu, a ta by sa urcite od motora prepalila.... Klingerit som kupil inak 2mm hruby a dal som dve vrstvy na seba, aby bol ten spoj "elastickejsi". Na to som dal este hlinnikovy plech cca 1mm a na to tvrdy plech cca 1,5mm.

Inak oplati sa to urobit podla mna kazdemu, kto ma Matizka uz tych 6 al. viac rokov....ta robota (odrezanie stareho kusu, vyrezanie noveho a vystrihnutie tesneni...) je tak na 2 hodinky roboty aj s dvoma cigami.....a aspon je istota.

Rado - este 1 vec - na tu urezanu cast sacieho potrubia, tu ste nechali len tak, alebo ste to aj nejako blendovali dacim? Podla obrazku (este ked bola hlava valcov dole, ale sacie potrubie uz namontovane) to vyzera, ze ste tam nedavali nic...
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
Rado
Příspěvky: 525
Registrován: pát led 21, 2005 16:28
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Rado »

nic sme tam nedavali....pod sacie potrubie prislo iba nove tesnenie a to bolo vsetko.
Inac tiez mam ten nazor ze skor ci neskor tento problem postihne vacsinu Matizkov.
Matiz SE 99 zelena metla - stale sa na nom pracuje
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

To som rad, ze ste nic nedavali a ze ani netreba. Este by som chcel mierne podotahovat (ak pojdu) vsetky matice co drzia sacie potrubie, ale zozadu a hlavne tie dolne matky.....tak to je peklo sa tam dostat !
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
Happy
Příspěvky: 166
Registrován: čtv bře 22, 2007 06:51
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od Happy »

Ahoj kluci.Tak je to v prdeli,už jsem taky v klubu,už mi to taky teče.Takže mi držte palce,udělám to podle vás.Chtěl jsem se zeptat,jak a kudy nejlépe vypustit chladící kapalinu.Předem díky za odpověď.Čau,Happy. :cry:
Uživatelský avatar
Mikeš
Příspěvky: 329
Registrován: stř srp 29, 2007 08:37
Bydliště: B.n.P.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mikeš »

Odpoj spodni hadici od chladice.Jeste pred tim otevri expanzku.Je to prazdny behem chvilky :-)
Matýsek z roku 99", odjeto 160 tkm, zrecyklováno :-(
Land Rover Discovery 3 2.7 - vé šestka v dechtu :-)
2x Land Rover Freelander Td4
Fábia HTP
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“