Úprava svetiel

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Uživatelský avatar
Vlasta
Příspěvky: 623
Registrován: čtv lis 17, 2005 16:25
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasta »

Kanonýr píše:Tak jsem to právě teď otestoval a je to bomba. Tuhle úpravu každému majiteli Nubiry doporučuju. Svítí to o třídu líp. -i
Dobrá zpráva. Můžeš sem napsat co jsi použil za relé?
Kia Rio 1.25 CVVT COOL

Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Reklama
 

Kanonýr
Příspěvky: 48
Registrován: sob črc 29, 2006 20:06

Příspěvek od Kanonýr »

Jo to můžu napsat. Jsou to "relé na spínání dálkových světel", takové plastové kostičky, jako jsou na fotkách v té ploské dokumentaci, spínají proud až 30A, stály 40 Kč kus. K nim jsem si koupil i ty plastové sokly, podobné zase těm na fotkách, dají se "spojovat" vedle sebe, relátka pak drží pěkně pohromadě. Jen v té skřínce je strašně málo místa, asi to opravdu zkusím dát někam vedle. Přívod, jak jsem napsal, jsem zapojil až za pojistku, před ni bych si to nerisknul, je na ní stejně úbytek jen 0,09V, čili nic. Silové propoje jsem použil průřez 4mm2, všechny konektory zapájeny. Jo a ještě - při montáži je dobré vyndat celou tu hnědou kostku s konektory, jde ven sama po vyšroubování šroubu uprostřed, líp se na tom dělá.
Uživatelský avatar
dedo.miki
Příspěvky: 1253
Registrován: stř led 10, 2007 19:50
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dedo.miki »

Sú aj relátka ktoré majú uchyt na šrúbku.Čiže je na relátku uško z dierou 6mm. Dokonca sú aj relátka ,ktoré majú 5 kontaktov a to relé má spínací kontak aj rozpínací.To znamená ,že stačí jedno relátko aj na dialkové aj na tlmené svetlá.Ked je rozpojené tak svietia dialkové a ked spojí tak tlmené svetlá.Takto šetríte jedno relé a stačí jeden prívod od batérie.To používam ked je prepínač pokazený(vypálený)a spína len jednu polohu.Tak sa použije relé a je to .To sa dá použiť aj v tomto prípade,ale ak chcete aby dialkové svietily spolu s tlmenými tak sa to nedá použiť.
kitt2002
Příspěvky: 209
Registrován: pon dub 18, 2005 23:42
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kitt2002 »

Vcera sem si vsim, ze kdyz pouzijete svetelnou "houkacku" , tak se rozsviti obe dve vlakna zarovky, tudiz sviti potkavacky a mizerny dalkovky = sviti uzasne.

Pokud prepnu trvale na dalkovky, tak sviti jen vlakno pro to urcene a svit znate asi vsichni...Dalka je trochu osvetlena,ale cast, co osvecujou potkavacky skoro ne.

Skoda, ze nemohou svitit trvale naraz, jako u Fabie, potom by se mi jelo
Daewoo Nubira I 97 2.0 16V sedan , 2-litru zdar !!!
Uživatelský avatar
Jíra
Příspěvky: 15
Registrován: pát lis 10, 2006 20:12
Bydliště: Tábor

Příspěvek od Jíra »

Začínal jsem na škodovkách a u každé jsem co nejdřív namontoval další dálková světla (zpravidla na nárazník). U Nubiry jsem dlouho zkoumal, kam s nimi, abych nenarušil slušně vypadající předek. Nakonec to vyřešila dvojice přídavných dálkových světel HELLA. Je pro ně místo za maskou, na každé straně od středu. Přesně se tam vejdou, stačí využít otvory v plechu, který shora drží chladič. Nemusí se nic vrtat, jen udělat z plochého železa držáky světlometů a přišroubovat je k tomu plechu. Zapojení jsem pro spínání samostatného relé vytáhl od dálkových světel a napájení přídavných světel jsem použil přímo od akku přes pojistkovou skříňku na dvě pojistky a do toho relé. Pak se dá slušně koukat i v noci.
NUBIRA Wagon SX 1.6, 1999
Uživatelský avatar
dedo.miki
Příspěvky: 1253
Registrován: stř led 10, 2007 19:50
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dedo.miki »

kitt2002 píše:Vcera sem si vsim, ze kdyz pouzijete svetelnou "houkacku" , tak se rozsviti obe dve vlakna zarovky, tudiz sviti potkavacky a mizerny dalkovky = sviti uzasne.

Pokud prepnu trvale na dalkovky, tak sviti jen vlakno pro to urcene a svit znate asi vsichni...Dalka je trochu osvetlena,ale cast, co osvecujou potkavacky skoro ne.

Skoda, ze nemohou svitit trvale naraz, jako u Fabie, potom by se mi jelo
Trvalo nemôžu svietiť spolu dialkové aj tlmené nakolko káblovanie to neznesie a aj teplo by mohlo roztopiť plasty reflektora.6iarovka má Na dialkové svetlá 60W a na tlmené 55W tak spolu115W. a to je odberOkolo 9 A na každú stranu a káblovanie nieje tak riešené .A aj dobíjanie by išlo na plný výkon čo by nemalo len krátkodobo.
Uživatelský avatar
dedo.miki
Příspěvky: 1253
Registrován: stř led 10, 2007 19:50
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dedo.miki »

Jíra píše:Začínal jsem na škodovkách a u každé jsem co nejdřív namontoval další dálková světla (zpravidla na nárazník). U Nubiry jsem dlouho zkoumal, kam s nimi, abych nenarušil slušně vypadající předek. Nakonec to vyřešila dvojice přídavných dálkových světel HELLA. Je pro ně místo za maskou, na každé straně od středu. Přesně se tam vejdou, stačí využít otvory v plechu, který shora drží chladič. Nemusí se nic vrtat, jen udělat z plochého železa držáky světlometů a přišroubovat je k tomu plechu. Zapojení jsem pro spínání samostatného relé vytáhl od dálkových světel a napájení přídavných světel jsem použil přímo od akku přes pojistkovou skříňku na dvě pojistky a do toho relé. Pak se dá slušně koukat i v noci.
Tak to ale nevyhovuje vyhláške.Všetko máš dobré len musí byť na tie prídavné svetlá zvlášť vypínač a kontrolka.
kitt2002
Příspěvky: 209
Registrován: pon dub 18, 2005 23:42
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kitt2002 »

Tak jsem konecne take upravil svetla. Z puvodnich 11,3 V pri nast. motoru ted mam 13.8V. Pokud zacnou horet H4, tak asi pridam nejakej odpor :)

Akorat nechapu logiku korejcu. Privodni kabely ke konektoru na svetle jsou nejake 1mm , ale pritom na patici zarovky jsou 2mm. Zajimave, setrilo se tam, kde se nemelo. Dnes to v noci otestuju, ale vysledek je znat i za bezneho denniho svetla
Daewoo Nubira I 97 2.0 16V sedan , 2-litru zdar !!!
Uživatelský avatar
Tomac
Příspěvky: 48
Registrován: sob dub 07, 2007 15:45
Bydliště: Praha 3 - Zizkov

Příspěvek od Tomac »

Si rikam, nestacilo by tam dat zarovky s vetsim vykonem (a mensim vnitrnim odporem)? Vykon P=UxI=U^2/R. Takze bud zvysim napeti nebo snizim vnitrni opor, vidim podobny efekt. Ne?
NUBIRA Wagon 1.6 SX; r.v. 1999
kitt2002
Příspěvky: 209
Registrován: pon dub 18, 2005 23:42
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kitt2002 »

Problem je ten, ze pokud tam das zarovky s vetsim vykonem , tak se ti zvysi i proud a ten by uz nemusely zvladnou puvodni kabely. Dle meho usudku
Daewoo Nubira I 97 2.0 16V sedan , 2-litru zdar !!!
Uživatelský avatar
Tomac
Příspěvky: 48
Registrován: sob dub 07, 2007 15:45
Bydliště: Praha 3 - Zizkov

Příspěvek od Tomac »

To je pravda. Proto nam CEZ stavi draty "vysokeho napeti" kvuli malym proudum a malym ztratam.
Mate nekdo zkusenost s 80W lampama? Je to OK?
NUBIRA Wagon 1.6 SX; r.v. 1999
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

dedo.miki píše: Trvalo nemôžu svietiť spolu dialkové aj tlmené nakolko káblovanie to neznesie a aj teplo by mohlo roztopiť plasty reflektora.6iarovka má Na dialkové svetlá 60W a na tlmené 55W tak spolu115W. a to je odberOkolo 9 A na každú stranu a káblovanie nieje tak riešené .A aj dobíjanie by išlo na plný výkon čo by nemalo len krátkodobo.
Jen si dovolím poopravit, problém není v kabeláži, protože každé světlo má svůj kabel svou pojistku a např. když celý den svítím potkávačkama určitě se nestane nic s kabelama. H4 má vsobě 2 vlákna a dá se jen blikat. Pokud by člověk svítil delší dobu na obě vlákna, žárovka by se neuchladila a zničila by se žárem, stejně tak by i mohlo prasknout sklo světla nebo roztéct se plast reflektoru :!:

U Nubi jsem zkoušel H4 90/100W ale svítily dost žlutě a rozhodně méně než moje Tungsramy 55/60 +60%. Tak je mám zatím doma. Ale ono to asi nebude těma žárovkama, ale těma zvonkovejma drátkama co vedou ke světlům :!: V případě takhle výkoných žárovek je úbytek napětí na těch drátkách tak velký, že nesvítí, ale žhnou :!: Takře pokud 100W žárovky, tak určitě natáhnout novou kabeláž ke světlům 8) 8) 8)
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Tomac
Příspěvky: 48
Registrován: sob dub 07, 2007 15:45
Bydliště: Praha 3 - Zizkov

Příspěvek od Tomac »

Kanonýr píše: Přívod ke kontaktům relé jsem nezapojoval před pojistku EF34 jako autor, ale až za ni (oranžový vodič D3).
Vyborne, takhle to aky udelam. Je ale nekde mozne najit nejakou mapku toho, co vede ze svorkovnic za draty? Na schematu vidim napr. "oranzovy D3" jak ho ale najit na svorkovnicich? D3 jsou nejaky souradnice? Nevsiml jsem si, ze by draty byly krome barvy nejak popsany.

Diky predem za rychlou radu, chystam se na to.
NUBIRA Wagon 1.6 SX; r.v. 1999
Kanonýr
Příspěvky: 48
Registrován: sob črc 29, 2006 20:06

Příspěvek od Kanonýr »

Tomac píše:
Kanonýr píše: Přívod ke kontaktům relé jsem nezapojoval před pojistku EF34 jako autor, ale až za ni (oranžový vodič D3).
Vyborne, takhle to aky udelam. Je ale nekde mozne najit nejakou mapku toho, co vede ze svorkovnic za draty? Na schematu vidim napr. "oranzovy D3" jak ho ale najit na svorkovnicich? D3 jsou nejaky souradnice? Nevsiml jsem si, ze by draty byly krome barvy nejak popsany.

Diky predem za rychlou radu, chystam se na to.
Souřadnice jsou napsané drobným písmem na těch obdélníkových konektorech zespoda té skříňky s pojistkami. Jdou krásně odpojit - jeden šroub uprostřed a jdou krásně ven a nechá se na tom vcelku slušně dělat, zaměnit nejdou.

Podle mě něco připojovat bez pojistky přímo na baterku je docela odvaz...
Polský kolega má asi rád adrenalin... :lol:
Uživatelský avatar
dedo.miki
Příspěvky: 1253
Registrován: stř led 10, 2007 19:50
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dedo.miki »

Richard napísal:


Jen si dovolím poopravit, problém není v kabeláži, protože každé světlo má svůj kabel svou pojistku a např. když celý den svítím potkávačkama určitě se nestane nic s kabelama. H4 má vsobě 2 vlákna a dá se jen blikat. Pokud by člověk svítil delší dobu na obě vlákna, žárovka by se neuchladila a zničila by se žárem, stejně tak by i mohlo prasknout sklo světla nebo roztéct se plast reflektoru.

Moje vysvetlenie:
Tak ta poopravím .Kabeláž je robená tak že znesie len asi 70W.Vysvetlím v čom je problém. H4- Má tri vývody .Kostru ,dialkové a tlmené.Lenže kostra je spoločná pre oba vlákna a je tenký drôt na to aby svietili súčasne dlhšie(prebliknúť to znesie).Obrázek
Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“