Úprava svetiel

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Uživatelský avatar
seky
Příspěvky: 221
Registrován: sob pro 04, 2004 21:55
Bydliště: Lipany/ Spišské Podhradie
Kontaktovat uživatele:

Úprava svetiel

Příspěvek od seky »

Po prečítaní návodu z PL stránky http://www.darekwie.user.icpnet.pl/zdj/ ... index.html som sa rozhodol aj ja pre túto úpravu.Výsledok je fakt výborný.Svetla svietia oveľa lepšie ,ako predtým.Nie je to nič zložité,práca maximálne na 30min.Náklady na úpravu asi 150,-Sk.
TACUMA 1.6/16V LPG Magic3 , strieborna 92U , JVC KD-R801
Reklama
 

Uživatelský avatar
GHOST
Příspěvky: 351
Registrován: stř kvě 24, 2006 08:50
Bydliště: Revúca, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GHOST »

A nemohol by si to nejako zhrnut po slovensky? ta polstina mi nejede
Daewoo Nexia 1,5 GLX 16V 1996
ABS, ABG, El.okná, el.anténa,klíma
Uživatelský avatar
seky
Příspěvky: 221
Registrován: sob pro 04, 2004 21:55
Bydliště: Lipany/ Spišské Podhradie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od seky »

Takže asi takto to je:
-svetla sú spínané iba cez jedno hlavné relé a dlžka vodičov spôsobuje straty napätia na vedení.Tým,že tam vložíme relé:1x pre stretávacie a 1x pre dialkové
Obrázek

, docielime zvýšenie napätia na žiarovkách asi o +1V.Žiarovky svietia jasnejšie.
Ďalšia výhoda je v tom ,že je obvod chránený proti prehoreniu káblov pri väčšej záťaži.Sú k tomu potrebné 2x relé 12V/30A a 8 autokonektorových zdierok a kábliky.
TACUMA 1.6/16V LPG Magic3 , strieborna 92U , JVC KD-R801
Uživatelský avatar
Kessler
Příspěvky: 1676
Registrován: úte lis 08, 2005 10:43
Bydliště: Brno-střed Československo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kessler »

Jenže to zvýšené napětí se podepíše na životnosti žárovky...takže budeš častěji měnit...
'89 Daewoo Racer 1.5 -> '98 Škoda Felicia 1.3 -> '77 Mercedes-Benz W123 240D - Das Auto
Uživatelský avatar
seky
Příspěvky: 221
Registrován: sob pro 04, 2004 21:55
Bydliště: Lipany/ Spišské Podhradie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od seky »

To napätie nebude asi až tak škodiť,lebo pri pôvodnej inštalácií je napätie na žiarovke 10,47V a pri zmene je napätie rovné napätiu zo sústavy.
TACUMA 1.6/16V LPG Magic3 , strieborna 92U , JVC KD-R801
Uživatelský avatar
dedo.miki
Příspěvky: 1253
Registrován: stř led 10, 2007 19:50
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dedo.miki »

Ja to robím tiež takto ,ale dávam potom 100W žiarovky.Tie bez toho relátka a nových káblov sa nedajú používať,lebo zhoria orginálne drôty.
A svietivosť je vyššia.
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Příspěvek od ppp »

Presne takto to ma aj espero. Ale zaby to prinieslo az 1V nemozem posudit. Bez beziaceho motora som mal na ziarovkach s povodnym zapojenim priblizne 1V po prerabke (1 rele a poistka pre kazdu ziarovku) mam ubytok len 0.5V oproti 12V na akumulatore. Ale je mozne ze nubira ma kabelaz este poddimenzovanejsiu. Pouzil som 2.5mm kable. Este by som chcel poriesit regulator napatia, pretoze ten ohriatim od motora ureguluje v sieti o pol volta menej, lenze to si najprv musim nieco zbastlit a otestovat na skodovke :).
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

No to asi bude důvod, proč jsem odložil 90/100W H4. Svítily nic moc. Asi až bude lepší počasí pouvažuju o podobné úpravě, možná by stalo za to natáhnout ke světlům pořádné "dráty" od relátek, nebo relátka dát ke světlům spolu s pořádným přívodem a i ukostřením 8)
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
kitt2002
Příspěvky: 209
Registrován: pon dub 18, 2005 23:42
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kitt2002 »

Uz se nekomu z vas podarilo rozebrat predni svetla? Ja sem se o to pokousel, ale sou lepeny a jeste zality nakym silikonem. Potreboval bych je zatim vycistit a pak potahnu k nim novou elektriku. Nameril sem na nich 11V, coz bych 1 V jeste uvital. O praskani zarovek bych nemel strach. Mel sem tam asi 3 roky furt samy a nic, ted sem tam dal tungsramy +60, tak to zacalo o poznani svitit lepe, ale porad ty dalkove svetla sou hrozny, prijdu po prepnuti na ne prijdu o jas, a tvori se prede mnou stin o jedoucich vozidel za mnou. Takze bych do nic potreboval dostat vic stavy.
Potreboval bych radu od nekoho, komu se ty svetla podarily rozebrat, nejakou chemii na to lepidlo a silikon nekdo nezna ?
Daewoo Nubira I 97 2.0 16V sedan , 2-litru zdar !!!
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Kitte, někde na foru jsem viděl úpravu světel Nubi I na černou místo sříbrné (myslím ty plasty okol paraboly a blinkry). Možná to bylo i na polským foru, fakt nevím, ale nějak se to rozebrat muselo? No a ty dálkáče jsou fakt na h*o*v*n*o :lol: :lol: To Felda svítí líp :evil: :evil:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Petr S.
Příspěvky: 3871
Registrován: stř zář 20, 2006 21:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr S. »

kitt2002 píše:Uz se nekomu z vas podarilo rozebrat predni svetla? Ja sem se o to pokousel, ale sou lepeny a jeste zality nakym silikonem. Potreboval bych je zatim vycistit a pak potahnu k nim novou elektriku. Nameril sem na nich 11V, coz bych 1 V jeste uvital. O praskani zarovek bych nemel strach. Mel sem tam asi 3 roky furt samy a nic, ted sem tam dal tungsramy +60, tak to zacalo o poznani svitit lepe, ale porad ty dalkove svetla sou hrozny, prijdu po prepnuti na ne prijdu o jas, a tvori se prede mnou stin o jedoucich vozidel za mnou. Takze bych do nic potreboval dostat vic stavy.
Potreboval bych radu od nekoho, komu se ty svetla podarily rozebrat, nejakou chemii na to lepidlo a silikon nekdo nezna ?
Přední lampy musíš nejdříve odkrytovat od těch jistících plíšků a pak vzí fén a ty skla zahřát. To lepidlo povolí a pak jde dolu sklo.Pozor!!!dělat opatrně a trpělivě!!! Jinak ti to sklo praskne.
Hyundai Tuscon 1.6 TGDi alias tučnák
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Přemýšlel jsem i o záměně vnitřku světel např. za vnitřek z Fobie, aby tam byly 2 H7, a aby svítily potkávačky a dálkovky společně, to by bylo super :!:
Někde jsem četl, že se místo natáčení světel např. v pravé zatáčce rozsvěcuje pravá mlhovka, to je taky slušná vychytávka a šla by snadno realizovat :!:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Kanonýr
Příspěvky: 48
Registrován: sob črc 29, 2006 20:06

Příspěvek od Kanonýr »

Vážení Daewoomaniaci, tak jsem dnes aplikoval výše zmíněnou úpravu. Moje dojmy:

Originál kabeláž je značně poddimenzovaná, ty dráty ke světlům mají snad jen 1mm2, při proudu okolo 10A to je docela nářez.

Přívod ke kontaktům relé jsem nezapojoval před pojistku EF34 jako autor, ale až za ni (oranžový vodič D3).

Úbytek napětí mezi EF34 a vývody žárovek je asi 0,1V oproti 1,1V před úpravou.

Kabely k žárovkám bych neměnil, asi by pak dlouho nevydržely, protože by na žárovkách bylo přes 14V.

Celá montáž ve skříňce u motoru je dost natěsno, asi časem ta relé namontuju zvenčí na bok té skřínky, směrem k akumulátoru.

Tož asi tak...
Uživatelský avatar
dedo.miki
Příspěvky: 1253
Registrován: stř led 10, 2007 19:50
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dedo.miki »

Len pozor pri výmene vnútra paraboly na inší úchyt žiarovky (H7) treba brať do úvahy aj ohniskovú vzdialenosť jednotlivých typov.
Kanonýr
Příspěvky: 48
Registrován: sob črc 29, 2006 20:06

Příspěvek od Kanonýr »

Tak jsem to právě teď otestoval a je to bomba. Tuhle úpravu každému majiteli Nubiry doporučuju. Svítí to o třídu líp. -i
Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“