Tesnenie pod sacim potrubim (klasika)

Moderátor: Blue Lanos

Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Happy - urob potom pls tiez nejake foto ;) Ja som daval dve vrstvy klingeritu (kupil som 2mm hruby) a drzi to zatial super.

Pri vypustani tej kvapaliny nezabudni mat studeny motor, lebo si obaris ruky a nebudes moct nafotit to sacie potrubie ;) A ked bude vypustena, mozes odmontit aj cidla teploty motora a chladiacej a vycistit ich (ak si to uz nerobil...)

Caf
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Reklama
 

Uživatelský avatar
alvin
Příspěvky: 4356
Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alvin »

Tak o dnešnú príhodu sa mi nedá s Vami sa nepodeliť.Moja drahá polovička začínala cviká so štedentmi o 7.00,ja nakoľko mám tento týždeň poobedné šichty som aku rát vstával z postele,keď ona odchádzala,a práve som si usrkával z rannej kávy,keď mi volá,že jej svieti kontrolka "mesiačik s preškrtnutou vlnkou" a v aute sa nekúri.Prvé,čo mi blyslo hlavou som si spomenul na Radov problém s tesnením,hoci po 39.000 km by som to nepredpokladal,ale viem ja,keď ten voz nemám od samej novoty,čo tam už bolo či nebolo robené :?: ojetina je vždy tak trochu lotéria,najmä zo zahraničia,lebo nevieme,čo s tým mohol ten pôvodny majiteľ vyvádzať.Tak som sa obliekol,a mazal autobusom cez pol mesta,skontrolovať,či je dosť vody a už spriadal katastrofické scenáre,že snáď ,keď tam dolejem cca 7 deci,ktoré mi ostali z jesennej výmeny kvapaliny,snáď dojdem po servis,v najhoršom by som tam dolial nemrznúcku do ostrekovača :lol: ,len aby som ho neuvaril.,ale v kútiku duše si žalal a veril,že to bude len blbůstka,hadica,či uvoľnená spona,proste také niečo,čo si urobím sám na parkovisku...Tak som prišiel pred manželkinu prácu,pvé čo som zdvihol kapotu,-vody dosť žiaden ubytok,tak som naštartoval,trošku privrel ventil do kúrenia,aby sa motor trochu zohrial,jasne,že všetko fungovalo,ako malo,takže zrejme jej nekúrilo,lebo sa motor nestihol zahriať, A tá kontrolka,čo mi nešla do palice,veď to nemá,aspoň podľa príručky nijakú kontrolke od chladenia,ako majú FIATy či SEATy,to mi došlo,až po návrate domov,že zrejme šlo o konrolku koncového svetla do hmly :lol: :lol: ,to bude ten mesiačik s peškrtnutou vlnovkou :lol: :lol: :idea: :idea: Proste,koniec dobrý,všetko dobré
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Cau Alvin,

skoda, ze si sa tak zbytocne prehnal...ale zase vsetko dobre dopadlo. Inak pozeram ze mas r.v. 2003, to by si mal mat take 3 - 4 roky este pokoj s tym tesnenim pod sacim potrubim, to skor prdne nejaka hadica, najlepsie nejaka zozadu co ide do radiatora kurenia... :) Ozaj, a ako ty a EGR ventil? Zlobil, alebo s tym nemas problem?
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
alvin
Příspěvky: 4356
Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alvin »

Zatiaľ som s tým nemal problém,kolega spomínal,že už sa mu rozsvietil Check on má roč. 2002 naj.60.000,ale ako šiel po diaľnici,trochu na to dupol,prevetral ho,a je pokoj.
Obrázek
(to je ten kolegov Matej)
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Uživatelský avatar
alvin
Příspěvky: 4356
Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alvin »

Inak,tie hadice a tesnenia,to je paradox,mám s tým skusenosti ešte zo škodoviek,ono asi aj závisí od druhu používanej kvapaliny,vraj najlepšia čistá dažďová voda :lol: :lol: :lol: :lol: ,vravelo sa,že tesnie pod hlavou na škodovke max.10 rokov,alebo tak 100.000 a dosť,no to sa mi,aj viacerým známym potvrdilo,ale hadice :shock: ,vravelo sa,že najčastejšie díde niektorá,čo je pod vozom,ale hlavne tá tenká od kúrenia k odvzdušňováku,tak čuduj sa svete,tá tam bola origoš od 10.11.1985,kedy ten voz zbehol z pása,do tohto pondelka,keď ho otec predal na súčiastky,ale tu druhú časť,od odvzdušňováka ku chladiču som menil za 6 rokov,čo som mal tú škodovku, 2x,inak nič iné mi neodišlo z hadíc a tesnení chlad.sústavy,celkove sme mali ten voz 12 rokov,od r.2001 slúžil otcovi ako záhradne vozidlo na prevoz rotavátora a pod.
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Hadice, hadice......8 rocne auto : najprv praskla privodna do radiatora kurenia, na strane motora. Bolo to chvalabohu na zaciatku, tak som ju len skratil a stiahol eskapaskou, aj ked ten pristup dozadu je desny. Chvilu drzalo, potom sa ta ista roztrhla v strede a striekalo mi to za motorom sregom az na alternator. Vymenila sa. Potom tesnenie pod sacim, zaplatal som.

Ta kvalita hadic (zrejme Daewoo celkovo) neni dobra, ked som ich vypustene skusal rukou. Uplne meka guma, a este k tomu aj tenka. Sa naserem a na jar ich komplet pomenim za nieco kvalitne. A rovno na nich nasunut tie hlinikove flexi rurky, nech su chranene.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
Happy
Příspěvky: 166
Registrován: čtv bře 22, 2007 06:51
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od Happy »

Ahoj.Tak jsem se pustil do opravy unikající kapaliny z pod sacího potrubí.Těsnění bylo úplně na sračku,ale nejhorší práce bylo uvolnit spodní hadici na chladiči.Capky na sponě byly tak debilně natočený dolů,že jsem se tam nemohl ničím dostat.Jebal jsem se s tím asi hodinu.Samotná oprava a vyrobení záslepky už byla hračka.Jelikož chladící kapalina byla ještě od původní majitelky a nevěděl jsem jak byla stará,tak jsem chlazení dvakrát propral vodou a dal novou chladičku.Chytal jsem pod záslepku a je tam sucho,tak jsem poslal maminu s dcerou na zkušební jízdu na chalupu a večer zpátky.Tak jsem zvědav jak dojedou.Když se něco poserinká,budu mít aspoň vikend sám pro sebe. :lol: Happy
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Super Happy, dobra praca, dobre foto ! ;)
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
Happy
Příspěvky: 166
Registrován: čtv bře 22, 2007 06:51
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od Happy »

Ahoj.Takže baby se mi vrátily v pořádku,nic neteče,nic nekape.Takže Matýzek je v pohodě a já mám po víkendu......Happy :roll: :lol:
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

No v ramci kontroly by si ich mohol poslat na chatu este raz, a oddychnut si pri pive po dobre odvedenej praci :)

At nam jezdi a nezlobi !
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

Tak jsem to tu pročetl , ale nikdo nepíše , jaký je problém se sundáním sání . Zatím jsem na to jen koukal a zdá se mi , že to bude pěkná pakárna se tam zezadu dostat . Tak kdo má zkušenosti , napište , díky . Začalo to téct včera , tak jsem Matízka odstavil a za chvíli vyrážím do Drafelu pro těsnění.
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Cau Tomi,

ved prave preto, ze sa nam nechcelo davat dole cele sacie potrubie, sme ten koniec len urezali platkom pilky na zelezo :) Je to otrocina sa tam dostat (aj ked nie nemozna), ale asi by sa musela zhodit klapka, EGR, mozno aj cely rozdelovac, z druhej strany vyhodit nadobku benz vyparov...

Takto to urezali a upchali JRD s Radom, ale to mali celu hlavu valcov vonku. Ja som sa odvazil to urobit priamo na motore, a zadarilo sa.

Asi by bolo dobre zohnat nastrckovy kluc na tie zadne (a hlavne spodne) sroby sacieho potrubia. Myslim ze EGR ventil bude musiet ist tiez von, lebo ciastocne prekryva koniec sacieho potrubia. Vrchne sroby az taky problem nebudu a mozno na zhodenie celeho sacieho postaci:

- demontovat EGR
- demontovat listu vstrekov

Co je vyhoda je aspon to, ze dolne sroby sacieho potrubia su kolmo nad hornymi, tak aspon opticky clovek vie, kam ma strkat kluc.

Ale ja by som to riesil fakt iba tym urezanim, ako na fotkach. Je to za chvilu hotove, a z klingeritu si vystrihnes 1 ci 2 tesnenia dost rychlo. Ja som pouzil 2 tesnenia na seba, a drzalo to dobre.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
Happy
Příspěvky: 166
Registrován: čtv bře 22, 2007 06:51
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od Happy »

Tomáš píše:Tak jsem to tu pročetl , ale nikdo nepíše , jaký je problém se sundáním sání . Zatím jsem na to jen koukal a zdá se mi , že to bude pěkná pakárna se tam zezadu dostat . Tak kdo má zkušenosti , napište , díky . Začalo to téct včera , tak jsem Matízka odstavil a za chvíli vyrážím do Drafelu pro těsnění.
Ahoj Tome,Já jsem sání vůbec nesundával,jenom jsem odřezal ten díl který tvoří zátku na motoru(je na dvou šroubech),a dal jsem tam tu vyrobenou podložku s klingeritem.Někde jsem četl,že pokud sundáš celé sání a dáš tam nové těsnění,tak to kolikrát teče zase,protože ten plastový díl sání je za ty roky od horkýho motoru deformovaný a už nesedí.Mrkni na foto a z toho to určitě pochopíš.Stránka "ulozto.cz"stávkuje a nechce dávat velký náhledy,jedině za penízky,tak ty samý fotky jsou na Radovým Picasa webu.Ať se dílo zdaří.Čau Happy :lol:
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Cau Happy,

ano, to je dobry point. Ten koniec sacieho som mal aj ja dost zdeformovany...
Treba to vyrezat z hrubsieho zeleza - ja som pouzil obycajne velke "elko", co sa pouziva napr. na policky :) Dokonca malo navrtane diery cez seba, ale na ten tlak bohate stacilo a neohybalo sa :)
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

No , na fotky jsem koukal , taky jsem takovej kutil , tak by mě to asi taky napadlo , ale až po vyndání celýho sání . Takže díky , měním plán . Těsnění nekupuju a budu to řešit odřezáním přímo na motoru . Nechápu proč to není dělené od výroby ....
je velký problém oddělit to na motoru ? Musím sundat asi jen ten zkapalnovač benzinových výparů , ne ?
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“