Únik chladící kapaliny.problém

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

Při výměně kapaliny jsi měl otevřené topení ? Je to docela potřeba !
Jinak zkontroluj všechny spoje a podívej se jestli to není pumpa - teklo by to na straně u spolujezdce ( na ten spodní kryt proti vodě na klíňák). Ještě se mrkni na víčko oleje , jestli není voda v oleji - bílá emulze .
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

No to je zapeklité, ale když je motor rozpálený a únik malý, tak se stačí voda odpařit a nekape nikam. Až když vychladne začne to kapat na zem, proto menší louže pod autem. Ale když auto vychladne není tlak v chladicí soustavě a proto to teče míň než za provozu. Louže od antifreezu jsou vidět dlouho. Předpokládám, že jsi zkontroloval a dotáhl všechny hadicové spoje. A ještě něco, doufám že ti nepřibývá olej v motoru, to je taky jedna z cest, kam se voda může ztrácet. GOOD LUCK! :D

A ještě k destilované vodě, kamarád mi říkal, že do těch novejch antifreezů se má dávat obyčejná voda ne destilka, proč nevím, ale určitě se ozve Palikx nebo Petrm a uvede to na pravou míru. ;)
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Tomáš píše:Při výměně kapaliny jsi měl otevřené topení ? Je to docela potřeba !
Jinak zkontroluj všechny spoje a podívej se jestli to není pumpa - teklo by to na straně u spolujezdce ( na ten spodní kryt proti vodě na klíňák). Ještě se mrkni na víčko oleje , jestli není voda v oleji - bílá emulze .
jj, ještě jednou přejedu všechny spoje, nad pumpu jsem taky přemejšlel, do motoru to 100% nejde, to jsem kontroloval hned.Jak otevřený topení?? Před vypouštěním jsem jen mrknul do servisního manuálu (english version) a o topení tam nic nehovořili......mimochodem netušíš, kde to má přesně radiátor??? Já mám takovej neblahej dojem,že problém bude někde tam, před tak 2 roky byl měněnej prej se zanesl čímsi od nějakého rozleptaného dílu.......možná že to netěsní právě tam někde.To by možná vysvětlovalo pro to netopí ale zároveň se nepřehřejvá.....
Strolda
Příspěvky: 13
Registrován: pon lis 14, 2005 13:09
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Strolda »

Richard píše:No to je zapeklité, ale když je motor rozpálený a únik malý, tak se stačí voda odpařit a nekape nikam. Až když vychladne začne to kapat na zem, proto menší louže pod autem. Ale když auto vychladne není tlak v chladicí soustavě a proto to teče míň než za provozu. Louže od antifreezu jsou vidět dlouho. Předpokládám, že jsi zkontroloval a dotáhl všechny hadicové spoje. A ještě něco, doufám že ti nepřibývá olej v motoru, to je taky jedna z cest, kam se voda může ztrácet. GOOD LUCK! :D

A ještě k destilované vodě, kamarád mi říkal, že do těch novejch antifreezů se má dávat obyčejná voda ne destilka, proč nevím, ale určitě se ozve Palikx nebo Petrm a uvede to na pravou míru. ;)
..olej rozhodně nepřibývá,ani nemění barvu :D Nejsem sice žádnej automechoš,ale tohle bylo první po čem jsem šel....... :idea:
Mates SE 99 + AC, toho času na počátku rozumných úprav a vzájemného poznávání...
Strolda
Příspěvky: 13
Registrován: pon lis 14, 2005 13:09
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Strolda »

V každým případě zatím díky všem za názory...........ještě jednou se tomu podívám na zoubek a dám vědět! Nicméně kdby měl někdo nějakou další invenci, tak sem s ní!!! :lol:
Mates SE 99 + AC, toho času na počátku rozumných úprav a vzájemného poznávání...
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Ještě mi napadlo, že v téhle zimě při ohřátém motoru by byla vidět pára v motorovém prostoru, pokud tam je únik od někud se jakoby kouří :lol: A to, že ti nepřibývá olej je pozitivní zpráva :lol: :lol:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

Taky je to cítit , když po jízdě otevřeš kapotu jde od motoru takovej nasládlej smrad a vlhko , nevím , jak to popsat , ale já už to prostě poznám . Jinak tím otevřeným topením jsem myslel akorát naplno ten ovládací knoflík do červeného , aby se ten radiátor otevřel .......
Sponky na hadicích dotáhnout nejdou , jsou tam ty samosvory , ale pokud jsi nějakou rozpojoval je lepší dát tu sponu přesně jak je vytlačená do hadice , nemá zase takový tlak a chvíli trvá , než si opět sesedne . ;)
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Strolda
Příspěvky: 13
Registrován: pon lis 14, 2005 13:09
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Strolda »

Tomáš: díky za radu začnu očuchávat motor......jako správný tonoucí se i stébla chytám! :) Co se týče sponek tak už minule jsem z čirýho zoufalství téměř všechny původní sponky doplnil o šroubovací hadicovky..... :idea:
Mates SE 99 + AC, toho času na počátku rozumných úprav a vzájemného poznávání...
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Tomáš: tak jsi měl recht!! Skutečně je toje pod haubnou cejtit, dokonce i v interiéru při hodně puštěným větráku v kombinaci s topením...........řekl bych, že netěsnost bude nesjpíš někde nahoře na radiátoru,a po těch hadicích to bude stejkat dolů............ :!:
Strolda
Příspěvky: 13
Registrován: pon lis 14, 2005 13:09
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Strolda »

Tak "záhada" s podivným únikem vyřešena. Problém spočíval v trhlince v plastu na levým konci příruby sacího potrubí (při pohledu zepředu na motor). Objeveno zcela náhodou, při volnoběhu a nižšších otáčkách v pohodě,ale při otáčkách nad 4500 z toho stříkal 15cm vysoký pramínek kapaliny. To vysvětluje ty úniky jen někdy.......když se to moc netočilo bylo asi to v poho.Takže provedena výměna, a 5492Kč je v pr.... :cry:

Nicméně jak jsem se tu dočetl, nejsem rozhodně první s tímhle problémem u Matese, ale v každým případě museli bejt korejský konstruktéři asi hodně v lihu, když to s vyřešili takhle blbě... :evil:
Mates SE 99 + AC, toho času na počátku rozumných úprav a vzájemného poznávání...
Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

Tomáš píše:Při výměně kapaliny jsi měl otevřené topení ? Je to docela potřeba !
Proč? Mám takový matný dojem, že na Matizu se při otevřeném topení nepouští teplá voda přes výměník, jako u většiny aut, ale jen vzduch přes výměník...
Topol
Příspěvky: 1842
Registrován: pát led 07, 2005 21:44
Bydliště: Nový Bor

Příspěvek od Topol »

Richard píše:No to je zapeklité, ale když je motor rozpálený a únik malý, tak se stačí voda odpařit a nekape nikam. Až když vychladne začne to kapat na zem, proto menší louže pod autem. Ale když auto vychladne není tlak v chladicí soustavě a proto to teče míň než za provozu. Louže od antifreezu jsou vidět dlouho. Předpokládám, že jsi zkontroloval a dotáhl všechny hadicové spoje. A ještě něco, doufám že ti nepřibývá olej v motoru, to je taky jedna z cest, kam se voda může ztrácet. GOOD LUCK! :D

A ještě k destilované vodě, kamarád mi říkal, že do těch novejch antifreezů se má dávat obyčejná voda ne destilka, proč nevím, ale určitě se ozve Palikx nebo Petrm a uvede to na pravou míru. ;)
Pěkný dobrý večer :D Minus 8 tma =holt blbá zima :(
Jsem rád,že problém byl vyřešen.Když auto neznám rači se do toho moc nehrabu! :lol: Ale Ríšo proč by destilka měla vadit? :shock: To dej vědět!
Ať nám jezdí a nezlobí :P
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

tak voda do chladice je dnes uz jedno co nalejete.antifreeze ma v sobe protikorozni ochranu tak je vse v pohode.topeni nemusi byt otevrene.otvira se pouze klapka.voda proteka neustale topenim .a skoda ze jsem kouknul tak pozde uprime jsem mel podezreni hned ze zacatku na sani.tak at uz mas klid.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 145
Registrován: stř čer 15, 2005 17:07
Bydliště: Chodov u KV

Příspěvek od Jenda »

Destilkou rozhodně nic nezkazíte. Voda z vodovodu obsahu přece jenom nějaké křemičitany a jiné "nečistoty", které způsobují úsady (vodní kámen), dnešní nemrznoucí směsi sice tvorbu úsad přece jen potlačují, ale myslím si, že ta destilka zas tak drahá není.
Daewoo Nubira kombi, 2.0 CDX, 2000, plná výbava
Uživatelský avatar
Joska
Příspěvky: 89
Registrován: sob zář 18, 2004 01:43
Bydliště: Turnov

Příspěvek od Joska »

Strolda píše:Tak "záhada" s podivným únikem vyřešena. Problém spočíval v trhlince v plastu na levým konci příruby sacího potrubí (při pohledu zepředu na motor). Objeveno zcela náhodou, při volnoběhu a nižšších otáčkách v pohodě,ale při otáčkách nad 4500 z toho stříkal 15cm vysoký pramínek kapaliny. To vysvětluje ty úniky jen někdy.......když se to moc netočilo bylo asi to v poho.Takže provedena výměna, a 5492Kč je v pr.... :cry:

Nicméně jak jsem se tu dočetl, nejsem rozhodně první s tímhle problémem u Matese, ale v každým případě museli bejt korejský konstruktéři asi hodně v lihu, když to s vyřešili takhle blbě... :evil:
stejná závada potkala mě dnes :(
ten plast asi nepude svařit nebo zalepit co?
těch 5492,- je i s prací nebo jen díl?
Joska Turnov SE 0,8 RED 1999
prodám na díly/opravu
http://www.motomencl.cz
http://kemp.kvalitne.cz
http://www.hpsporting.cz
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“