Nene. Právě benzín shell V-Power a hlavně V-Power Racing má vysoké oktanové číslo. Někteří lidé si myslí, že čím vyšší číslo, tím je beznín víc výbušný. To ale není pravda. Např LPG má okt.č. 102 a pod. Jde o to, čím víc oktanů, tím je hoření benzínu "kultivovanější" a rovnoměrnější. Prostě s menšími rázy, takže by se měl motor právě ztišit a uklidnit.
Vážení, oktanové číslo předurčuje předstih, čím vyšší tím menší. Vaše tzv. lepší hoření - spalování. Odolnost na klepání čím vyšší oktanové číslo - tím může být větší kompresní poměr bez následků klepání. To vše stanovuje výrobce, proto, že má nejvíce možných podkladů, vyhodnocení provozních zkoušek, jedná se o proběhy řádově v desítkách tisic km + hodiny na stolici. U žigulíků se reguloval samotný rozdělovač, bylo tam malé kolečko, kterým se měnil předstih podle druhu benzínu, tenkrát Super - Speciál. Klepání může způsobit právě POWER, protože okamžik zapálení směsi nastane mnohem dříve než má.
Podle mého názoru cpát do auta s normálním kompresním poměrem, někde okolo 9, je mrhání peněz. Něco jinýho by bylo, kdyby někdo zvětšil kompresní poměr a provedl další úpravy, změna časování vačky, vyleštění kanálů atd. Ale dostane se na velmi tenký led neustále opakovaných pokusů s možným následkem poškození kliky, prostě spodek neutáhne vršek a tak je to pořád dokola. Mějte se fajn.
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
16V má komp. poměr přes 10, to už se ty oktany využijou, u nexie ovšem existuje kouzelný octan conector
Dobré by bylo aby kolega napsal čím tu plechovku napájí- bez urážky(8nebo 16v) ta moje se za studena výrazně podobá zetoru a přesto jezdí svižne
Co používáš za olej, mě to fláká 5 sekund než se to natlakuje olejem(MAN filtr, olej BP10W40) a pak to ještě lehce pocvakává-zdvihatka- než se to ohřeje (ohřátý motor má poměrně regulerní zvuk-co to dělá tobě?
Renault Laguna GT 98, modrozelená, 3.0 V6 24V, 140KW-ex automat-nyní manual, plná polní, žihadlo
Nexi 1.5 16V Red Sedan-se odstěhovala do prahy
Fiat Uno 1.5i-zvaný arcixindl-je v pánu
Renault Laguna combi 98-se odstěhovala se do zlína
..debatka sa rozbehla takze mam 16V , olej syntetic. castrol TXT 5w40 a filter DELPHI,sviecky NGK... nabehanych okolo 83tis km. ...motor mi klepal stale po nastartovani necelu sekundu kym sa nenatlakoval olej.. to je normalne .... ale po natankovani POWERu klepe cca 3-4sec. Prvy krat som ho radsej hned vypol lebo som sa bal ze nieco odislo
Po zahriati je moto tichsi no ventily klepu vyraznejsie po tankovani POWERU ... . POWER som pred tym tankoval do 1,3 MPi a tam to neklepalo nic...(asi ani nemalo co ) a potom do OCT I. 1,4 16V. lenzie tie motory su asi inej konstrukcie. No narozdiel od spominaných aut Nexia po natankovani akoby ozila...motor ide lepsie do otacok.
DAEWOO NEXIA DOHC 1996- moje 1. osobné motorové vozidlo
CITROEN C4 Seduction 2010
Hyundai SANTA FE -T 2,4 16V 2006
davnejsie som cital v nejakom motoristickom casopise test kde boli testovane auta golf, audi a4, porshe carrera a rozne druhy benzinov.
testovala sa max rychlost a zrychlenie. rozdiel bol minimalny. niektore auta mali dokonca horsie hodnoty zrychlenia pri vyssom oktanovom cisle.
v kazdom pripade ma v power racing kvalitnejsie additiva - tak som ho do byvalej nexie dal ked som isiel na STK kvoli emisiam
1. otázka zní zdali ten, který benzín má deklarované octany, dle posledních zkušebních odběrů ve třetině případů nedosahoval Natural 95 oktanů ale jenom 93 oktanů, to samé lze promítnout i do Super Power.
2. Všichni mají dodavatele Čepro a ještě nějaké fy. Jde mi v tomto případě o různá aditiva příměsy. Dokonce budu chvíli věřit, například, že Super Power Natural 95 oktanů SHELL má dobrá aditiva na pročistění vstřikovacích trysek atd.
3. Toto všechno je hezký do té doby, než obsluha natankuje například prošlý benzín z Vermachtu ano čtete dobře za malou nákupní cenu. V česku je možné vše, ale toto je stále ten lepší případ. Horší je ten pokud je benzín nastavený např: ředidlem, technickým benzínem ap. ( u technického benzínu to nechápu proto, že jeho P.C. cena značně převyšuje cenu automobilového benzínu, leda by se jednalo o technický odpad po čištění ) a jinými obdobnými deriváty. Toto píšu na základě poslední akce celníku v oblasti Ústí nad Labem.
4. Obsluha také může řešit případné manko v té které nádrži, kolik lidí odjede bez placení, sdělovacími prostředky je publikováno sotva asi část těchto případů. A obsluha má plnou hmotnou odpovědnost.
5. K samotným oktanům souhlasím s kolegou, který uvadí zkoušky s různými typy vozidel a různými druhy benzínu a následným zhoršením jídních vlastností právě po použití vyššího oktanového čísla.
serpico - nexie 1,5 SOHC GL, sportovní filtr JK, sportovní výfuk, olej Castrol Magnatic 10W-40, olej filtr Purolator pro Nexii a Nubiru, rozpěra Bervid, sportovní pedály, tlumiče SACHS-plyn, mějte se
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
Kolegovi Keslerovi, to byl jenom příměr, dnes je snad jen Bundeswer a aliance NATO, já jsem jenom chtěl říci, že i tady se zbavují nadnormativních zásob s prošlou espirací, ta je u benzínu pár měsíců. A je to na stejné úrovni jako například s odpadem, vše lze zpeněžit a snížit tím ztráty. Prosim Tě jinak Vermacht samozřejmě nepamatuji, ani bych nechtěl, mě stačily okupační jednotky z Ruska, opakuji byl to jenom příměr!
A sám jsem dost nervozní po špatných zkušenostech s tím, co tankuji. Jezdím do MAKRA, tam má údajně dodávat OMV, a sem tam do SHELLU pro Power Natural 95, ale tam mi vadí pro pražský region vyšší cena. Pro obecnou informaci v 90 letech jsem poskakoval s formanem jenom karburačním, než jsem vyjel nádrž po natankování u hranic "D".
Měj se fajn a zapomeň na Wermacht.
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...