Odpojenie batérie

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Blue Lanos, pejee, lomngi

Odpovědět
Miki 1

Odpojenie batérie

Příspěvek od Miki 1 »

Stále kolujú určité dohady ktorý pól batérie odpojiť skôr?Keď potrebujem batériu nabiť mimo auta.Môj osobný názor je že odpojím najprv pól mínus.Samozrejme v opačnom poradí zapínať.Je to správne?
Reklama
 

Uživatelský avatar
mipo
Příspěvky: 1507
Registrován: úte kvě 10, 2005 18:47
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mipo »

Najskôr mínus.
Miki1

Příspěvek od Miki1 »

mipo píše:Najskôr mínus.
Ja som to tušil že najskôr mínus,ale moji neveriaci prísediaci mali iný názor.Vďaka.
Uživatelský avatar
mipo
Příspěvky: 1507
Registrován: úte kvě 10, 2005 18:47
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mipo »

Miki1 píše:Ja som to tušil že najskôr mínus,ale moji neveriaci prísediaci mali iný názor.Vďaka.
Keb si najskôr odpájal plus, tak by si sa mohol dotknúť kostry a začalo by to skratovať.
Uživatelský avatar
Smells
Příspěvky: 116
Registrován: stř led 04, 2006 16:45
Bydliště: Za volantem Lanosu :)

Příspěvek od Smells »

Ono je uplne jedno ktery pol odpojis nejdriv.At odpojis nejdriv plus nebo minus prerusis tim elektricky obvod.Tim padem i kdyz se ti dotkne plus kostry nestane se vubec nic !!!!
Famy o tom,ze to zacne jiskrit jsou naprosto zcestne
Obrázek
Škoda Felicia 1.3,40 kW,1995
Ex Daewoo Lanos 1.5 S, r.v.2000,barva 56U - "kemr" :-)
stefan
Příspěvky: 640
Registrován: čtv črc 28, 2005 09:21
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stefan »

Jedna sa o to, aby si sa nedotkol kostry, počas odpájania.
Teda napríklad keď máš nasadený kľúč na baterke, druhým koncom
aby si sa nedotkol kostry. Preto sa má najprv odpájať mínus pól,
tam aj keď sa dotkneš kostry nič sa nedeje. Keby si najprv odpájal
plus a dotkol by si sa kostry (baterka ešte zapojená, jedna strana kľúču
na konektore baterky, druhá náhodný dotyk na kostru) vznikne ten skrat.
Preto najprv mínus. Myslím si že to ale malo väčšie opodstatnenie pri
škodovkách, kde v tej diere pre baterku si sa skoro vždy dotknul kľúčom
kostry. To je všetko.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
SCORPION
Příspěvky: 53
Registrován: pon pro 12, 2005 07:20

Příspěvek od SCORPION »

TAK JE TO AKO TY UZ VSETCI POVEDALI.Najprv odpojis minus a potom plus v opacnom pripade by si to mohol zoskratovat pri odpajani. Zapinas v opacnom poradi tvoj dohad bol spravny. Caute
Daewoo Nexia 1.5i DOHC 16V, 67kW, GLX šedo zelená metalíza
Uživatelský avatar
Slam
Příspěvky: 2757
Registrován: čtv úno 23, 2006 13:07
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Slam »

Miki1 píše:
mipo píše:Najskôr mínus.
Ja som to tušil že najskôr mínus,ale moji neveriaci prísediaci mali iný názor.Vďaka.
A proc se jich vubec ptas, neni lepsi si radsi precist servisni manual, kde je to jasne napsano? :shock:
Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

O tomhle se vedou dloooouhý debaty, nedávno jsem četl na Kadett fóru podobnou debatu, a tam zase propagovali odpojit napřed plus, protože když necháž připojené plus a odpojíš jen mínus, tak ti tam klidně mohou vzniknout (vlivem vlhkosti a nečistot a tak dále) bludné proudy a falešné potenciály a třeba počítač to může špatně rozchodit a podobně. OBOJE má svoji logiku.
Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

Jo tak kostra vzdušnou vlhkostí a bludné proudy mě pobavili :lol: :lol: :lol: né to je trošku moc přitažené za vlasy odpojuje se vždy první mínus pól a je to opravdu jen kvůli možnosti zkratování klíčem dotýkajícím se plus pólu a dotykem s autem kvůli ničemu jinému ;)
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

Jo, je to přitažený za vlasy ... ale čistě teoreticky to možný je. Nevymyslel jsem to já, jen jsem to vyčetl na tý kadeťácký diskuzi a navíc podobnej názor zastává i jeden kolega z práce, kterýho považuje za celkem chytrýho, ale mýlit se může každej, učenej i nevzdělanej blbec, takže tak.
Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

Tak teoreticky je možná spousta věcí :lol: :lol: :lol:
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“