Správná teplota motoru

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3604
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Správná teplota motoru

Příspěvek od conpet »

Ahoj vsichni, mam technickej dotaz, jestli nekdo nevite jaka je spravna teplota motoru. Pri normalni jizde se me rucicka teplomeru zvedne asi jen o 8mm, nedosahne teda ani na tu prvni carku na stupnici teplomeru. Kdyz nekde pak zastavim tak se to pomalu vysplha asi do poloviny ty stupnice, rozjedu se a zas to klesne dolu. Nekde jsem tady cet neco o tom termostau a nasledne vyssi spotrebe, tak si to chci ujasnit. Takze kdyz jedete normalne treba 90km/h kam az se vam ten teplomer vysplha?? :?:
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Reklama
 

Uživatelský avatar
PetrCBR
Příspěvky: 102
Registrován: stř srp 18, 2004 22:22
Bydliště: Roznov pod Radhostem
Kontaktovat uživatele:

Re: Správná teplota motoru

Příspěvek od PetrCBR »

conpet píše:Ahoj vsichni, mam technickej dotaz, jestli nekdo nevite jaka je spravna teplota motoru. Pri normalni jizde se me rucicka teplomeru zvedne asi jen o 8mm, nedosahne teda ani na tu prvni carku na stupnici teplomeru. Kdyz nekde pak zastavim tak se to pomalu vysplha asi do poloviny ty stupnice, rozjedu se a zas to klesne dolu. Nekde jsem tady cet neco o tom termostau a nasledne vyssi spotrebe, tak si to chci ujasnit. Takze kdyz jedete normalne treba 90km/h kam az se vam ten teplomer vysplha?? :?:
No ber to tak, ze prumerna teplota by mela byt nekde v polovine ciselniku. Pokud se drzi i po delsi ceste porad dole, tak to bude spatny termostat. V lete se to jeste da prezit, ale v zime se ti motor prakticky nikdy neohreje na spravnou teplotu a muzes pocitat az s dvojnasobnou spotrebou !
Daewoo Espero 2.0MPi, '97 (šmudla)
Kia Cee'd SW 1.6 CVVT, '08 (nový šmudla)
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3604
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conpet »

A ja jsem si rikal ze me to nejak moc papa benzin. :( Takze je mozny :idea: ze mam opravdu spatnej termostat a motor je studenejsi a zere ?
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Uživatelský avatar
PetrCBR
Příspěvky: 102
Registrován: stř srp 18, 2004 22:22
Bydliště: Roznov pod Radhostem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PetrCBR »

conpet píše:A ja jsem si rikal ze me to nejak moc papa benzin. :( Takze je mozny :idea: ze mam opravdu spatnej termostat a motor je studenejsi a zere ?
No podle toho cos popsal bych to videl tak na 99%
Daewoo Espero 2.0MPi, '97 (šmudla)
Kia Cee'd SW 1.6 CVVT, '08 (nový šmudla)
Andy
Příspěvky: 388
Registrován: čtv led 20, 2005 09:01

Příspěvek od Andy »

kolko stoji novy termostat :?:
ESPERO 1,5 DOHC16V, elektrony 6.5x15+BFGoodrich 195/50 R15, podvozok WEITEC+SACHS, vrtane kotuce QH, sportovy vyfuk, sportove pedale a cely interier ladeny do modro-ciernej, modre podsvietenie pristrojov, hudba SONY+SINUS LIVE...
Kazo

Příspěvek od Kazo »

Tka ja som mal podobny problem, nie a nie sa teplota vysplhat na polovicu medzi dve ciarocky. Preto som podstupil kompletnu vymenu termostatu a aj teplotneho cidla. Prakticky sa to zlepsilo len o malo a teplota sa vysplha len o maly kusok nad prvu ciarocku. Ked som premeral teplotu motora bolo vsetko OK. Mam taky pocit ze budik(ukazovatel) je mirne posunuty. Lebo aj rucicka paliva mi ukazuje dost nizko a rezerva zacne svietit pomaly az ked tam je iba niekolko deci benzinu... Tak som to prestal brat do uvahy....
Uživatelský avatar
palladin
Příspěvky: 239
Registrován: pon pro 20, 2004 12:41
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od palladin »

Kazo píše:Tka ja som mal podobny problem, nie a nie sa teplota vysplhat na polovicu medzi dve ciarocky. Preto som podstupil kompletnu vymenu termostatu a aj teplotneho cidla. Prakticky sa to zlepsilo len o malo a teplota sa vysplha len o maly kusok nad prvu ciarocku. Ked som premeral teplotu motora bolo vsetko OK. Mam taky pocit ze budik(ukazovatel) je mirne posunuty. Lebo aj rucicka paliva mi ukazuje dost nizko a rezerva zacne svietit pomaly az ked tam je iba niekolko deci benzinu... Tak som to prestal brat do uvahy....
Nieco na tom pravdy bude. Ja som to dal aj do fotogalerie... Aj ked som vymenil termostat, rucicka je tesne za palickou tej spojenej stupnice a do polovice sa vysplha len pri jazde v meste... Ked som mal vadny termostat, tak ta rucicka isla tak ze zastavila tesne pred tou prvou palickou.
Rozdiel v spotrebe bol cca 1-1,5 (vtedy cca 7,5 l - teraz cca 6,2 )
A aj nadrz ukazovala tak vseliak cudne, ale odkedy mam LPG,tak ma to uz netrapi 8)
Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

Mně ukazoval teploměr na Matizu v polovině stupnice a ani se nehnul. Tak jsem si taky myslel, že mám vadný čidlo, koupil jsem nový a výsledek je, že teploměr ukazuje kolem 1. čárky, tj. ve čtvrtině stupnice :roll: . Když jsem měl vadný termostat, tak teploměr při jízdě nevylezl skoro vůbec, jen po zastavení motoru se vyšplhal s bídou do 1. třetiny před 1. čárku.
goror
Příspěvky: 587
Registrován: čtv úno 03, 2005 13:06
Bydliště: kezmarok

Příspěvek od goror »

no mne to ukazuje tiez pod tou prvou bielov ciarkou, a spotrebu mam aj pri 130 iba 6,5 l,myslim ze je to normalne ,akurat ked som isiel asi 5km na jednotke tak sa vysplhal skoro az po tu druhu ciarku ale vtedy zaplo ventilator,a pekne to kleslo pod prvu
Espero 1,5 16v 74kw DOHC,tmavo modra met.,kridlo, folie, elektrony 7*15 Bravury 195/50R15 ET 27,
sportovy filter+vyfuk,chiptuning,podvozok gsi+kayaba
stefan
Příspěvky: 640
Registrován: čtv črc 28, 2005 09:21
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stefan »

Mne to tiež ukazuje okolo tej prvej čiarky. Asi po 4 km jazdy za mi dostane zo začiatku stupnice na tú prvú čiarku. Keby som mal pokazený termostat tak neverím že za 4 km jazdy tak zohrejem motor. Ináč čo sa týka palivomeru, zoberiem plnú nádrž a ukazuje mi čosi nad tri štrvrtiny nádrže. A kontrolku paliva som svietiť ani nevidel aj keď ručička bola skoro dole, a bojím sa to vyskúšať do sucha, lebo som čítal že sa môže zničiť palivové čerpadlo. Včul buď z toho múdry.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3604
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conpet »

No jak to tak sleduju, tak to vypada ze asi pockam co to bude delat v zime.Doufam ze nezmrznu :( . Jinak u vsech aut co jsem mel byla normalni teplota vzdycky uprostred stupnice. ;) A ta spotreba cca 10l :evil: je asi v norme pro 1,8. Jo a palivomer me ukazuje asi tak jak ma - Plna je Plna. Rezervo se rozsviti kdyz je rucicka dole asi presne na konci stupnice. :idea:
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Uživatelský avatar
palladin
Příspěvky: 239
Registrován: pon pro 20, 2004 12:41
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od palladin »

Ono je asi rozdiel medzi 1,5 a 1,8 . Ked sme kupili espero, tak to bralo do 6l a aj pri 110 az 120 to polo tesne nad 6 (6,2 -6,3 ???) No a ked som mal vadny VSS snimac tak to islo hore, pri 140 - 160 aj 9 l...
Najlepsie je urobit jedno. Zohriat motor a zmerat teplotu v kompenzacnej nadrzke a popripade odmerat odpor na snimaci a zistit akej teplote odpoveda, resp. mozno cez tester CMU aku hodnotu hlasi snimac ...
Len bacha na jednu vec, neviem ako espero ale niektore auta maju 2 snimace teploty 1= rucicka na pristrojovke, 2=teplota pre CMU. Tazke by bolo uplne jedno co ukazuce na pristrojovke, ked je dobra teplota z 2 snimaca.
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

presne.jedine zjistit teplotu na diagnostice.ale jestli ti pada teplota po rozjeti je to termostat.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3604
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conpet »

Tak jeste jedna rychla otazka. Kde na motoru 1,8 najdu ten termostat a kde jsou ty 2 cidla? V autodily Krč maji toto : termostat 92C s domečkem
ESPERO 1.8-2.0/LEG.SOHC 560,00 Kč dale :spínač kontrolky vody
RAC,ESP,LAN,NUB,NEX,MAT M100,M150 200,00 Kč dale : spínač teploty vody NEX,ESP,LAN,LEG,NUB,TACUMA 140,00 Kč dale :spínač teploty vody široký závit ESPERO 1,8 2,0 SOHC 585,00 Kč Tech spinacu je nejak moc nee ??? :?: :?: :?: Kterej je vlastne ten co potrebuju ja :?: :?: Vite to nekdo :idea:
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Příspěvek od ppp »

Mne lezi rucicka na 1,5 dohc na druhej ciarke od spodu. Teda na spodku je hruba ciarka a potom prva tenka spojena oblukom s dalsimi troma. Tak na druhej zatstane a o kusok sa prepadne ak zastavim v tieni a povylezie ak idem pomaly v meste. Tak skusim vymenit termostat (260sk+tesnenie) a nemrzku za g12 (ruzovu) 130sk/l dam ju tam 1:1 s vodou, nech sa v zime dobre tlaci cez splynovac :).
Odpovědět

Zpět na „ESPERO“