POCITAC

Diskusní forum Daewoo Nexia clubu.

Moderátoři: Blue Lanos, Admins

cubafire
Příspěvky: 555
Registrován: pát led 14, 2005 07:58
Bydliště: Staré Město u UH, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cubafire »

Opět se vracím k tématu.
Mám LPG a po dálnici jsem jel celkem volně do 130. Pokud jsem zvýšil rychlost nad 140 po chvilce se rozsvítila kontrolka motoru a tak jsem samozřejmě po prvním šoku ubral plyn a při cca 110 zhasla. to se opakovalo asi 5x pak jsem raději jel pomalej. (potřeboval jsem hlavně dojet) Takže jestli to dobře chápu, pokud vyměním lambdu, mylo by to být OK jo? Protože jsem jel v březnu docela dlouho v kuse 150-160 a nic mi nesvítilo.
Nebo se ještě zeptám, nemůže to být nějaká SW závada řídicí jednotky? A co se dá na řídicí jednotce nastavit resp. seřídit v servisu?

To je otázek co? :D
dřív: NEXIA 1.5 8V, GLE, LPG-BRC
dnes Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi :twisted:
Nexia = srdeční záležitost
Reklama
 

Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

Myslím, že SW závadu řídicí jednotky je možné prakticky vyloučit. Buď by se musel nějak poškodit program ve flashce jednotky (což je sice možné, nicméně za těch 7 let, co se zabývám projektováním zařízení podobných jako jsou řídicí jednotky v autech jsem se s tím nesetkal), nebo by v řídicí jednotce musel být program, který má nějakou parazitní vlastnost, která se za určitých okolností projeví.

Ve tvém případě bych se zaměřil na lambda sondu. Ale vzhledem k tomu, že máš LPG, tak tam může být patrně chybka i v tom, čemu se říká emluátor lamda sondy.

(Poznámka: termín "parazitní vlastnost softwaru" vymyslel můj kolega z práce, protože jeho softwary jsou naprosto bezchybné ... jen občas, pokud nefungují zcela zprávně se u nich objeví tato parazitní vlastnost :lol: )
goror
Příspěvky: 587
Registrován: čtv úno 03, 2005 13:06
Bydliště: kezmarok

Příspěvek od goror »

pri 130km/h aj mne svieti,a to jazdim na benzin,
ked ti auto slape normalne ako mne tak ju nemen
Espero 1,5 16v 74kw DOHC,tmavo modra met.,kridlo, folie, elektrony 7*15 Bravury 195/50R15 ET 27,
sportovy filter+vyfuk,chiptuning,podvozok gsi+kayaba
cubafire
Příspěvky: 555
Registrován: pát led 14, 2005 07:58
Bydliště: Staré Město u UH, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cubafire »

No počky, to že svítí kontrolka znamená mimo vlastního významu "informovat řidiče" o nějaké anomálii s motorem taky to, že se ŘJ přepne do nějakého nouzového stvu ne? Z toho dedukuju, že asi nebude všechno fungovat tak jak má, aniž bych něco poznal, nebo mi chceš říct, že prostě můžu držet nohu na plnu dál ať si svítí jak chce a nic se nestane? :shock:
dřív: NEXIA 1.5 8V, GLE, LPG-BRC
dnes Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi :twisted:
Nexia = srdeční záležitost
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

Nejsem si jistý, ale myslím, že nexia ani žádný nouzový režim ani nemá. Prostě informuje řidiče rozsvícením kontrolky a pokud je chyba závažného rázu (např. nesnímá otáčky vačkové hřídele), zastaví motor a odpojí palivové čerpadlo.
PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

Habron píše:Nejsem si jistý, ale myslím, že nexia ani žádný nouzový režim ani nemá. Prostě informuje řidiče rozsvícením kontrolky a pokud je chyba závažného rázu (např. nesnímá otáčky vačkové hřídele), zastaví motor a odpojí palivové čerpadlo.
Myslim, ze by nouzovy rezim mela mit. Ten se pouziva snad uplne od prvniho pouziti ridici jednotky v aute. Pokud jednotka detekuje, ze odeslo nejaky cidlo, tak udaje z nej nahradi nejakou pevne nastavenou hodnotou, aby se dalo nejak dojet a motor neodesel.
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

To PavelZ: To je možné, ale třeba nová auta mají nouzový režim takový, že omezí otáčky a rychlost, takže pak se dá jezdit jen 60kou a podobně.
Určitě máš pravdu, že pokud řídicí jednotka vyhodnotí, že údaje z nějakého čidla nejsou úplně v pořádku, tak místo nich dosadí nějakou implicitní hodnotu.
PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

Habron píše:To PavelZ: To je možné, ale třeba nová auta mají nouzový režim takový, že omezí otáčky a rychlost, takže pak se dá jezdit jen 60kou a podobně.
Určitě máš pravdu, že pokud řídicí jednotka vyhodnotí, že údaje z nějakého čidla nejsou úplně v pořádku, tak místo nich dosadí nějakou implicitní hodnotu.
Tak to jo, takovyhle "luxus" nejspis mit nebude. Ale i to, ze se udaje z nejakeho cidla nahradi nejakou pevnou hodnotou zpusobi, ze se zvedne spotreba nebo klesne vykon.
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

OK, souhlasím :-) Ale pokud s tím jezdíš "normálně", tak to ani nemusíš poznat.
PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

Habron píše:OK, souhlasím :-) Ale pokud s tím jezdíš "normálně", tak to ani nemusíš poznat.
To urcite, pro beznyho cloveka to asi bude mit mensi vliv nez to, kdyz si nekdy "zablbnes" na krizovatce a poradne to pri rozjezdu prorostujes :).
cubafire
Příspěvky: 555
Registrován: pát led 14, 2005 07:58
Bydliště: Staré Město u UH, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cubafire »

Takže jinými slovy pokud chci jet z Brna do Phy v kuse 160, tak můžu i přes svíticí kontrolku ale budu mít vyšší spotřebu. Je to tak? :?:
dřív: NEXIA 1.5 8V, GLE, LPG-BRC
dnes Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi :twisted:
Nexia = srdeční záležitost
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

Já bych se toho nebál.
Uživatelský avatar
kaso
Příspěvky: 1723
Registrován: pát bře 11, 2005 00:05

Příspěvek od kaso »

Nexia nudzovy rezim MAAAA :!: Ja by som nejazdil s rozsvietenou kontrolkou. Kontrola v servise nutna :!: :!: :!: Pokial stale svieti :idea: :idea: Pred tyzdnom aj mne rozsvietilo kontrolku ale asi po 30 sekundach zhasla a to je OK ;)
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Já jsem kontrolku CHECK v Pontiaku Le Mans měl asi prasklou, a jezdil jsem vesele asi 3 roky (asi se usvítila) a žádný problém, zprovoznil ji až kámoš, co jsem mu auto prodal :lol: :lol: Asi pokud není nějaká závažná porucha (tlak oleje, nebo vyteklá voda a přehřátý auto) nemělo by se motoru nic stát a nijak mi to nevadilo :lol: :lol: :lol:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
kaso
Příspěvky: 1723
Registrován: pát bře 11, 2005 00:05

Příspěvek od kaso »

Richard píše:Já jsem kontrolku CHECK v Pontiaku Le Mans měl asi prasklou, a jezdil jsem vesele asi 3 roky (asi se usvítila) a žádný problém, zprovoznil ji až kámoš, co jsem mu auto prodal :lol: :lol: Asi pokud není nějaká závažná porucha (tlak oleje, nebo vyteklá voda a přehřátý auto) nemělo by se motoru nic stát a nijak mi to nevadilo :lol: :lol: :lol:
Problem je v tom ze nevies aku poruchu to signalizuje :idea: :idea:
Odpovědět

Zpět na „NEXIA“