Auto sem tam cuká při přeřazení a podřazení
Moderátor: Blue Lanos
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: pát kvě 30, 2025 10:31
Auto sem tam cuká při přeřazení a podřazení
Dobrý den mám prosbu jezdím v Chevrolet Cruze 1.6 benzín 91kw rok 2012 156 tisic najeto a prosím o radu auto sem tam cuká při přeřazení a podřazení rychlosti vzduchový filtr a svíčky nové nevím si rady může mi někdo prosím poradit děkuji 
- Reklama
Re: Auto sem tam cuká při přeřazení a podřazení
Vladimíre, chce to napsat příště název tématu jasně, na dotaz Dotaz nikdo neodpoví 

Re: Auto sem tam cuká při přeřazení a podřazení
Možné příčiny cukání
1. Znečištěná nebo vadná škrticí klapka
Pokud škrticí klapka není úplně čistá, může dojít k nepravidelnému přívodu vzduchu → cukání.
2. Vadný snímač polohy škrticí klapky (TPS) nebo váha vzduchu (MAF senzor)
Tyto senzory určují dávku vzduchu/paliva – když jsou vadné nebo špatně fungují, motor může cukat při změně zatížení.
3. Vadné zapalovací cívky
I když jsou svíčky nové, cívky mohou házet chybu – hlavně když se motor zahřeje.
4. Nerovnoměrné vstřikování paliva / znečištěné vstřikovače
Pokud se vstřikovač zanese nebo některý nefunguje správně, může docházet k trhání motoru.
5. Problém se spojkou nebo setrvačníkem
Pokud cukání nastává při pouštění spojky nebo při změně zatížení, může být spojka opotřebovaná, nebo může být vůle ve dvouhmotovém setrvačníku (pokud ho vaše verze má).
6. Aktualizace nebo chyba v softwaru ŘJ
U některých Cruze pomohla aktualizace softwaru řídicí jednotky (ECU).
Doporučený postup
Nechat udělat diagnostiku na OBD2 – kvalitní čtečka může ukázat i sporadické chyby senzorů, které nesvítí na palubce.
Zkontrolovat škrticí klapku a MAF senzor.
Proměřit zapalovací cívky.
Pokud se nic nenajde, zkusit přidat aditivum na čištění vstřiků do nádrže (např. Liqui Moly, STP) – u některých aut to zlepší chod motoru.
1. Znečištěná nebo vadná škrticí klapka
Pokud škrticí klapka není úplně čistá, může dojít k nepravidelnému přívodu vzduchu → cukání.
2. Vadný snímač polohy škrticí klapky (TPS) nebo váha vzduchu (MAF senzor)
Tyto senzory určují dávku vzduchu/paliva – když jsou vadné nebo špatně fungují, motor může cukat při změně zatížení.
3. Vadné zapalovací cívky
I když jsou svíčky nové, cívky mohou házet chybu – hlavně když se motor zahřeje.
4. Nerovnoměrné vstřikování paliva / znečištěné vstřikovače
Pokud se vstřikovač zanese nebo některý nefunguje správně, může docházet k trhání motoru.
5. Problém se spojkou nebo setrvačníkem
Pokud cukání nastává při pouštění spojky nebo při změně zatížení, může být spojka opotřebovaná, nebo může být vůle ve dvouhmotovém setrvačníku (pokud ho vaše verze má).
6. Aktualizace nebo chyba v softwaru ŘJ
U některých Cruze pomohla aktualizace softwaru řídicí jednotky (ECU).
Doporučený postup
Nechat udělat diagnostiku na OBD2 – kvalitní čtečka může ukázat i sporadické chyby senzorů, které nesvítí na palubce.
Zkontrolovat škrticí klapku a MAF senzor.
Proměřit zapalovací cívky.
Pokud se nic nenajde, zkusit přidat aditivum na čištění vstřiků do nádrže (např. Liqui Moly, STP) – u některých aut to zlepší chod motoru.
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: pát kvě 30, 2025 10:31
Re: Auto sem tam cuká při přeřazení a podřazení
Zdravím a děkuji za rady a informace 

Re: Auto sem tam cuká při přeřazení a podřazení
To nepsal Milosh
to psal nějaký robot . Milosh takhle nepíše
ctrlC ctrlV





Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová