nastavenie ventilov
Moderátor: Blue Lanos
Re: nastavenie ventilov
Nechci zakládat nový vlákno potřeuju jen radu. Dělal jsem těsnění pod hlavou a ventili jsem nastavil 0.15 a 0.30 ale tyhle hodnoty jsem našel pro motor 38kW, muj motor má 37,5kW ale od toho hodnoty nikde nemůžu najít jsou stejný nebo jiný ? nevíte někdo ?
- Reklama
Re: nastavenie ventilov
A jak si přišel k těm kW??Nějakej Jouda to zapsal do techničáku žejo
Neřeš to,motor F8CV-15 a 30 setin,máš to správně![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Neřeš to,motor F8CV-15 a 30 setin,máš to správně
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Matýsek z roku 99", odjeto 160 tkm, zrecyklováno :-(
Land Rover Discovery 3 2.7 - vé šestka v dechtu :-)
2x Land Rover Freelander Td4
Fábia HTP
Land Rover Discovery 3 2.7 - vé šestka v dechtu :-)
2x Land Rover Freelander Td4
Fábia HTP
Re: nastavenie ventilov
JJ techničák, ale pozor !!! V ESI tronicu je taky model co má 37,5 kW, ale nemám tam k němu databázi.
5eknete mi ještě postup seřízení na 3 válci ? kdy se jaký ventily seřizoujou ? Bral podle selskýho rozumu
a seřizoval jsem vždycky když byla vačka dole. U 4válce když střihaj ventily tak se seřizuje jinej válec. . ..
5eknete mi ještě postup seřízení na 3 válci ? kdy se jaký ventily seřizoujou ? Bral podle selskýho rozumu
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: nastavenie ventilov
Nakonec jsem to našel na anglických stránkách http://www.mymatiz.com/pdf2/daewoomatiz1engine.pdf
-
- Příspěvky: 46
- Registrován: pon lis 17, 2014 17:52
Re: nastavenie ventilov
Zná někdo z tohoto fóra, jaké jsou hodnoty seřízení vůlí ventilů u 4válce 47kW? A jaký kilometrový proběh mezi seřízeními?
Díky za odpověď.
Díky za odpověď.
-
- Příspěvky: 46
- Registrován: pon lis 17, 2014 17:52
Re: nastavenie ventilov
Pokládám znovu stejný dotaz:
Seřizují se ventily u 1litového 4válce 47kW???
Jaké jsou případné nastavovací hodnoty???
Po jakém kilometrovém proběhu se případně seřizují???
Pokud někdo znáte odpověď, prosím, ozvěte se.
Díky.![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Seřizují se ventily u 1litového 4válce 47kW???
Jaké jsou případné nastavovací hodnoty???
Po jakém kilometrovém proběhu se případně seřizují???
Pokud někdo znáte odpověď, prosím, ozvěte se.
Díky.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Příspěvky: 46
- Registrován: pon lis 17, 2014 17:52
Re: nastavenie ventilov
Tak jsem konečně v servisu Opel/Chevrolet ve Velkém Meziříčí sehnal odpověď na seřizovací hodnoty vůlí ventilů. Pokud by se to někomu hodilo, tak je zde uvádím:
ventilové vůle Chevrolet Matíz 4.válec obsah 1litr 47kW:
studený sací: 0,13 - 0,17mm
studený výfukový: 0,18 - 0,22mm
teplý sací: 0,22 - 0,27mm
teplý výfukový: 0,28 - 0,32mm
ventilové vůle Chevrolet Matíz 4.válec obsah 1litr 47kW:
studený sací: 0,13 - 0,17mm
studený výfukový: 0,18 - 0,22mm
teplý sací: 0,22 - 0,27mm
teplý výfukový: 0,28 - 0,32mm
Re: nastavenie ventilov
Jen k té předchozí informaci:
Věřil bych seřízení "za studena" cca 0,15 a 0,2 ale ty hodnoty za tepla ????
když tam tyhle hodnoty nastavíš budeš mít za studena 0,3 a 0,4 a to ti budou klepat......
Za tepla vlivem roztažnosti materiálů se vůle zmenšuje - motor utichá a v provozní teplotě je vůle skoro 0..... proto se seřizuje za studena![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Věřil bych seřízení "za studena" cca 0,15 a 0,2 ale ty hodnoty za tepla ????
když tam tyhle hodnoty nastavíš budeš mít za studena 0,3 a 0,4 a to ti budou klepat......
Za tepla vlivem roztažnosti materiálů se vůle zmenšuje - motor utichá a v provozní teplotě je vůle skoro 0..... proto se seřizuje za studena
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
-
- Příspěvky: 46
- Registrován: pon lis 17, 2014 17:52
Re: nastavenie ventilov
Máš sice z fyzického hlediska pravdu, ale osobně jsem se v uvedeném servisu s technikem díval na jejich PC na LCD do programu na seřizovací hodnoty pro uvedeného Matíze.
Takto to v jejich softwaru pro nastavení bylo psáno, vše my i na požádání vytiskl. Osobně se budu držet těch hodnot zastudena.
Takto to v jejich softwaru pro nastavení bylo psáno, vše my i na požádání vytiskl. Osobně se budu držet těch hodnot zastudena.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3598
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
Re: nastavenie ventilov
je to sice paradox, ale je to tak ... na teplom motore, ktory ma hlinikovu hlavu a je s rozvodom OHC,Richard píše:Jen k té předchozí informaci:
Věřil bych seřízení "za studena" cca 0,15 a 0,2 ale ty hodnoty za tepla ????
když tam tyhle hodnoty nastavíš budeš mít za studena 0,3 a 0,4 a to ti budou klepat......
Za tepla vlivem roztažnosti materiálů se vůle zmenšuje - motor utichá a v provozní teplotě je vůle skoro 0..... proto se seřizuje za studena
"s pevne stavitelnou volou ventilov"
su tie vole za tepla skutocne vacsie nez za studena ..
![:o)](./images/smilies/smiley25.gif)
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov
-
- Příspěvky: 46
- Registrován: pon lis 17, 2014 17:52
Re: nastavenie ventilov
Dnes jsem to znovu konzultoval a je to tak.Za tepla větší vůle, neboť je vše kolem ohřáto, proto ta větší vůle.
Ale pro mne jsou důležité a rozhodující hodnoty zastudena - ty jsem sháněl, vždy jsem to tak dělal. Ještě my bylo doporučeno dát zároveň nové gumové těsnění pod ventilové víko, neboť to staré by mohlo sáknout a z důvodu zploštění netěsnit.
Ale pro mne jsou důležité a rozhodující hodnoty zastudena - ty jsem sháněl, vždy jsem to tak dělal. Ještě my bylo doporučeno dát zároveň nové gumové těsnění pod ventilové víko, neboť to staré by mohlo sáknout a z důvodu zploštění netěsnit.
Re: nastavenie ventilov
On má hliník cca dvojnásobnou roztažnost ve srovnání s železem, takže asi se ta hlava zvětší víc než mechanismus rozvodů ventilů. Takže větší vůle za tepla je pochopitelná.
Honza K.
_________________________
Suzuki Swift 1.2 Dualjet
Ex.: Fiat Idea 1.4 16V
Ex.: Lacetti 1.8 CDX, HB, automat
_________________________
Suzuki Swift 1.2 Dualjet
Ex.: Fiat Idea 1.4 16V
Ex.: Lacetti 1.8 CDX, HB, automat
Re: nastavenie ventilov
Pánové děkuji za poučení, dosud jsem žil v domění že ohřátím ventilová vůle mizí a proto se nastavuje za studena. Obráceně tedy že za tepla by se mělo nastavit nějakejch 0,05 mm a bylo by to OK .... to o těch hliníkovejch hlavách jsem nevěděl a vzhledem k tomu že všechny moje nynější auta mají hydroštely tak vůle neřeším.....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502