červená kontrolka oleja

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
Slam
Příspěvky: 2775
Registrován: čtv úno 23, 2006 13:07
Bydliště: Hradec Králové

Re: červená kontrolka oleja

Příspěvek od Slam »

@Petr S.: ...při venkovní teplotě... Ta čísla u olejů jsou samozřejmě vztažena k zahřátému motoru.
• EX: Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
Reklama
 

Uživatelský avatar
Petr S.
Příspěvky: 3873
Registrován: stř zář 20, 2006 21:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: červená kontrolka oleja

Příspěvek od Petr S. »

conpet píše:Odjakživa leju 10w40 , nikdy nebyl s ničím problém -i
Neboj to přijde. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Hyundai Tuscon 1.6 TGDi 20 years edition alias tučnák III
Kawasaki Versys 1000S pro zábavu
Peugeot Partner alias pešrot.
ex Hyundai Tuscon 1.6 TGDi alias tučnák
ex BMW F 800 GS
ex Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://planickasystem.webnode.cz
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3634
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: červená kontrolka oleja

Příspěvek od conpet »

Tak ať to je rychlý a moc to nebolí :o)
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Uživatelský avatar
Petr S.
Příspěvky: 3873
Registrován: stř zář 20, 2006 21:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: červená kontrolka oleja

Příspěvek od Petr S. »

conpet píše:Tak ať to je rychlý a moc to nebolí :o)
Ono to přijde postupně. Nechápu,proč to tam leješ,kdž to tam nemá co dělat. :roll: :roll: :roll:
Hyundai Tuscon 1.6 TGDi 20 years edition alias tučnák III
Kawasaki Versys 1000S pro zábavu
Peugeot Partner alias pešrot.
ex Hyundai Tuscon 1.6 TGDi alias tučnák
ex BMW F 800 GS
ex Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://planickasystem.webnode.cz
Uživatelský avatar
Hanzy
Příspěvky: 7197
Registrován: ned led 21, 2007 13:16
Bydliště: Frýdek-Místek - Baška/Hodoňovice/Velké Karlovice

Re: červená kontrolka oleja

Příspěvek od Hanzy »

Taky proc lít něco jiného než origo kdyz ted jsem kupoval 5l po 530kč +-...10w40GM myslím 370kč 5l smích ceny...
Alhambra+Sharan 4x4 klepotřepčmoud Taxi Valach
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3634
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: červená kontrolka oleja

Příspěvek od conpet »

děláte z toho moc velký dramata, jedinej rozdíl je ve startování při -30 a to bylo kdy naposled ? A k tomu mám garáž kde mrzne až po týdnu když je -10 a to už taky dlouho nepamatuju , měním po 6500 pravidelně.
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: červená kontrolka oleja

Příspěvek od Richard »

jo souhlas s Conpetem, moc povyku pro nic, mě se zdá olej 5W30 moc řídký hlavně při delších cestách v létě na dálnicích...... já osobně používám v 2,0 5W40 a to si myslím je optimální řešení, za studena rychle namaže, za tepla a zatížení udrží film....... mám najeto cca 160000 a olej mi nemizne, měním co 15000 a během té doby doleju tak 3-4 deci a to mi malinko teče kolem víka rozvodů......
ta kouzelná formulka 5W30 je všude cpaná hlavně kvůli nějaké "pseudoúspoře" jinak pokud se dodrží výkonová specifikace oleje API SJ a výše je jedno co se tam nalaje a pokud níže než SJ tak kratší interval výměny to napraví, rozhodně je to k motoru šetrnější než nějakých 30000 na longlive oleji ;)
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Hanzy
Příspěvky: 7197
Registrován: ned led 21, 2007 13:16
Bydliště: Frýdek-Místek - Baška/Hodoňovice/Velké Karlovice

Re: červená kontrolka oleja

Příspěvek od Hanzy »

5w40 je v pohodě ale co vím kdysi mi Pavel říkal že na hydroštely není dobrá 10w já liju origo GM 5w30 xedos 2 a za tu cenu nekoupím nikde ani žádné noname 5w40 a když Captiva chce 7.4l tak je to znát a neřeším dle doporučení na LPG a CNG raději měním co 10000km ať se má dobře :D
Alhambra+Sharan 4x4 klepotřepčmoud Taxi Valach
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: červená kontrolka oleja

Příspěvek od Richard »

já kupuju 5W40 Total Energy 5l za 500,- neřeším nic a jezdím a měním po 15000 tedy u mě přibližně rok....

na nějaký M6A nebo M6AD už nikdo nejezdí tak i přechod z oleje např. 10W na 5W je bezproblémový, všechny oleje mají čistící přísady a všechny jsou schopný udržet motor jakž takž čistý..... některé značky líp rozpouští to jiný zas tohle........daleko víc škodí přetahovat výměnné intervaly ;)

a opravdu není třeba z toho dělat nějakou vědu
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Petr S.
Příspěvky: 3873
Registrován: stř zář 20, 2006 21:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: červená kontrolka oleja

Příspěvek od Petr S. »

Richard píše:já kupuju 5W40 Total Energy 5l za 500,- neřeším nic a jezdím a měním po 15000 tedy u mě přibližně rok....

na nějaký M6A nebo M6AD už nikdo nejezdí tak i přechod z oleje např. 10W na 5W je bezproblémový, všechny oleje mají čistící přísady a všechny jsou schopný udržet motor jakž takž čistý..... některé značky líp rozpouští to jiný zas tohle........daleko víc škodí přetahovat výměnné intervaly ;)

a opravdu není třeba z toho dělat nějakou vědu
Richarde výrobce předepisuje pro motor 2.0 16V olej dexos 2 5W30. 10W40 je akorát tak na zkurvení motoru,Peha by mohl vyprávět a dam krk za to,že to co se mu stalo je právě vinou 10W40. Já tam leju to co tam lil Hanzy tj Dexos 2 5W30 a motor šlape jak hodinky.
Hyundai Tuscon 1.6 TGDi 20 years edition alias tučnák III
Kawasaki Versys 1000S pro zábavu
Peugeot Partner alias pešrot.
ex Hyundai Tuscon 1.6 TGDi alias tučnák
ex BMW F 800 GS
ex Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://planickasystem.webnode.cz
Uživatelský avatar
honza72
Příspěvky: 554
Registrován: úte čer 23, 2009 11:31
Bydliště: Ostravsko

Re: červená kontrolka oleja

Příspěvek od honza72 »

Chlapi nezlobte se na mě, anebo dělejte co chcete, ale pro Leganzu 2.0l každý vyhledávač mazacích plánů v podstatě všech známých výrobců nabídne 10W-40 a to proto, že Dexos 2, plná syntetika nebyla v rozsahu 5W-30 v té době vůbec běžně (a levně) k dispozici... Pokud se podívám do mazacích plánů Nexie 1,5 1997 a Kalose 1,4 2004, tak vše bylo na 10W-40. Dexos 2 je lehkoběžná syntetika pro moderní benzínové a naftové motory s nízkou emisní třídou a nízkým poměrem popelnatých částic... To 30 není teplota, ale viskozitní třída a ty motory z 90. let s tím neumějí... Bohužel. Ale je to na Vás. Dexos 2 je určen pro moderní motory, hlavně s vyřešenými vůlemi a pístními kroužk. Pokud to vemu zpětně i pro jiné značky, v našem fir. autoparku, tak vše z období konce 90.let, min. do cca 2007/2008 bežně jezdilo nebo stále jezdí na 10W-40. Dokonce u některých v LL režimu a vůbec s tím není problém najet 250-300tkm před prodejem. (Bez technických či emisních problémů, klapáním, či jinými problémy na motoru...) Toť vše z mé strany.
Mitsubishi Lancer Sportsedan 1,6 MIVEC
Ex. Cruze, Kalos, Nexia
--------------------------------------
Uživatelský avatar
Hanzy
Příspěvky: 7197
Registrován: ned led 21, 2007 13:16
Bydliště: Frýdek-Místek - Baška/Hodoňovice/Velké Karlovice

Re: červená kontrolka oleja

Příspěvek od Hanzy »

No žadným univerzálním vyhledávačem bych se rozhodně neřídil tam jsou kolikrát takové errory ženeví ani kde je motor jestli ve předu nebo vzadu takže liju co je předepsáno výrobcem auta a doporučeno mechanikem co s těmi motory roky dělá a zná je...
Alhambra+Sharan 4x4 klepotřepčmoud Taxi Valach
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
Uživatelský avatar
honza72
Příspěvky: 554
Registrován: úte čer 23, 2009 11:31
Bydliště: Ostravsko

Re: červená kontrolka oleja

Příspěvek od honza72 »

Jenomže, mechanik nemechanik, rozdíl je v tom, že Ty máš motory u Cruze a Captivy na Dexos 2, to jo, ale Leganza s motorem 2.0 a 90. léty NE. A nejsou to žádné univerzální vyhledávače, jsou to vyhledávače Shellu, Totalu, Castrolu, Valvoline, co jsem prošel... Takže asi tak.
Mitsubishi Lancer Sportsedan 1,6 MIVEC
Ex. Cruze, Kalos, Nexia
--------------------------------------
Uživatelský avatar
Hanzy
Příspěvky: 7197
Registrován: ned led 21, 2007 13:16
Bydliště: Frýdek-Místek - Baška/Hodoňovice/Velké Karlovice

Re: červená kontrolka oleja

Příspěvek od Hanzy »

Jasně ale tady mluvím k Leganze kterou jsem měl a tam radil mechanik co ty motory zná že ideální origo 5w30 a myslím byl v návodu k obsluze i u Evandy tam je stejný motor...
Přesně ty jsem myslel jako univerzály od různých výrobců olejů to platí o všem každý si tam něco napasuje ale taky v tom někdy mívají pěkný bordel a ne jen v olejích...
Alhambra+Sharan 4x4 klepotřepčmoud Taxi Valach
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
Uživatelský avatar
Slam
Příspěvky: 2775
Registrován: čtv úno 23, 2006 13:07
Bydliště: Hradec Králové

Re: červená kontrolka oleja

Příspěvek od Slam »

honza72 píše:Chlapi nezlobte se na mě, anebo dělejte co chcete, ale pro Leganzu 2.0l každý vyhledávač mazacích plánů v podstatě všech známých výrobců nabídne 10W-40
Tohle je např. tabulka od SHELLu:
Obrázek
• EX: Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
Odpovědět

Zpět na „LEGANZA“





TOPlist