POMOC-TYČKA STABILIZÁTORA + BRZDOVÝ KOTÚČ

Diskusní forum Daewoo Lanos Clubu.

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
maro123
Příspěvky: 4
Registrován: ned bře 22, 2015 19:09

POMOC-TYČKA STABILIZÁTORA + BRZDOVÝ KOTÚČ

Příspěvek od maro123 »

Zdravím tak prichádzam s ďalším problémom. keď som mal zdvihnutý predok auta tak keď som vytočil plný ľavý tak som započul silné vŕzganie a pískanie. Nevedel som príjsť na to čo to je ale nakoniec som zistil že sa mi tyčka stabilizátora pri vytočení volantu Vávo stretne s tlmičom.Na druhej strane je všetko vporiadku.Stretol sa stým niekto ? Vie niekto poradiť? Potom ešte taký detail nechce sa mi kvôli tomu zakladať novú tému na ľavom kotúči je dosť hlboká ryha čo to mohlo zapríčiniť? ku každému problému dávam prílohu budem vďačný za každú radu.
1.jpg
CAM00589.jpg
Reklama
 

mr.mio
Příspěvky: 32
Registrován: sob črc 23, 2011 09:00
Bydliště: Trnava,SR

Re: POMOC-TYČKA STABILIZÁTORA + BRZDOVÝ KOTÚČ

Příspěvek od mr.mio »

Ryhu na kotúči spravil buď kamienok alebo kúsok hrdze. Nieje to nič neobvyklé. Pokiaľ nieje široká viac ako 2mm,nerieš to. Iba skontroluj obloženie,či je čisté a v poriadku.

Tá tyčka sa opiera iba ak je auto zdvihnuté? alebo aj keď sedí na kolesách? Ak iba vo vzduchu,nerieš,ak aj na kolesách,skontroluj či nieje ohnutý priečny stabilizátor(to je tá tyč na ktorú je napojená tá tyčka),skontroluj jeho uloženie,môže byť uvolnené,môžu byť poškodené/opotrebované silentbloky (dva sa mi tu váľajú,ak chceš,za poštovné sú tvoje). Ďalej skontroluj uloženie ramena a riadiaci čap a tyč (na geometrií si bol? drží auto smer?) Na ramene môže byť volný zadný silentblok,poprípade poškodený spodný čap. Aby som nezabudol,horné uloženie tlmiča môže robiť podobnú šarapatu. Hádam som na nič nezabudol.

Hodne zdaru.
Hyundai Matrix 1.5 CRDI VGT 130kkm
Lanos 1.6 16V 2003 čistokrvný korejčan 140 kkm
Lanos 1.5 2001 5door HB BRIGHTON GOLG + KYB -predaný pri 208kkm
185/60 R14 Dunlop SP + PLW B700 na lanoska na predaj http://www.autobazar.eu/sk/plw-b700-id7307585.html
maro123
Příspěvky: 4
Registrován: ned bře 22, 2015 19:09

Re: POMOC-TYČKA STABILIZÁTORA + BRZDOVÝ KOTÚČ

Příspěvek od maro123 »

mr.mio píše:Ryhu na kotúči spravil buď kamienok alebo kúsok hrdze. Nieje to nič neobvyklé. Pokiaľ nieje široká viac ako 2mm,nerieš to. Iba skontroluj obloženie,či je čisté a v poriadku.

Tá tyčka sa opiera iba ak je auto zdvihnuté? alebo aj keď sedí na kolesách? Ak iba vo vzduchu,nerieš,ak aj na kolesách,skontroluj či nieje ohnutý priečny stabilizátor(to je tá tyč na ktorú je napojená tá tyčka),skontroluj jeho uloženie,môže byť uvolnené,môžu byť poškodené/opotrebované silentbloky (dva sa mi tu váľajú,ak chceš,za poštovné sú tvoje). Ďalej skontroluj uloženie ramena a riadiaci čap a tyč (na geometrií si bol? drží auto smer?) Na ramene môže byť volný zadný silentblok,poprípade poškodený spodný čap. Aby som nezabudol,horné uloženie tlmiča môže robiť podobnú šarapatu. Hádam som na nič nezabudol.

Hodne zdaru.
Ok dik tak kotúč neriešim horné uloženie som teraz pozeral je pekne hrdzavé tak asi by bolo fajn dať tam nové, uloženie ramena vyzerá byť v poriadku čapy tiež akurát pravá tyčka riadenie ako je uchytená k prevodovke riadenia je nejaká voľnejšia na rozdiel od ľavej je to normálne či tam nemôže byť žiadna vôla? ...tie uloženia stabilizátora skontrolujem lebo ono mám ešte taký problém že keď prejdem cez nejakú nerovnosť nappr. spomalovač tak mi niečo vŕzga od prednej nápravy. O buchotaní ani nehovorím ale to bude asi tým horným uložením tlmiča keď je v hentakom stave.
mr.mio
Příspěvky: 32
Registrován: sob črc 23, 2011 09:00
Bydliště: Trnava,SR

Re: POMOC-TYČKA STABILIZÁTORA + BRZDOVÝ KOTÚČ

Příspěvek od mr.mio »

Riadiaca tyč sa musí hýbať,no nesmie mať vôľu. Zdvihni pravé koleso a skús s ním hýbať ako keď meníš autom smer v ľavo v pravo. Volant musí presne sledovať pohyb kolesa. A naopak,keď je auto na kolesách a cukáš volantom zo strany na stranu,nesmieš tam cítiť žiadnu vôľu či klepotanie.

K tým buchotom. Môže to byť čokoľvek. Na ženinom lanose som vymenil komplet podvozok a buchoce si ďalej :lol: Ale najskôr spodné čapy. Skús zapáčiť riadnou pákou medzi vzperu a rameno a sleduj vôle. Alebo,keď budeš meniť uloženie,budeš musieť ten čap vyraziť von,tak ho môžeš skontrolovať či preventívne vymeniť. Vôle na tomto podvozku sa hľadajú celkom zle,celá sústava je celkom našponovaná,a keď je jedno koleso vo vzduchu ani nehovorím.
Hyundai Matrix 1.5 CRDI VGT 130kkm
Lanos 1.6 16V 2003 čistokrvný korejčan 140 kkm
Lanos 1.5 2001 5door HB BRIGHTON GOLG + KYB -predaný pri 208kkm
185/60 R14 Dunlop SP + PLW B700 na lanoska na predaj http://www.autobazar.eu/sk/plw-b700-id7307585.html
Odpovědět

Zpět na „LANOS“