ložiska

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
komajz
Příspěvky: 1
Registrován: stř říj 22, 2014 16:35

ložiska

Příspěvek od komajz »

jaký je rozměr předního ložiska na kalos1,4 hb 2005
Reklama
 

Hobol
Příspěvky: 156
Registrován: sob led 12, 2013 20:14

Re: ložiska

Příspěvek od Hobol »

Kalos 1,2 HB r. v. 2003 najeto 278 000. Já mám ložiska 34x64 mm šířka 37 mm. V katalogu Autokelly uvádějí ložiska 34x64 a 39x72 a to i pro 1,2 i 1,4 . Nevím podle čeho se to pozná. Originál měnili ještě v záruce. pak to zase hučelo. to už bylo po záruce, tak jsem si je měnil sám. V Brně v ložiskách jsem koupil ty nejlevnější. a jsou tam dodnes ke vší spokojenosti.
Klvys
Příspěvky: 73
Registrován: ned srp 17, 2014 19:53

Re: ložiska

Příspěvek od Klvys »

začalo mi strašně hučet od předních kol asi to bude ložiska že?nic jineho tam není ne? a jdou ty ložiska lehce vymněnit doma nebo na to něco potřebuju specialního?
Chevrolet Kalos 1.2 53kw
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: ložiska

Příspěvek od Richard »

nejdřív dokud auto stojí na zemi povolit tu středovou matku kola , tuším 32 a metrovou trubkou ! chce to opravdu trhák, nebo 3/4 golu normální 1/2 golu akorát zohýbáš a to mám Narex!! pak všechno odstrojit: kolo, třmen, kotouče, dolní kloub na těhlici, horní uložení těhlice na tlumiči, kloub od řízení - je třeba stahovák, sundat tu středovou matku, sundat těhlici s nábojem z drážek poloosy a ložisko vylisovat je třeba lis !!! do ložisek nemlať kladivem!!! pak nalisovat nový a zas smontovat.....
ta středová matka se utahuje v podstatě "na krev" a nezapomeň ji zajistit proti povolení!!
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Hobol
Příspěvky: 156
Registrován: sob led 12, 2013 20:14

Re: ložiska

Příspěvek od Hobol »

2x kalos. Ložiska je možný vyměnit i na autě. Povolíš akorát poloosu, (jednu mám na 30 a druhou na 32) . Demontuješ spodní kulový čep. demontuješ třmen brzdy a pověsíš drátem za pružinu, abys nepoškodil brzdovou hadici. sundáš brzdový kotouč. V náboji kola jsou 2 díry. Dej je vodorovně a zevnitř do nich strč šrouby s našroubovanou matkou až k hlavě. Šrouby 12-14 dlouhý tak 100 mm s celým závitem nebo závitovou tyč Otoč díry svisle a matky vyšroubovávej tak aby se hlavy opřely o plošky na těhlici. postupným šroubováním matek náboj vylisuješ. Vyndáš segrovku a hrubou silou vytlučeš ložisko.Nové ložisko dáš do rána do mrazáku a opatrně ho naklepeš mosazí za vnější kroužek. na vnitřní neltuč. Dej segrovku. Po vyrovnání teploty nasaď náboj. Pomocí závitové tyče a 2 podložek náboj stáhneš do ložiska , stačí trochu aby to vzala poloosa a pak to dotáhneš na krev poloosou. V případě nouze ten náboj trochu naklepni aby to vzala poloosa a nemusíš to stahovat tou závitovou tyčí. Takový divný hučení mi dělaly i narezlý kotouče na venkovním průměru. ta rez dřela o třmen brzdy. Sundal jsem kolo a nastartoval dal jedničku. rozbruškou jsem to opatrně obrousil a byl klid.
Hobol
Příspěvky: 156
Registrován: sob led 12, 2013 20:14

Re: ložiska

Příspěvek od Hobol »

2x kalos 135 000 km
Začalo na mě zničeho nic vrčet ložisko a hodně. Na novějši kalouskovi. Dal jsem se do výměny jako minule( viz. předešlý příspěvek), ale spodní čep jsem nevyrážel. Demontoval jsem jen tlumič od těhlice. Velký kladivo jsem nechal v práci a malým jen kousek popolezlo. Tak jsem vypáčil těsnící kroužky a vnitřní kroužek ložiska. Do vnějšího kroužku jsem udělal zevnitř svářečkou housenku co nejvyšším proudem. ložisko šlo lehce ven. Do teplý díry jsem naklepl zmrzlý ložisko. Šlo to lehce.
Na tom vrčícím ložisku se odloupl kousek cementované vrstvy na vnitřním kroužku asi 2 x 2 mm, proto to začalo tak najednou.
Odpovědět

Zpět na „KALOS“