Problem - hlucnost ventiloveho rozvodu

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
misooo4623
Příspěvky: 2
Registrován: stř kvě 14, 2014 20:54
Bydliště: Prešov

Problem - hlucnost ventiloveho rozvodu

Příspěvek od misooo4623 »

Nazdar, som tu novy a chcel by som sa pochvalit co som za cca mesiac od kupy na svojom matizkovi spravil a jednak poradit o jednom probleme, na ktory som na tychto strankam nenasiel odpoved, tak snad niekto bude mat skusenost.

Je to 2000 roc., 0,8l, najazdenych ma okolo 91 tis. km, druhy majitel, viac menej do neho este nikto nepchal prsty, teda aspon do motora nie, okrem vymeny oleja, filtrov, kablov a sviecok. Hned na druhy den po kupe som si vsimol zapach benzinu po jazde okolo auto - prehrdzaveny palivovy filter, hned som ho vymenil za novy, olej som menil v motore + filter a taktiez v prevodovke, lebo tam bol zrejme este povodny. Po prestudovani prirucky "Jak na to" som zistil, ze je na case menit rozvody, nastudoval som si to a jednu nie velmi peknu sobotu som ich sam vymenil + samozrejme vodnu pumpu a chladiacu zmes.

K tomu problemu, pri kupe som si vsimol dost silny klepot ventiloveho rozvodu, nikto ich nikdy nenastavoval, tak som sa do toho dal, ok saci 0, 15 a vyfukovy 0, 30, za studena siel celkom pekne ale po zohriati zacal klepat ako diesel, tak som si dovolil nastavit volu vyfukovych ventilov na 0, 25, mierne to utichlo, ale stale to klepe, je to dost neprijemne. ked som prvy krat zhodil viko ventilov, bol som zhrozeny pretoze zvnutra bolo cele od prischnuteho karbonu a taktiez vahadla a vsetko co sa pod vikom nachadza boli nahrubo zaspinene od karbonu a suche! Olej som tam dal 0w30 aj ked niekto moze mat domnienky, ze som neurobil dobre, ze sa moze karbon rozpustit a zapchat mazacie kanaliky, ja si myslim, ze som urobil velmi dobre, po zopar kilometroch sa nanosy zacali rozpustat, teraz to tam vyzera ovela cistejsie a hlavne strieka tam olej z kazdej strany, co pred tym nebolo, takze, viete mi niekto poradit ohladom toho klepkania v style rozklepany diesel?
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mikeš
Příspěvky: 329
Registrován: stř srp 29, 2007 08:37
Bydliště: B.n.P.
Kontaktovat uživatele:

Re: Problem - hlucnost ventiloveho rozvodu

Příspěvek od Mikeš »

Seřizoval jsi při "pokojové" teplotě?
Jednou sem ladil když bylo sotva nad nulou a po zahřátí to šlo taky jak šící stroj :)
Matýsek z roku 99", odjeto 160 tkm, zrecyklováno :-(
Land Rover Discovery 3 2.7 - vé šestka v dechtu :-)
2x Land Rover Freelander Td4
Fábia HTP
misooo4623
Příspěvky: 2
Registrován: stř kvě 14, 2014 20:54
Bydliště: Prešov

Re: Problem - hlucnost ventiloveho rozvodu

Příspěvek od misooo4623 »

Prvy krat som nastavoval po vychladnuti motora, mohlo byt okolo 15 stupnov, ale naposledy, ked som nastavil volu na vyfukovych ventiloch na 0,25 tak vonku bolo 20 stupnov a motor uplne studeny. Kdesi tu na fore som sa docital ze tico ma vole 0,15 a 0,20 a myslim ze je to rovnaky motor, preco u matiza je ta vola vyfukoveho ventilu az taka velka? Ved take vole sa nastavuju na tatrovkach :D Chcel by som pocut vyjadrenie od nejakeho servisaka priamo z deawa, preco su tie cisla az take velke, ved ked zohriaty motor mal o 0,05 väcsie vole, tak to mozem kludne nastavit na 0,20 a ked sa zohreje tak bude mat 0,25 a vlastne motor bude bezat ticho, co vy na to?
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“