mám problém s dvoulitrovou Tacumou. Nejde mi vůbec nastartovat. Jednou jsem vyjel z garáže a za pár hodin už nenastartoval. V servisu si zatím nevědí rady, možná je to v nejhorším i řídící jednotka motoru nebo snad problém s elektrikou. Nemá tolik ujeto, kolem 120 000. A zatím jsem neměl vůbec žádné problémy.
Vítej do klubu stejné auto, stejná závada. Mám LPG, ale to možná nemá souvislost. Někde kousek zpět jsem to řešil a nakonec po skoro dvou měsících vyřešil. Začale mi svítit kontrolka motoru CHECK, tak jsem hodil auto do servisu. kde už jej nenastartovali. Diagnostika ukázala problém s palivovým čerpadlem - opraveno, vyměněný palivový filtr, auto nestartovalo, pouze při připojené diagnostice normálně fungovalo. Nalezem problém s imobilizérem. Vyměněna cívka na spínací skříňce i imobilizér, zkontrolováno všechno, benzín do střiků šel, svíčky házely jiskru, nestartovalo, opravář byl zoufalý já ještě víc. Tak jsem zašel do servisu, zahýbal jsem se všemi svorkovnicemi v motorovém prostoru i pod palubkou pod volantem, pohladil jej po palubce a po volantu a na něžné slůvko mi auto naskočilo a třčtvrtě roku funguje bez problémů. Pokud bych mohl ještě něco poradit zavolejte mi na 733687241. Novotný, Brno
Rezzo (Tacuma) 2,0 LPG r.v.2004, majitel od 03/09 Brno
Mě se zrovna včera to samé byl jsem 100km od baráku normálně jsem tam dojel zaparkoval a když jsem chtěl odjet, tak jsem nenastartoval jen to škytlo a hned zdechlo.Přimotali se tam dva kluci, když viděli že se v tom hrabu(pak jsem zjistil když mi dali vizitku, že mají autoservis a nabídli mi pomoc že dojedou kdybych to nedal do kupky...) a jejich první slova byla taky, že to je imobilizér a že pomůže pouze to napíchnout na diagnostiku a imobilizér překódovat,ještě mi poradili vypnout baterku a několikrát zamknout a odemknout a pořád nic.Mě teda vadilo že při otočení klíčku neslyším dotlakovat čerpadlo(ale to jsem měnil cca před rokem a půl...) to mi zase tvrdili že nemusí pokud je tam tlak.Spěchali a když odjeli tak mi to nedalo sklopil jsem sedačky a mrknul na čerpadlo pro jistotu jsem sundal a znovu nasadil konektor napájení čerpadla a zkusil otočit klíčkem a čerpadlo zavrčelo a auto chytlo na brnknutí a šlape zase normálně.Doma jsem to pro jistotu znovu rozdělal a konektor vystříkal kontoxem - takže tak....
Kabely ke svíčkám na první pohled vypadají dobře. Já jsem si to taky myslel, ale po podrobném zkoumání byly dva poškozeny kunou.Vyměnil jsem je a cukání přestalo
To asi nebude přesně problém probíraný zde, ale dlouho mě trápily studené starty (nešlo nstartovat studený motor, chytnul, zdechnul, někdy i 5x...) - než jsem zjistil, že to je tím, že mám dlouho benzín v nádrži (mám LPG). Takže řešení - častěji tankovat a občas přidávat aditiva, např. na odstranění vody. Tacuma je dost háklivá na kvalitu benzínu - který je stejně v 80% případů v ČR tak jako tak "pajcován" bordelem i u renomovaných benzínek, zeptejte se celníků...
Minulý týden, skoro přesně po roce jsem vzal auto do stejného servisu a když jsem chtěl odjet, motor několikrát chytil a hned chcípnul. Diagnostika nic nenašla. Při připojené diagnostice auto startovalo, po odpojení diagnostiky startér točil a nic, nebo chytilo a hned chcíplo. Vzpoměl jsem si, že na krytce zásuvky diagnostiky je jakýsi propoj dvou pinů. po nasazení krytky auto normálně startuje. Takže POZOR na nasazení krytky zásuvky. Prý u žádného jiného auta nic takového není. Loni po celý měsíc a půl se servisák snažil auto nastartoval, samozřejmě, když jej neustále napojoval na diagnostiku, tak tam krytku navracel.
Rezzo (Tacuma) 2,0 LPG r.v.2004, majitel od 03/09 Brno
rezzotacuma píše:Minulý týden, skoro přesně po roce jsem vzal auto do stejného servisu a když jsem chtěl odjet, motor několikrát chytil a hned chcípnul. Diagnostika nic nenašla. Při připojené diagnostice auto startovalo, po odpojení diagnostiky startér točil a nic, nebo chytilo a hned chcíplo. Vzpoměl jsem si, že na krytce zásuvky diagnostiky je jakýsi propoj dvou pinů. po nasazení krytky auto normálně startuje. Takže POZOR na nasazení krytky zásuvky. Prý u žádného jiného auta nic takového není. Loni po celý měsíc a půl se servisák snažil auto nastartoval, samozřejmě, když jej neustále napojoval na diagnostiku, tak tam krytku navracel.
Dokonce nejen poproj ale je tam rezistor, pokud se nepletu.
Ale mě to funguje s krytkou i bez, takže moc nechápu k čemu to tam je.