Panove, nevim, jak je to u Cruze, ale u me 406 (2.0HDI) se mi voda zahreje (na cca 90°C) behem 5-7km - pri tomto podzimnim pocasi, ale olej, ten se zahreje (na beznou provozni teplotu) tak po 15-20km. Takze pokud bych mel jezdit do prace pod 20km, tak bych sel radsi do 1,8 benzinu.
No neviem ako vy pani, ale ja mam tiez 120kw a ked je von cca 8st tak trva 13-15km zhruba zahriatie na 90, takze sa chcem spytat kolko tocite otacok lebo mi to pride divne ze za 3-5 minut sa to zahreje.
Zohriatie na prevádzkovú teplotu pri týchto vonkajších teplotách (dnes ráno +7st a protivietor) trvá môjmu autu cca 3-4km (1km po meste, zbytok už mimo mesta na okreskách). Tých 3-5km pri dieseli a teplotách +1st mi príde hodne optimistické.
To, že mi auto začne kúriť podstatne skôr (teda v interiéri mám tých +18 po cca 2km) a aj že ručička teplomera sa začne odlepovať od nuly je druhá vec
Veď práve. Benzín sa vo všeobecnosti skôr zohrieva, takže ak sa môj benzínový motor zahreje za 3-4km pri +7st, príde mi nereálne, že sa diesel zahreje za 4-5km pri +1st. Ale to som aj písal vo svojom príspevku
Hm, akurát tam máš hliníkový blok motora, tu je liatinový, to môže robiť trošku rozdiel. Hliník rýchlejšie odvádza teplo do chladiaceho okruhu, takže sa môže blok okolo valcov skôr zohriať, či?
Na druhej strane liatinový blok môže byť o niečo tenší, tak neviem...
Chevrolet Orlando LT benzín, olympic white EAGLE SQUADRON Portal-Orlando-Forum.de ( premium Mitglied )
Nevím jak cruze, aveo nemá budíky na teplotu, jen kontrolku při přehřátí - zatím ještě nesvítila. Na opelu benzín. motor se zahřeje zhruba kolem těch 5km na 80stupňů, na 90 se dostanu jen občas ve městě..jinak mezi 80 a 90.. 4km sjezd z kopce na neutrál nebo rychlost to jde zase pod 80
Při mojí časté trase 8km přijedu a motor mám už dávno zahřátý, odhaduju někde kolem 5km při teplotě 0-10°C.
jezevec: Problém s filtrem, jak pozoruji, je dost individuální věc. Nejvíc problémů mám s ním asi na foru já. Vypaluju dost často. I když se to po poslední výměně oleje (po 2500km) trochu zlepšilo. Samozřejmě, že krátké trasy nejsou zrovna vhodné, ale už několikrát se mi stalo, že jsem byl mimo Prahu cca 150km, filtr nic a 500m před barákem mi začal vypalovat, tak jsem se zase otočil a jel na "výlet". A tohle se stalo už více lidem, takže můžeš jezdit po dálnici, ale můžeš začít vypalovat až u baráku. Jak říkám, já mám dost náladový filtr.
Chevrolet CRUZE 2.0 LTZ HatchBLACK; Anthracite Matte Metallic wrap; 17" rims - Chevrolet special EDITION; Carthell Prg