rupnute tesnenie pod hlavou, voda vo valcoch a ojnice

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: rupnute tesnenie pod hlavou, voda vo valcoch a ojnice

Příspěvek od ppp »

Takze pokracujem zle nedobre, uz na to kaslem a zhanam iny pojazdny motor. Mam uz nieco rozrobene, tak snad z toho nieco buduci tyzden bude.
Nema zmysel pokracovat bez vybavenia a informacii.
Skusil som napriklad hlavu z espera na nubirackom spodku ale aj ked to malo ventily, dvihatka, vacky, pruziny proste vsetko co sa da odmontovat z nubirackeho motoru tak sa to chova presne tak ako moj stary umrety esperacky motor. Ci to malo podpalene sedla ventilov alebo je problem inde to neviem. Ale uz nejdem davat ziadne peniaze do opravy motoru radsej zozeniem nejaku pojazdnu potvoru, ktora este s dolievanim oleja bude jazdit par rokov. Bohuzial posledny novy motor 1,6 o ktorom viem bol vypredany asi pred pol rokom.
A kedze mi zacina haprovat aj esperacky motor tak som velmi zvedavy ako dlho este pobezi. A posledny eseracky novy motor bol predany pred cca rokom, takze ak mi umrie moj motor tak som v prdeli a kupim si motorku a v zime budem jazdit busom.
Reklama
 

ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: rupnute tesnenie pod hlavou, voda vo valcoch a ojnice

Příspěvek od ppp »

Zohnali sme motor z lanosa A16DMS cize to iste az na bizuteriu ako v nubire 1.6. BLok je uz ocisteny, veko ventilov pretesnene, vacky snad tiez, nemal som nove gufera ale dal som este makke na rozdiel od tych tvrdych povodnych co na tom motore boli. Dalsie dve gufera tesnia, motor je uz ocisteny, aspon v ramci moznosti.

Horsie je to so spojkou. Spojka z kupeneho motora mala cca 6.2mm, spojka z otcovho auta 6mm. Limit je asi 5mm, potom zanikne priecne ryhovanie v trecom segmente a zacnu sa brusit nity. Takze som vybral odlozenu moju staru spojku z espera a vyzera to nadejne. Pritlacak sa sice pouzit neda, kedze kvoli inemu zotrvacniku je aj iny pritlacny tanier, ale lamela vyzera byt zamenna. Lamela z espera ma sice pruzinky blizsie ku stredu a kratsie o pol cm nez z nubiry ale inka rozmerovo sedi. Na strane zotrvacniku ma pruzinky utopene hlbsie takze tam problem nie je. Na strane prevodovky je sice viac vystupeny stred ale to by problem nemal byt, ale zajtra to este overim. Myslim ale, ze pruziny za ktore tlaci spojkove lozisko sa k nemu nedostanu. A ta lamela ma este 8mm takze pravdepodobne prezije auto. Ja som mal na svojej, ktoru menil predosly majitel v espere tiez 8mm a to som mal na nej 120tkm, takze otcovi snad pozije tych max 10 rokov po 10tkm/rok. To sa to auto skor rozpadne nez by sa mala zodrat lamela. Uz len zistit preco pruziny na pritlacaku boli zbrusene z jednej strany asi o milimeter viac. Nastastie pritlacak z kupeneho motora je v lepsom stave.
Ak teda budu sediet zuby na tisichrane a pruziny pritlacaku budu dost daleko od stredu lamely nic nebrani jej pouzitiu v nubire. Aspon budeme moct motor nahodit uz zajtra. Inak by som musel este v pondelok utekat do vrboveho po novu lamelu.

Inac ak by niekto vedel mohol by mi skusit ozrejmit tie rozmery spojkovych sad pre espero a nubiru, pretoze z ponuk eshopov a allegra som uplne blby. Podla toho co mam v pivnici je lamela zamenna s esperom 1.5l 16v. Zvysok kvoli rozdielnym zotrvacnikom uz nie, snad az na lozisko ale to sa este uvidi.
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: rupnute tesnenie pod hlavou, voda vo valcoch a ojnice

Příspěvek od ppp »

Motor je uz nahodeny, uz aj pozapajany ale ma problem. Ale nie je to mechanicky problem ale pravdepodobne dolamane kable ku vstrekom alebo upchate alebo netesniace vstreky. ALe skor upchate alebo najskor tie kable. Pretoze najprv to na benzin islo na dva valce, ono sa to ako keby chytlo obcas, takze mozno predsa len nieco upchatim, a potom otacky vyleteli ale stalo to slo na 3 valce. Po prepnuti na lpg (vstrekovacka, vstreky idu presne podla benzinovych) to slo na 3 (slovom tri) valce a to furt. Na benzin isli valce (pocitane od rozvodov) 1 a 3. 2 a 4 nesli vobec (na volnobehu) pretoze po vytiahnuti kablov zo sviecok sa na nich nic nezmenilo. Na lpg zase nesiel 1 a 2,3,4 isli. Na lpg uz som mohol testovat neilen vytiahnutim VN kabla ale aj odpojenim vstreku, kedze lpg vstreky su pristupnejsie. Mimochodom premiestnil som ich na sanie, pretoze na dekli na motore boli skutocne nestastne umiestnene. Ano malo roboty pre montaznika a vela roboty pre vsetkych ostatnych. Stacilo zbrusit nepotrebnu spodnu polovicku drziaku na bowden plynu.

Takze zajtra alebo ked sa bude dat (zajtra asi vemlmi nie) musim rozobrat kabelaz ku vstrekom a preletovat a vstreky vymontovat a skontrolovat a precistit.

Este nieco ku spojke. Kedze spojkove lozisko je oprete o pritlacak neustale, vdaka pruzine v pracovnom spojkovom valci, tak ak ma problem, tak ma problem aj pritlacak. A kedze lozisko z otcovej nubiry bolo kaput (neviem ci v nom chrasti piesok alebo len prach alebo tisichrany namiesto guliciek) pravdepodobne preto donicilo pruziny pritlacaku. Pouzil som teda stare lozisko z mojho espera, v ktorom este mlaska tuk. Valeo s plastovym domcom. Takisto kominok spojky na nubire bol riadne obdraty a gufero v nom bolo tvrde tak, ze sa stacilo dotknut jeho ostria a to sa lamalo ako oblatka. Nove gufero som nemal ale stary kominok z mojho espera malo este gufero ako tak pruzne, takze islo to. Vsetko dobre namazat lukosan m14 a spojka chodi ako keby ani nebola, otec sa stazoval ze je to nezvyk aby takto lahko chodila spojka.

Ci bude aj lamela robit dobrotu to este neviem, zatial musim poriesit tie vstreky nez dame auto na kolesa. Dufam ze cistic karburatorov na to postaci. Ono aj denaturak sa zda ze trochu zaschnuty benzin dokaze ocistit ale radsej nieco agresivnejsie.

A este nieco, novy lacny chladic (48 alebo 52e aj s postovnym) (staremu sa rozpadla rurka pri termostate na kusy) ma uz rurky okruhleho prierezu a na nich rebra. Mozno ma tym mensiu ucinnost ale zase lepsiu odolnost voci pripadnemu upchatiu nez origo chladic s ploskymi rurkami. Inak je uplne v poriadku. Aspon mam do coho uchopit vetraky, lebo na povodnom uz uhnili spodne drziaky v strede.

A este som trochu narazil pri skladani motoru na mensi problem, na kieho frasa su vzadu tolke kostriace oka? To kvoli cene alebo co? Jedno bolo asi na sani na bocnom stefte pri prevodovke, aspon neviem kam inam by sa dalo dat, inam totiz kablik na ktorom je oko nevystaci. Dalsie je samozrejme ukostrenie motoru to slo na horny steft starteru. To bolo to najvacsie hranate oko. A este som objavil uz ked som nic take necakal a uz mi zavadzlao namontovane sanie, ze je tam trochu hrubsi dvojkablik na oku ktory je tiez akoze kostra, aj ked nieveim coho. To uz to nemohli dotiahnut ku kostre pri baterke? Ktora mimochodom nie je nic moc, mozno ju rozvrtam, lebo je obalena hrdzou.
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: rupnute tesnenie pod hlavou, voda vo valcoch a ojnice

Příspěvek od ppp »

Lpg vstreky otestovane, funguju vsetky dobre, takze nieco s kabelazou alebo konektormi alebo RJ lpg alebo RJ auta alebo zase s kabelazou :).
Benzinove sice cvakaju, aj ked jeden najprv ani nechcel ale potom sa rozcvakal aj ten, mozno len zly kontakt na poloch baterky, ale nemam ich otestovane ci aj dobre otvaraju a zatial nemam cistic karburatorov zeby som ich pri testovani rovno aj precistil.
Cize na 90% dolamana kabelaz.
Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“