EGR - diagnostika?

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
prcek1
Příspěvky: 132
Registrován: pát kvě 13, 2011 13:35

EGR - diagnostika?

Příspěvek od prcek1 »

Ahoj,

dá u Tacumy zkontrolovat přes diagnostiku správná funkce EGR?
U údajů Commanded EGR a EGR error mi to píše že nejsou podporovány.
Zkoušeno přes ScanMaster-ELM a Torque pro Android, mám tenhle
BT dongle: http://torque-bhp.com/wiki/File:Clone2.jpg

Tacuma je rok 2004, 2.0, 89 kW
Tacuma 2.0 CDX, LPG D.T.Gas, 2004
Praha 9
Reklama
 

Uživatelský avatar
Vypravca
Příspěvky: 1056
Registrován: pát črc 07, 2006 06:12
Bydliště: Banská Bystrica

Re: EGR - diagnostika?

Příspěvek od Vypravca »

EGR nediagnostikuj. Pokial funguje, tak ho zaslep a mas pokoj.
Mame rovnake motory. Po zaslepeni, ti vyhodi chybu P0401 nedostatocny prietok EGR. Ale tato chyba nerozsvieti kontrolku motora.
A ty mas vlastnu diagnostiku, tak si tu chybu raz za cas vymazes.
O emisie sa neboj. Podla protokolov od emisnej mam lepsie vysledky zo zaslepenym EGR ako z nezaslepenym.
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
Uživatelský avatar
Pavelson2
Příspěvky: 10
Registrován: sob úno 07, 2009 08:29
Bydliště: Brno

Re: EGR - diagnostika?

Příspěvek od Pavelson2 »

K EGR ventilu bych chtěl taky přidat svoji zkušenost. Byla to jedna z prvních věcí co jsem na Tacumě dělal. Motor totiž v záběru trochu škubal, v servisu po diagnostice doporučili vyměnit EGR ventil za 3500,- Kč. To se mi moc nelíbilo a tak jsem si řekl že nejdříve zkusím něco sám. Ventil jsem oddělal, zespodu vyčistil jak mechanicky tak i čističem, pístek promazal a pak při zpětné montáži jsem pod ventil vložil záslepku z hliníku, kterou jsem sám vyrobil podle tvaru těsnění. Takže EGR ventil pro řidící jednotku funguje, ale nepouští žádné svinstvo z výfuku do sání. Jezdím takhle čtyři roky, motor jde jak hodinky, emise jsem dělal dvakrát a bez problémů. Základní diagnostiku jsem si začal dělat sám, abych neplatil drahý servis, používám program ScanMaster a zatím žádné chyby. ;)
Daewoo Tacuma 1.8 72 kw
Uživatelský avatar
Vypravca
Příspěvky: 1056
Registrován: pát črc 07, 2006 06:12
Bydliště: Banská Bystrica

Re: EGR - diagnostika?

Příspěvek od Vypravca »

Pokial nemas elektronicky EGR, tak chybu ti nebude vyhadzovat.
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
Uživatelský avatar
rudla
Příspěvky: 569
Registrován: stř led 14, 2009 19:57
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm

Re: EGR - diagnostika?

Příspěvek od rudla »

Na Tacumě by měl být EGR ventil elektronický :!:
Tacuma 1.8 + LPG - 72 kW
Uživatelský avatar
Vypravca
Příspěvky: 1056
Registrován: pát črc 07, 2006 06:12
Bydliště: Banská Bystrica

Re: EGR - diagnostika?

Příspěvek od Vypravca »

Neviem ako na 1,6 a 1,8 ale 2,0 ma taky isty motor ako mam ja.
A v servisnom dvd manuali pisu, ze pri chybe P0401 sa kontrolka nerozvieti, ale chyba sa zapise do RJ.
Predo mnou pisal, ze mu ziadnu chybu nevyhodi. A ma motor 1,8.
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
prcek1
Příspěvky: 132
Registrován: pát kvě 13, 2011 13:35

Re: EGR - diagnostika?

Příspěvek od prcek1 »

Pavelson2 píše:Ventil jsem oddělal, zespodu vyčistil jak mechanicky tak i čističem, pístek promazal a pak při zpětné montáži jsem pod ventil vložil záslepku z hliníku, kterou jsem sám vyrobil podle tvaru těsnění.
Já jsem právě vyčistil EGR a pak mi to hodilo myslim chybu P0405. Ale jenom jednou, po vymazání se už neobjevila.
Jenom mi příjde zvláštní proč data o funkci EGR nejdou vyčíst z diagnostiky když je ŘJ zjevně musí vědět. Jinak EGR otevírá i vypadá že drží zavřenej dobře.

Každopádně, díky za rady, pravda se ukázala být jinde - přicpaný katalyzátor, díky čemuž se zřejmě výfuk pěkně žhavil a odnesly to parohy (ohnutý). Teď mám tedy parohy nový a katalyzátor prozatím vykuchanej. A potřeboval bych rady.
Má to šanci legálně projít emisema (to mě bude trápit až za rok) ?
Dá se tam nacpat nějaký levnější univerzální? Mám tam jenom jeden, ten za parohama.
Některý weby s náhradníma katalyzátorama taky píšou že na LPG je lepší katalyzátor metalický než keramický - originál i náhrady přímo na Tacumu jsou samozřejmě keramické.
Má to cenu řesit, abych nekoupil originální novej a za chvíli ho neměnil znova?
Tacuma 2.0 CDX, LPG D.T.Gas, 2004
Praha 9
Odpovědět

Zpět na „TACUMA/REZZO“